Sargent zadel
Moderator: GVN
Sargent zadel
Hallo,
Het origineel zadel van mijn gs 1150 lijkt me precies wat versleten te zijn. Bij ritjes vanaf 50km begin ik pijn te krijgen aan mijn zitvlak, zadel lijkt ineens te zacht te zijn.
Nu heb ik hier op het forum al eens rondgekeken en de verschillende topics eens doorlezen.
Deze dateren van enkele jaren geleden, daarmee dat ik me afvroeg of iemand ondertussen ervaring heeft met de duurzaamheid van bv een sargent zadel.
Voor het geld dat ik eraan wil geven, komt een RayZ en een Sargent in aanmerking.
Voordeel van Sargent is dat ik voor dat geld een nieuw zadel krijg, bij Ray Z moet ik mijn oud zadel inleveren en kan ik dus enige tijd niet rijden. Bij eventuele latere verkoop van gs ben ik dan ook mijn zadel kwijt...
Alvast bedankt voor de info!
Het origineel zadel van mijn gs 1150 lijkt me precies wat versleten te zijn. Bij ritjes vanaf 50km begin ik pijn te krijgen aan mijn zitvlak, zadel lijkt ineens te zacht te zijn.
Nu heb ik hier op het forum al eens rondgekeken en de verschillende topics eens doorlezen.
Deze dateren van enkele jaren geleden, daarmee dat ik me afvroeg of iemand ondertussen ervaring heeft met de duurzaamheid van bv een sargent zadel.
Voor het geld dat ik eraan wil geven, komt een RayZ en een Sargent in aanmerking.
Voordeel van Sargent is dat ik voor dat geld een nieuw zadel krijg, bij Ray Z moet ik mijn oud zadel inleveren en kan ik dus enige tijd niet rijden. Bij eventuele latere verkoop van gs ben ik dan ook mijn zadel kwijt...
Alvast bedankt voor de info!
Re: Sargent zadel
Sargent is topkwaliteit, simpel, hou er rekening mee dat ze lager zijn dan de originele zit
Overweeg ook Kahedo want die leveren gelijkaardige kwaliteit voor een erg scherpe prijs...
Overweeg ook Kahedo want die leveren gelijkaardige kwaliteit voor een erg scherpe prijs...
-
henkie vos
Bommelaar,
ik heb het zadel van sargent nu reeds 3 jaar in bezit en ben er nog steeds tevreden van. Met het originele zadel had ik na een 100 tal km zadelpijn, nu kan ik toch een 400 km rondmaken zonder al te veel last te hebben. Dat het zadel lager is zoals Danny meld heb ik niet zo direct opgemerkt maar dat het breder uitvalt doordat de zit harder en andersgevormd is dan het standaard zadel dat kan ik wel zeggen. De planner van de garage waar ik op onderhoud ga heeft moeite om zijn voeten op de grond te krijgen terwijl hij dit met een standaard zadel op dezelfde hoogte instelling niet heeft. Ik weet niet hoe groot je bent maar ik ben 1,76m en kan juist met m'n voeten op de grond.
Mvg,
Henkie
ik heb het zadel van sargent nu reeds 3 jaar in bezit en ben er nog steeds tevreden van. Met het originele zadel had ik na een 100 tal km zadelpijn, nu kan ik toch een 400 km rondmaken zonder al te veel last te hebben. Dat het zadel lager is zoals Danny meld heb ik niet zo direct opgemerkt maar dat het breder uitvalt doordat de zit harder en andersgevormd is dan het standaard zadel dat kan ik wel zeggen. De planner van de garage waar ik op onderhoud ga heeft moeite om zijn voeten op de grond te krijgen terwijl hij dit met een standaard zadel op dezelfde hoogte instelling niet heeft. Ik weet niet hoe groot je bent maar ik ben 1,76m en kan juist met m'n voeten op de grond.
Mvg,
Henkie
Dank je wel al voor de tips. Ik ben zelf 1m82. maar ik rij nu met het zadel op het laagst. Dus als het zou verlagen, verhoog ik het gewoon een trapje!
Bedankt ook voor de tip van Kahedo, ga ik zeker eens bekijken!
Bedankt ook voor de tip van Kahedo, ga ik zeker eens bekijken!
Heb nog eens rondgekeken, als ik het origineel zadel zou houden, zou een Kahedo ongeveer evenveel kosten als sargent.
Wunderlich is het goedkoopst.
Op het net lees ik goede en slechte commentaren van alle merken.
Enkel met een RayZ heb ik al eens kunnen proefrijden. En dat was al een groot verschil...
Wunderlich is het goedkoopst.
Op het net lees ik goede en slechte commentaren van alle merken.
Enkel met een RayZ heb ik al eens kunnen proefrijden. En dat was al een groot verschil...
Wunderlich verkocht vroeger ook Kahedo maar allicht zijn er enkele meningsverschillen geweest waardoor ze zelf iets ontwikkled hebben.
Ik vind ze tegenvallen van materiaal. de Kahedo gebruik ik zelf rijd al 12 jaar met hun zadels tot grote tevredenheid. de originele zit kan je houden maar net zo goed inruilen, dat doe je trouwens pas (insturen originele zit) als je de kahedo zit hebt ontvangen en je hem hebt getest
ze zijn toppie afgewerkt
Ik vind ze tegenvallen van materiaal. de Kahedo gebruik ik zelf rijd al 12 jaar met hun zadels tot grote tevredenheid. de originele zit kan je houden maar net zo goed inruilen, dat doe je trouwens pas (insturen originele zit) als je de kahedo zit hebt ontvangen en je hem hebt getest
ze zijn toppie afgewerkt
Beste Bommelaar , heb hier een nieuw wunderlichzadel liggen ( één ritje mee gedaan ). Zit prachtig maar is iets hoger dan het originele .
