Ook op mensen getest
Moderator: GVN
Ook op mensen getest
Deze week gezien in "Ook op mensen getest" hoeveel fijn stof en andere vuiligheid, een jogger binnen doet, wanneer ze jogt in een stad als Antwerpen
. Heeft er soms iemand weet van een test bij motorrijders
Me dunkt dat wij allen hier, toch wel wat binnendoen
We staan er niet bij stil, maar ik denk toch dat we de gevolgen op lange termijn motorrijden niet mogen onderschatten
Ben de laatste tijd wat kortademig als ik mijn bottekes moet dicht doen, maar da kan ook aan een gebrekkige conditie liggen, ipv teveel fijn stof in mijn lijf

Grtz
Marc
Success Only Comes With Failure
Marc
-
MiGSel
- Contacteer:
Re: Ook op mensen getest
... of aan iets dat wat in de weg zit en de lucht uit je longen drukt als je je bukt...Kmax schreef:Ben de laatste tijd wat kortademig als ik mijn bottekes moet dicht doen, maar da kan ook aan een gebrekkige conditie liggen, ipv teveel fijn stof in mijn lijf![]()
-
moh_fan
- Contacteer:
Oeps...MiGSel schreef:... of aan iets dat wat in de weg zit en de lucht uit je longen drukt als je je bukt...
Maar ik ben het met Kmax eens; stiekem krijgen wij al rijdende veel zooi binnen...
.... maar wat is het alternatief? Ook als je gewoon zit/ligt/slaapt/... krijg je in onze contreien vanallles binnen dat waarschijnlijk niet 100% kosjer is... dus motorrijden zal imho niet zoveel verschil maken...
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF
, (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
interessante discussie !!
dat we als motorrijder onze portie binnenkrijgen, zal wel een feit zijn he...
vraag me niet de details, maar als motoragent bij Defensie wordt jaarlijks ons bloed aan bijkomende testen onderworpen net wegens de mogelijke gevaren van de vervuiling door broeikasgassen, etc...
weet niet hoe het onderzocht wordt bij de "blauwen" !?
dat we als motorrijder onze portie binnenkrijgen, zal wel een feit zijn he...
vraag me niet de details, maar als motoragent bij Defensie wordt jaarlijks ons bloed aan bijkomende testen onderworpen net wegens de mogelijke gevaren van de vervuiling door broeikasgassen, etc...
weet niet hoe het onderzocht wordt bij de "blauwen" !?
BMW R 1200 GSA (2007)
Kijk niet waar je heen gaat, maar kijk waar je heen wilt
Kijk niet waar je heen gaat, maar kijk waar je heen wilt
Bij ons doen ze geen onnodige kosten.viking16 schreef:weet niet hoe het onderzocht wordt bij de "blauwen" !?
Wegen, luisteren naar de longen,
bloeddruk en eventueel een ogentest.
na 10min buiten.
Je bent nog beter af op de motor. Een aantal jaren geleden is er een test uitgevoerd over de luchtkwaliteit in de auto en die bleek 7 maal slechter dan buiten. We moeten ons uiteraard geen illusies maken, alles wat we verbranden komt in de lucht en wij ademen het in. Binnen een paar eeuwen kijken ze naar onze eeuw als de eeuw waar die dommeriken olie uit de grond haalden (13 miljard liter per dag, en verbruikt), die verbrandde en dan nog eens inademden. Geef mij dan maar de middeleeuwen waar ze op straat kakten.
Voor mij niet, bedankt!blaft schreef:Geef mij dan maar de middeleeuwen waar ze op straat kakten.
Misschien moesten we aan een masker denken, zoiets als dit: http://shop.twistyride.com/products/Mot ... ering.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Het zou voor sommigen qua uiterlijk mogelijk ook een verbetering zijn
De test was héél duidelijk: in Vlaanderen hebben we gemiddeld 258000 partikels fijn stof per cm³. In Zwitserland is dat 500 per cm³. De pieken dat die loopster aan kruispunten in Antwerpen opliep waren enorm. Dus slapen thuis geeft weinig opname van stofdeeltjes, maar buiten op t straat in grootsteden, enorm veel stofdeeltjes die ge binnen doet. Afin, na afloop had zij iets van 2 miljard partikels fijn stof binnen gedaan door in Antwerpen te joggen (5km). Zelfde proef op "den buiten" kwam op 250000 partikels die ze opnam. Zo'n stofmasker helpt niet, ook die maskers waar ge die aziaten dikwijls mee ziet rond lopen helpen ook niet. Enkel industriele stofmaskers met zo'n filterpot aan helpen wel. Lange termijn gevolgen zijn hart en vaatziektes en longproblemen
Dus als motorijder, die middenin het verkeer zit, moet die inname enorm hoog zijn, en zeker voor professionele motorrijders zoals politie en koeriers. Blauwbloezen hier mss best toch eens de vakbonden raadplegen ivm beroepsziektes, want wees zeker dat dit zal leiden tot een beroepsziekte 
Grtz
Marc
Marc
Kmax schreef:...........Dus als motorijder, die middenin het verkeer zit,
moet die inname enorm hoog zijn,
en zeker voor professionele motorrijders zoals politie en koeriers.
Blauwbloezen hier mss best toch eens de vakbonden raadplegen ivm beroepsziektes,
want wees zeker dat dit zal leiden tot een beroepsziekte
ik ken de antwoorden op voorhand.
"ge hebt hier zelf voor gekozen hé......
Dat zeiden ze tegen die mensen die naast Eternit waren gaan wonen ook....
Niet opgeven 
Grtz
Marc
Marc
-
der_joachim
- Contacteer:
Ik heb me wel eens laten vertellen dat binnen Nederland in Noord-Brabant de meeste longkankergevallen zijn. De oorzaak wordt gezocht in het feit dat het precies tussen drie industriele gebieden ligt. Komt de wind uit het zuidwesten, krijgen we de zooi uit de regio Antwerpen, komt de wind uit noord tot noordwest, is de Randstad de gulle gever van alle fijnstof, en komt de wind uit het oosten, happen we stof uit het Ruhrgebied. Ik heb overigens geen bronvermelding. Helaas.
Daarnaast is Noord-Brabant natuurlijk directe verbinding tussen de Rotterdamse havens en het achterland met al het zware verkeer van dien.
Daarnaast is Noord-Brabant natuurlijk directe verbinding tussen de Rotterdamse havens en het achterland met al het zware verkeer van dien.