begeleide motorreis naar Corsica

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
SMMJ

Bericht door SMMJ »

Beste clublid,

Wij denken eraan dit jaar een motorreis te maken naar Corsica. We dachten aan een begeleide reis van een 10 dagen 9 nachten. Welke reisorganisaties kunnen jullie aanraden. Zijn er andere leden die ook van plan zijn een reis te maken naar Corsica.

Periode juni

Prettig eindejaar

Groeten,

Blomme Stefaan Vantomme Martine
Oude Iepersestraat 46
B - 8870 IZEGEM
M 0471 85 16 48
email stefaanblomme@telenet.be 8-) 8-) 8-)
tommyvdv

Re: begeleide motorreis naar Corsica

Bericht door tommyvdv »

Ik denk er aan om de madam nog eens mee te nemen naar corsica (verleden jaar alleen geweest). Maar het zal niet voor 2012 zijn.
Enige wat me spijt is dat ik te weinig naast de weg gereden heb.
Volgende keer beter :)

Succes met de voorbereiding en het vinden van een eventuele reisorganisatie.
Frans

Bericht door Frans »

Hoi Stefaan,

Voor Corsica heb je dat niet nodig.

Anders speel ik wel wegwijzer.
Groetjes

Frans
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

"Begeleide reis"... :scratch:

't Is gewoon een stukske Frankrijk zulle (al moogt ge dat daar niet te luid roepen), lees er de reisverslagen van Motard d'Allier maar is op door met een landkaart naast je, staat heel veel info in :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
dbr

Bericht door dbr »

http://Www.touring-provence.com" onclick="window.open(this.href);return false; ?

Groeten,
Danny
R1200RT (2007) / Zumo 350
b@RT
Contacteer:

Bericht door b@RT »

Hoi stefaan,

Ik ben 2 x naar Corsica geweest. Mijn reisverslagen staan hier : https://sites.google.com/site/motorreizenbc/" onclick="window.open(this.href);return false; Voor Corsica heb je geen begeleiding nodig denk ik. Indien je meer uitleg stuur wil stuur een pm of passeer eens ik woon in Gullegem da's bij de deur! :-)

Groeten
b@RT, koning der velgen,
GS 1150 Adventure 2004
http://sites.google.com/site/motorreizenbc" onclick="window.open(this.href);return false;
"Born to be mild"
tuur

Bericht door tuur »

SMMJ schreef:Beste clublid,

Wij denken eraan dit jaar een motorreis te maken naar Corsica. We dachten aan een begeleide reis van een 10 dagen 9 nachten. Welke reisorganisaties kunnen jullie aanraden. Zijn er andere leden die ook van plan zijn een reis te maken naar Corsica.

Periode juni

Prettig eindejaar

Groeten,

Blomme Stefaan Vantomme Martine
Oude Iepersestraat 46
B - 8870 IZEGEM
M 0471 85 16 48
email stefaanblomme@telenet.be 8-) 8-) 8-)
http://www.clubmot.be/rz11/corsica.html
Honger gaat over, dorst niet !
SMMJ

Bericht door SMMJ »

Frans schreef:Hoi Stefaan,

Voor Corsica heb je dat niet nodig.

Anders speel ik wel wegwijzer.
Groetjes

Frans
Dag Frans,

Dank voor de tip.

Prettig eindejaar !

Tot op de vergadering van 7 jan ?

Grtn
Martine en Stefaan
SMMJ

Bericht door SMMJ »

Dag Bart,

Dank voor de info. Deze neem ik eens rustig door in het weekeinde.

Groeten in Gullegem

Stefaan Blomme
Oude Iepersestraat 46
B - 8870 IZEGEM
M 0471 851648
b@RT schreef:Hoi stefaan,

Ik ben 2 x naar Corsica geweest. Mijn reisverslagen staan hier : https://sites.google.com/site/motorreizenbc/" onclick="window.open(this.href);return false; Voor Corsica heb je geen begeleiding nodig denk ik. Indien je meer uitleg stuur wil stuur een pm of passeer eens ik woon in Gullegem da's bij de deur! :-)

Groeten
SMMJ

Bericht door SMMJ »

Dag Danny,

Bedankt voor de info en de interessante weblink
dbr schreef:http://Www.touring-provence.com ?

