Vraagstuk: waarom draait de motor onstabiel bij stilstaand.
Moderator: GVN
Vraagstuk: waarom draait de motor onstabiel bij stilstaand.
Luchtfilter + luchtfilterkast is proper. Luchtfilter is niet vettig.
Rubberen inlaatbuis tussen carburator en motor zijn binnenin intact, alleen aan buitenkant scheurtjes.
Waarom draaid hij dan onstabiel?
De carburator ligt proper vanbinnen, op eerste zicht...
Nu ligt is mijn motor echt naked bike hé, uitlaat, luchtkamer, alles is eraf...
Rubberen inlaatbuis tussen carburator en motor zijn binnenin intact, alleen aan buitenkant scheurtjes.
Waarom draaid hij dan onstabiel?
De carburator ligt proper vanbinnen, op eerste zicht...
Nu ligt is mijn motor echt naked bike hé, uitlaat, luchtkamer, alles is eraf...
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
raar maar waar
eerst heb je de carbs nog niet open gedaan en nu liggen ze al proper van binnen.
ook de bougiekabels en kappen kunnen doorgeven.
dus ook controleren en eventueel vernieuwen.
of de rotor en de stator van de electronisch ontsteking is geoxideerd.(5jaar stilstand he)
wel voorzichtig dat je niets verplooid.
eerst heb je de carbs nog niet open gedaan en nu liggen ze al proper van binnen.
ook de bougiekabels en kappen kunnen doorgeven.
dus ook controleren en eventueel vernieuwen.
of de rotor en de stator van de electronisch ontsteking is geoxideerd.(5jaar stilstand he)
wel voorzichtig dat je niets verplooid.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Er is mij verboden om ook maar aan die carburator te komen, maar op eerste zicht, als je aan de gas komt komen die klepjes open hé, zag dat er proper uit.R1100RS schreef:raar maar waar
eerst heb je de carbs nog niet open gedaan en nu liggen ze al proper van binnen.
ook de bougiekabels en kappen kunnen doorgeven.
dus ook controleren en eventueel vernieuwen.
of de rotor en de stator van de electronisch ontsteking is geoxideerd.(5jaar stilstand he)
wel voorzichtig dat je niets verplooid.
Die carborator ligt nu in mijn keuken... met leuk geurtje door mijn appartement... straks wil ik niks anders meer dan ne carburator hier binnen
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
wat jij kan zien is bijna altijd proper. het vuil of de verharde nafte zit er in en zie je niet zonder hem open te vijzen.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Niet panikeren hé... ga morgen met mijne carburator naar de garage, en eens lief aan mijn garagist vragen of hij die wil kuisen van binnen en van buiten. Als hij da wil doen kan ik tegen donderdag mijn brommer terug monteren hé...John schreef:Zeg uitdagerke! Als ik dat hier allemaal zo volg gaat dat ding niet rijden tegen de 4de September hé. Je zal als duo moeten komen of nen brommer van mij moeten lenen om mee te toeren. Nen R850RT/P is dat iets voor u?
Ga eens aan garagist vragen of ik die verdorven leidingen niet kan oplappen, uitwendig dan, tot ik volgend onderhoud moet doen, en dan die leidingen veranderen...
En als hij niet klaar is, zullen we oplossing moeten zoeken hé, maar ge zijt van mij nog niet vanaf zenne...
Wat zeg je? Een RT? zo'n zwaar machine bedoel je?
groetjes
-
- Berichten: 4594
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
- Woonplaats: Essen
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
Da gewicht is niet echt van tel. Je kan dat zadel redelijk laag zetten en dan zit je komfortabel met beide voetjes plat op de grond. Met dat ding ga je even gezwind door de bocht als met die 650. Als je em echt plat legt zal dat iets van een 280 a 300 kilo zijn dat terug recht moet. Maar der zal genoeg volk zijn om een handje te helpen zekers?
En jij vertrouwt mij op dat ding?John schreef:Da gewicht is niet echt van tel. Je kan dat zadel redelijk laag zetten en dan zit je komfortabel met beide voetjes plat op de grond. Met dat ding ga je even gezwind door de bocht als met die 650. Als je em echt plat legt zal dat iets van een 280 a 300 kilo zijn dat terug recht moet. Maar der zal genoeg volk zijn om een handje te helpen zekers?
