Vraagstuk: waarom draait de motor onstabiel bij stilstaand.

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

motorprinsesje

Vraagstuk: waarom draait de motor onstabiel bij stilstaand.

Bericht door motorprinsesje »

Luchtfilter + luchtfilterkast is proper. Luchtfilter is niet vettig.

Rubberen inlaatbuis tussen carburator en motor zijn binnenin intact, alleen aan buitenkant scheurtjes.

Waarom draaid hij dan onstabiel?

De carburator ligt proper vanbinnen, op eerste zicht...

Nu ligt is mijn motor echt naked bike hé, uitlaat, luchtkamer, alles is eraf...
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

raar maar waar

eerst heb je de carbs nog niet open gedaan en nu liggen ze al proper van binnen. :? :shock: :evil:


ook de bougiekabels en kappen kunnen doorgeven.
dus ook controleren en eventueel vernieuwen.
of de rotor en de stator van de electronisch ontsteking is geoxideerd.(5jaar stilstand he)
wel voorzichtig dat je niets verplooid.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
motorprinsesje

Bericht door motorprinsesje »

R1100RS schreef:raar maar waar

eerst heb je de carbs nog niet open gedaan en nu liggen ze al proper van binnen. :? :shock: :evil:


ook de bougiekabels en kappen kunnen doorgeven.
dus ook controleren en eventueel vernieuwen.
of de rotor en de stator van de electronisch ontsteking is geoxideerd.(5jaar stilstand he)
wel voorzichtig dat je niets verplooid.
Er is mij verboden om ook maar aan die carburator te komen, maar op eerste zicht, als je aan de gas komt komen die klepjes open hé, zag dat er proper uit.

Die carborator ligt nu in mijn keuken... met leuk geurtje door mijn appartement... straks wil ik niks anders meer dan ne carburator hier binnen :lol:
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

wat jij kan zien is bijna altijd proper. het vuil of de verharde nafte zit er in en zie je niet zonder hem open te vijzen. :wink:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
motorprinsesje

Bericht door motorprinsesje »

Zoals ik je daarnet als zei Bartje, laat ik mijn carburator en mijn hele motor over aan de avonschool...

Ik hoop dat hij tegen juni 2006 in orde zal staan en dat het dan betere zomer is dan nu... zie je mij dan op de baan :wink:
GSven
Berichten: 698
Lid geworden op: 17 apr 2005, 10:02
Locatie: B-1070

Bericht door GSven »

motorprinsesje schreef:
Die carborator ligt nu in mijn keuken... met leuk geurtje door mijn appartement... straks wil ik niks anders meer dan ne carburator hier binnen :lol:
Hopelijk heb je geen explosief temperament. ;)
motorprinsesje

Bericht door motorprinsesje »

GSven schreef:
motorprinsesje schreef:
Die carborator ligt nu in mijn keuken... met leuk geurtje door mijn appartement... straks wil ik niks anders meer dan ne carburator hier binnen :lol:
Hopelijk heb je geen explosief temperament. ;)
Ikke? Never, meer teddybeer gehalte :wink:
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door John »

Zeg uitdagerke! Als ik dat hier allemaal zo volg gaat dat ding niet rijden tegen de 4de September hé. Je zal als duo moeten komen of nen brommer van mij moeten lenen om mee te toeren. Nen R850RT/P is dat iets voor u?
motorprinsesje

Bericht door motorprinsesje »

John schreef:Zeg uitdagerke! Als ik dat hier allemaal zo volg gaat dat ding niet rijden tegen de 4de September hé. Je zal als duo moeten komen of nen brommer van mij moeten lenen om mee te toeren. Nen R850RT/P is dat iets voor u?
Niet panikeren hé... ga morgen met mijne carburator naar de garage, en eens lief aan mijn garagist vragen of hij die wil kuisen van binnen en van buiten. Als hij da wil doen kan ik tegen donderdag mijn brommer terug monteren hé...

Ga eens aan garagist vragen of ik die verdorven leidingen niet kan oplappen, uitwendig dan, tot ik volgend onderhoud moet doen, en dan die leidingen veranderen...

En als hij niet klaar is, zullen we oplossing moeten zoeken hé, maar ge zijt van mij nog niet vanaf zenne...

Wat zeg je? Een RT? zo'n zwaar machine bedoel je?

groetjes
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door John »

Ja, zo ééne

Afbeelding
motorprinsesje

Bericht door motorprinsesje »

John schreef:Ja, zo ééne

Afbeelding
en hoeveel weegt dat spel?
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door John »

Da gewicht is niet echt van tel. Je kan dat zadel redelijk laag zetten en dan zit je komfortabel met beide voetjes plat op de grond. Met dat ding ga je even gezwind door de bocht als met die 650. Als je em echt plat legt zal dat iets van een 280 a 300 kilo zijn dat terug recht moet. Maar der zal genoeg volk zijn om een handje te helpen zekers? :wink:
motorprinsesje

Bericht door motorprinsesje »

John schreef:Da gewicht is niet echt van tel. Je kan dat zadel redelijk laag zetten en dan zit je komfortabel met beide voetjes plat op de grond. Met dat ding ga je even gezwind door de bocht als met die 650. Als je em echt plat legt zal dat iets van een 280 a 300 kilo zijn dat terug recht moet. Maar der zal genoeg volk zijn om een handje te helpen zekers? :wink:
En jij vertrouwt mij op dat ding?
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door John »

Waarom niet? Mijn vriendinneke heeft er hier in de tuin mee leren rijden. (allez, t is te zeggen) en heeft em ook eens plat gelegd. Jij hebt al wat meer ervaring dus zal da wel lukken zekers! Oh ja! Je krijgt er ook nog een fluo-oranje potje te leen bij. Of ne witte met een blauw biezeke, da kan ook nog :wink:
motorprinsesje

Bericht door motorprinsesje »

John schreef:Waarom niet? Mijn vriendinneke heeft er hier in de tuin mee leren rijden. (allez, t is te zeggen) en heeft em ook eens plat gelegd. Jij hebt al wat meer ervaring dus zal da wel lukken zekers! Oh ja! Je krijgt er ook nog een fluo-oranje potje te leen bij. Of ne witte met een blauw biezeke, da kan ook nog :wink:
We zien wel, maar ben volgende week maandag en week nadien ook de maandag vrij, dus heb nog veel tijd om te sleutelen hé...

maar zou eerst alle onderdelen willen zoals nieuw krijgen... en dat zal veel tijd en inspanningen kosten denk ik...

groetjes
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door John »

Dus niet achter of voor dat schermpke zitten en een vod vastpakken :wink:
motorprinsesje

Bericht door motorprinsesje »

John schreef:Dus niet achter of voor dat schermpke zitten en een vod vastpakken :wink:
Ik ga woensdag achter wondersteen :wink:
Wingman X
Berichten: 3022
Lid geworden op: 14 mei 2005, 22:20
Woonplaats: 3000
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Voor zij die nog twijfelen aan de Wondersteen dan maar een fotooke...
De onderste uitlaatbuis gauw eens gekuist met Wondersteen, aan de bovenste heb ik niks gedaan....
Afbeelding
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
motorprinsesje

Bericht door motorprinsesje »

Xavier schreef:Voor zij die nog twijfelen aan de Wondersteen dan maar een fotooke...
De onderste uitlaatbuis gauw eens gekuist met Wondersteen, aan de bovenste heb ik niks gedaan....
Afbeelding
amaai, gaat de mijne zo blinken?
Ca4Ya
Berichten: 240
Lid geworden op: 09 mar 2005, 16:42
Woonplaats: Wetteren

Bericht door Ca4Ya »

EU..... waar kan je wondersteen kopen??????
Ca4Ya
K100RS - K1100RS Special Edition - Honda XL250 Motosport
motorprinsesje

Bericht door motorprinsesje »

Ca4Ya schreef:EU..... waar kan je wondersteen kopen??????
Mag ik je dat woensdag zeggen, als ik erachter geweest ben? Ziet dat hij er maar één meer in voorraad heeft :lol:

grapke, Xavier was zo lief om het op te zoeken voor mij, en je kan da kopen bij Moto's Koen op de groteweg...

groetjes
motorprinsesje

Bericht door motorprinsesje »

Voor diegene die mijn rubberen inlaatbuis interesseren...

ik ga de foto's hier niet opzetten maar ze staan op mijn site:

http://users.telenet.be/missdiving/mijn_fotoboek.htm

en dan op rechter pijltje duwen en je zal de rubbers zien van alle kanten, en mijn carburator ook en mijn naked bike of wat er van over schiet...

en nu kruip ik mijn bed in, moet er binnen 5.30 al terug uit :cry: :roll:
Wingman X
Berichten: 3022
Lid geworden op: 14 mei 2005, 22:20
Woonplaats: 3000
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Prinseske,
Ik kan moeilijk zeggen of het ook zo een resultaat zal geven. Mijn buizen zijn nog nieuw te noemen. Hoe meer ge wrijft hoe beter het resultaat. Maar ik denk in ieder geval dat je een verschil zal zien!! Pak anders eens fotooke 'voor' en 'na'...
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
motorprinsesje

Bericht door motorprinsesje »

UPDATE:

Mijne carburator is binnen bij mijne garagist... die man zal die eens een goed onderhoud geven en hoop dat de problemen dan van de baan zijn...
Ik heb hem morgen al terug...

Die rubberen inlaatbuis tussen motor en carburator moet ik niet vervangen zegt hij, aangezien hij binnenin nog intact is. Alleen buiten paar scheurtjes maar niks om zorgen over te maken volgens hem.

En wat mijn leidingen van olie betreft, heb ik met hem afgesproken om af te wachten, als ze nog zouden lekken doe ik hem binnen en gaat hij ze vervangen, anders worden ze vervangen binnen 6000 km, volgend onderhoud.

Straks zadel binnen om te overtrekken... dus komt schot in de zaak...

groetjes
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

motorprinsesje schreef:UPDATE:



Die rubberen inlaatbuis tussen motor en carburator moet ik niet vervangen zegt hij, aangezien hij binnenin nog intact is. Alleen buiten paar scheurtjes maar niks om zorgen over te maken volgens hem.


groetjes
had ik gelijk of had ik gelijk. :wink:

blijkbaar zit uw hoofdje in de war door al die reacties die je krijgt. :P :shock:
allee ik wacht al op fotos van u tijdens een trainingsritje met J-P of Harald :lol: :lol: :lol:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Plaats reactie