Kom dus niet meer plat met mijn voeten aan de grond en daar gaat mijn zelfvertrouwen ....
Moest je interesse hebben , laat maar iets weten .
Groetjes , Karin
Kom dus niet meer plat met mijn voeten aan de grond en daar gaat mijn zelfvertrouwen ....
Moest je interesse hebben , laat maar iets weten .
Groetjes , Karin
-
GSrijder
- Contacteer:
Bij het bekijken van beide is Sargent wel mooier dan Kadeho, vind ik 
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
Sargent is super zadel, top kwaliteit, lekker breed en zit iets harder dan het originele K1300S zadel. Bestellingen verlopen via Sargent UK, niet US 
Grtz
Marc
Success Only Comes With Failure
Marc
bedankt voor de antwoorden!
Karin, ik hou het zeker in gedachten!
bommelaar schreef:bedankt voor de antwoorden!
Corbin is
Maar helaas ruim boven mijn budget 
En denk ik, voor een groot deel de naam
En denk ik, voor een groot deel de naam
-
Relax
Eerst je kont op neervlijen, dan oordelen.
Kijk 'ns tweedehands, hier en daar duikt er wel eentje op. Testzadels zullen hier wel rondrijden, denk ik.
Kijk 'ns tweedehands, hier en daar duikt er wel eentje op. Testzadels zullen hier wel rondrijden, denk ik.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Grtz
Marc
Marc
Had enkele maanden geleden de kans om een Corbin te kopen voor een prijsje. Nadeel was dat hij niet past met het standaard achterzadel van BMW. En daar een Corbin voor betalen vind ik onnozel. Mijn vriendin rijdt maar enkele keren mee.
bommelaar schreef:Had enkele maanden geleden de kans om een Corbin te kopen voor een prijsje. Nadeel was dat hij niet past met het standaard achterzadel van BMW. En daar een Corbin voor betalen vind ik onnozel. Mijn vriendin rijdt maar enkele keren mee.
Ga maar eens passen, proefrijden bij Karin
-
Relax
Passen in de zin van 'past niet bij elkaar qua uitzicht'? Die dingen zijn toch gewoon inwisselbaar?
Voor 't uitzicht moet je 't niet doen, je kont moet er blij mee zijn, net wat Kmax al zei.
Voor 't uitzicht moet je 't niet doen, je kont moet er blij mee zijn, net wat Kmax al zei.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Nee niet passen in de zin van dat het achterzadel er niet meer op kan dan.
Zei hij natuurlijk...
Karin verkoopt wel geen Corbin, maar een Wunderlich hé Rbee!
Zei hij natuurlijk...
Passen doet het zeker, heb een jaar of twee geleden Karin op een rondrit(met stop aan de Knalpot) met een Corbin zadel gezien, zal dan ondertussenbommelaar schreef:Nee niet passen in de zin van dat het achterzadel er niet meer op kan dan.
Zei hij natuurlijk...
nog iets anders geprobeerd hebben.
Wunderlich ook heel goed.
Een zadel van Top Sellerie vind ik anders ook wel iets.
http://www.enbe.topsellerie.com/BMW-R-1 ... _2_37.html
Op de site lijkt het echter wel een zadel uit één stuk te zijn, voor een gewone gs. Gezichtsbedrog?
Iemand ervaring mee?
Groeten
http://www.enbe.topsellerie.com/BMW-R-1 ... _2_37.html
Op de site lijkt het echter wel een zadel uit één stuk te zijn, voor een gewone gs. Gezichtsbedrog?
Iemand ervaring mee?
Groeten
Inderdaad gezichtsbedrog, is netjes uit twee delen... Paul M en BMW freakske hebben een top sellerie op hun GSa, ik heb een Kahedo dus materiaal genoeg om je kont eens op neer te vleien... 
-
El Barto
Ik heb sinds kort een topsellerie op mijn Rockster en ben er zeer tevreden mee. Zeker voor die prijs.
R1150R Rockster
R1200C
R45
K100RS CaféRacer
Ducati "Super"monster
Cars : Chrysler 300C - Chrysler Sebring conv. - Clubman Cooper S - Mercury Cougar XR7 conv. 1971
R1200C
R45
K100RS CaféRacer
Ducati "Super"monster
Cars : Chrysler 300C - Chrysler Sebring conv. - Clubman Cooper S - Mercury Cougar XR7 conv. 1971
Allé, das goed nieuws. Als ik er een gel zou laten insteken, komt het op 284 euro. Rechtstreeks bij hen besteld natuurlijk. Voordeel is dat ik NA het toekomen van dat zadel redelijk wat tijd heb om mijn oud zadel op te sturen.
Bij alle anderen gaat dat niet, moet ik echt mijn zadel opsturen en dan ben ik een hele tijd motorloos
Bij alle anderen gaat dat niet, moet ik echt mijn zadel opsturen en dan ben ik een hele tijd motorloos
Bij Kahedo bestel je gewoon een nieuw en stuur je je oude na (als je wil) en je krijgt het onderpand terug op je rekening gestort. kan dus wel...