-
- Berichten: 4594
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
- Woonplaats: Essen
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
Waarom niet? Mijn vriendinneke heeft er hier in de tuin mee leren rijden. (allez, t is te zeggen) en heeft em ook eens plat gelegd. Jij hebt al wat meer ervaring dus zal da wel lukken zekers! Oh ja! Je krijgt er ook nog een fluo-oranje potje te leen bij. Of ne witte met een blauw biezeke, da kan ook nog
We zien wel, maar ben volgende week maandag en week nadien ook de maandag vrij, dus heb nog veel tijd om te sleutelen hé...John schreef:Waarom niet? Mijn vriendinneke heeft er hier in de tuin mee leren rijden. (allez, t is te zeggen) en heeft em ook eens plat gelegd. Jij hebt al wat meer ervaring dus zal da wel lukken zekers! Oh ja! Je krijgt er ook nog een fluo-oranje potje te leen bij. Of ne witte met een blauw biezeke, da kan ook nog
maar zou eerst alle onderdelen willen zoals nieuw krijgen... en dat zal veel tijd en inspanningen kosten denk ik...
groetjes
Voor diegene die mijn rubberen inlaatbuis interesseren...
ik ga de foto's hier niet opzetten maar ze staan op mijn site:
http://users.telenet.be/missdiving/mijn_fotoboek.htm
en dan op rechter pijltje duwen en je zal de rubbers zien van alle kanten, en mijn carburator ook en mijn naked bike of wat er van over schiet...
en nu kruip ik mijn bed in, moet er binnen 5.30 al terug uit
ik ga de foto's hier niet opzetten maar ze staan op mijn site:
http://users.telenet.be/missdiving/mijn_fotoboek.htm
en dan op rechter pijltje duwen en je zal de rubbers zien van alle kanten, en mijn carburator ook en mijn naked bike of wat er van over schiet...
en nu kruip ik mijn bed in, moet er binnen 5.30 al terug uit
UPDATE:
Mijne carburator is binnen bij mijne garagist... die man zal die eens een goed onderhoud geven en hoop dat de problemen dan van de baan zijn...
Ik heb hem morgen al terug...
Die rubberen inlaatbuis tussen motor en carburator moet ik niet vervangen zegt hij, aangezien hij binnenin nog intact is. Alleen buiten paar scheurtjes maar niks om zorgen over te maken volgens hem.
En wat mijn leidingen van olie betreft, heb ik met hem afgesproken om af te wachten, als ze nog zouden lekken doe ik hem binnen en gaat hij ze vervangen, anders worden ze vervangen binnen 6000 km, volgend onderhoud.
Straks zadel binnen om te overtrekken... dus komt schot in de zaak...
groetjes
Mijne carburator is binnen bij mijne garagist... die man zal die eens een goed onderhoud geven en hoop dat de problemen dan van de baan zijn...
Ik heb hem morgen al terug...
Die rubberen inlaatbuis tussen motor en carburator moet ik niet vervangen zegt hij, aangezien hij binnenin nog intact is. Alleen buiten paar scheurtjes maar niks om zorgen over te maken volgens hem.
En wat mijn leidingen van olie betreft, heb ik met hem afgesproken om af te wachten, als ze nog zouden lekken doe ik hem binnen en gaat hij ze vervangen, anders worden ze vervangen binnen 6000 km, volgend onderhoud.
Straks zadel binnen om te overtrekken... dus komt schot in de zaak...
groetjes
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
had ik gelijk of had ik gelijk.motorprinsesje schreef:UPDATE:
Die rubberen inlaatbuis tussen motor en carburator moet ik niet vervangen zegt hij, aangezien hij binnenin nog intact is. Alleen buiten paar scheurtjes maar niks om zorgen over te maken volgens hem.
groetjes
blijkbaar zit uw hoofdje in de war door al die reacties die je krijgt.
allee ik wacht al op fotos van u tijdens een trainingsritje met J-P of Harald
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit