Heidenau K60 Scout

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

Koppel!!

Re: Heidenau K60 Scout

Bericht door Koppel!! »

YOO

Ieder z'n mening Gianni, als jij vindt dat de K60 minder goed op nat asfalt is dan de TKC, dan moet je met de TKC rondrijden. Ben al contenct dat je beide gebprobeerd hebt, de meeste hier zijn nogal moeilijk te overtuigen om is een onbekende band te testen.

Maar toch, op droog asfalt is de TKC goed, straf zelfs wat je met die dikke noppen kunt, maar op een natte baan, man, verschieten. Powerslides tot in z'n drie, en ondanks volle bepakking een achterwiel dat meermaals bij 't uitkomen van een haarspeld de voorkant wou inhalen vond ik niet getuigen van goeie grip. Daarom, en omdat de K60 me vorige winter nooit negatief verbaast heeft vind ik die laatste beter.
En de TKC is de helft duurder :lol:

Soit, ze liggen er nu terug onder op de 800, vooraan de K60 die vorige winter al dik 5000km gelopen heeft, achteraan een nieuwe genomen aangezien ze nu beschikbaar zijn in 150 en ik vorig jaar nog met een 140 moest rondknallen. Hoop dat ze 't even goed doen dan vorige winter.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Abj

Bericht door Abj »

Heeft iemand enig idee wat het rijden met bvb de Heidenau K60 Scout doet met je verbruik?
Blijft dit ongeveer hetzelfde t.o.v. echte baanbanden of zou verbruik hoger gaan liggen?
Peugeot Fox > Kawasaki KDX250 > Yamaha YZF450 > Kawazaki Z750 '08 > BMW R1200GSA '06 > F800GS '09 > R1200GS Triple Black '12
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Vorige winter leek ik te merken dat m'n verbruik toch lichtjes (lees: ong. 'n halve liter) omhoog gegaan was.
Doch, deze zomer (ttz, vanaf net na Pasen tot begin november) met de TR91 gereden, en m'n verbruik niet zien dalen tov. de winter.
Ik vermoed da'k gewoon ietske vlotter beginnen rijden ben :clown:

Kortom, als het al iets scheelt zal 't amper meetbaar zijn :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
gianni

Bericht door gianni »

Banden zit ook voor een groot deel in het kopke

groot voordeel van de tkc vind ik dat je voelt wanneer hem grip gaat verliezen net dat vond ik het groot probleem bij de Heidi's
toegeven grip op nat, heidi gaf me indruk beter te zijn echter het onvoorspelbaar bruut effect van gripverlies vond ik zeer onaangenaam
had hem destijds gepakt met idee winterband echter daar heeft hij me fel in teleurgesteld, met anakee 200km door min 10cm sneeuw in centraalmassief volle bepakking en madam achterop .... toen ondervonden hoe goed de fransoos is in die omstandigheden

mij valt wel een verbruiksverschil op als ik velgen wissel de eerste 500km ....schijven en remblokken die zich moeten zetten
maar verbruiksverschil nooit echt vast gesteld met verschillende banden
Dominique

Bericht door Dominique »

:grin: :grin:
Heb men R1200gsa nu 3jaar en 2 maanden en 136.000 probleemloze kilometers op men teller.
Gebruik motor voor woon werkverkeer, iedere dag Limburg Diegem, en ontspanning.
Heb vooraan nog originele remblokken en deze zijn nu pas half versleten, achteraan wel 2 maal schijf en blokken vervangen.
rij gewoon vlot en snel als het kan.
Heb nu Heidenau K60 laten opleggen op 10/11 bij Lovania 290€ alles inbegrepen.
Zeer tevreden over.
Zondag morgen om 6uur vertrokken naar Luxemburg via Nederland en Duitsland en retour via binnenbaantjes.
Was om 1300 terug thuis en 420km vlot bochtenwerk op de teller, banden hebben geen stap verkeerd gezet.
Zeer tevreden over en denk nu banden te hebben waar ik heel de winter mee kan rijden.
Andere jaren moet ik steeds enkele dagen wagen nemen omdat ik het te gevaarlijk is (vorig jaar 12 keer).
Was van plan motor na 4 jaar te vervangen (afgeschreven voor de belastingen), maar ben nu van plan er 200.000Km
mee te rijden en hoop dan de R1250 LC gsa ???????? te kopen.
Yamaha Bulldog - FZ1S Fazer - R1200GSA mu- R1200gsa Triple Black
K1600GT
Tomini

Bericht door Tomini »

Corrigeer mij als ik verkeerd ben , maar is de K60 niet een andere band dan de k 60 scout?

Misschien een nieuwere uitvoering, licht anders profiel, want als ik zo foto's zi op het web, dan zie ik soms lichte verschillen op achterbanden...
Heb mij online een setje k 60 scout besteld...
Ben benieuwd, want de meningen zijn heel verspreid over die band... misschien omdat de ene praat over de k60 en de andere over de k60 scout.

grtz
One life... live it
2008-2010 1200gsa rood
2010-... 1200gsa "30year"
J
Contacteer:

Bericht door J »

Tomini schreef:Corrigeer mij als ik verkeerd ben , maar is de K60 niet een andere band dan de k 60 scout?

Misschien een nieuwere uitvoering, licht anders profiel, want als ik zo foto's zi op het web, dan zie ik soms lichte verschillen op achterbanden...
Heb mij online een setje k 60 scout besteld...
Ben benieuwd, want de meningen zijn heel verspreid over die band... misschien omdat de ene praat over de k60 en de andere over de k60 scout.

grtz

awel en ik had hier een K60 scout liggen
staat nu te koop op 2de hands
't vollek va Gùùk red ùùk........
Den Woesten

Bericht door Den Woesten »

Philip,

ze zijn geplaatst en geheel wat anders dan zondag ,maar ja op de baan wat hobbelig en meer lawaai.
Stefaan Eeckhout is een goed adres, leuke babbel met hem en de klanten, ook offroad-rijder geweest .
Afbeelding
na ritje wat gepoetst
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
GSMax

Bericht door GSMax »

:thumright:
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
Plaats reactie