Prettig eindejaar !

Groeten,
Danny
SMMJ

Bericht door SMMJ »

Dag Bart,

Dank voor de nuttige informatie en het zeer mooi reisverslag ! Ik zal u zeker contacteren of eens langskomen in Gullegem.

Prettig eindejaar !

Groeten,
Martine en Stefaan Blomme Vantomme
Oude Iepersestraat 46
B - 8870 IZEGEM
M 0471 85 16 48

8-) 8-)
b@RT schreef:Hoi stefaan,

Groeten
Patrick V

Bericht door Patrick V »

Kijk ook hier eens. Ik heb er wel geen ervaring mee.
http://www.clubmot.be/reiznmenu.html" onclick="window.open(this.href);return false;
R1150RT 2003 SP 2610
Lid van BMW Motor Club Vlaanderen
Een getrouwde man kan rustig zijn fouten vergeten; het is nergens voor nodig om ze met twee te blijven onthouden.
de Ron

Bericht door de Ron »

beste zelf rijden, alleen op voorhand de overzetten boeken zou ik wel doen. Als je bvb laat aankomt in Bastia misschien al wel best een hotelletje boeken op voorhand zodat je niet te lang moet zoeken bij aankomst. Heb ook in 2011 de trip gedaan, bij rondreis in Corsica op 8 à 9 dagen tijd 1 keer regen gehad (wel bijna verzopen ...). Ook op voorhand eens kijken naar de prijzen van de hotelletjes, kunnen wel wat duurder zijn. Wij hebben op het eiland 2 hotels geboekt en van daaruit verschillende trips gedaan
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Je kan idd met 2 of 3 goed gekozen hotels heel corsica verkennen. Wel rekening houden dat het binnenland allemaal bergwegen zijn en het schiet dus niet op, hou daar rekening mee bij de keuze vh hotel. Ook kan het weer in het binnenland enorm snel omslaan, van mooi zonning naar noodweer op enkele uren, ook even aan denken bij eventuele wandelingen of langere motortochtjes
Westkant is weinig te zien, maar je kan er wel een soort autostrade nemen om snel vanuit Bastia in het zuiden te geraken, zuiden en westkant is interessanter, noorden heb ik alleen Bastia gedaan. Ik ga volgende keer proberen overzetten naar Calvi, Ajaccio of propriano.
Juni is interessantste periode, in mei zijn nog niet alle hotels open, in juli en vooral augustus is het een overrompeling van fransen en italianen, in September zijn veel Corsicanen de toeristen al beu, de service is dan navenant.

Fantastisch eiland, heel lekker eten en drinken en mits niet al te veeleisend zijn ze best nog vriendelijk. Wel een beetje uitkijken op de weg, want ze denken allemaal zonder uitzondering, jong en oud, dat ze Vetter of button heten en rijden dan ook navenant.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
pirre105
Contacteer:

Bericht door pirre105 »

Vertrek in mei naar Corsika en Sardinie met Clubmot.
Vliegtuig tot in Bastia en motoren met vrachtwagen tot daar vervoerd. Vind dit de ideale combinatie om zo een reis in 8 dagen te kunnen doen.
Ik hou van Lut en mijn GSA.
Renzo

Bericht door Renzo »

Afgelopen najaar met een groep van 7 een dikke week naar Corsica geweest. Prachtige reis gemaakt. Naar de boot en later teurg in twee dagen. Heen via de Grimsel en Simplonpas. Op de terugreis over de Grote Bernhardpas. Overnacht in de buurt van Basel.
Vervolgens beide overtochten met de nachtboot van Savona naar Bastia v.v.
Goed van prijs en dus geen motortijd verloren. We hebben op Corsica overnacht in 2 B&B's waarvan ik jullie met name de tweede niet wil onthouden. Prachtige nieuw verbouwde appartementen bij een boerderij en een geweldig goed restaurant voor een halfpension prijs van ruim € 65,00. Neem van mij aan dit zeer de moeite waard was, gezien het eten wat je op je bord krijgt. Het gaat hier om auberge Pietra Monetta. Het ligt aan de doorgaande weg tussen l'Ill-rousse en Saint florent. Mocht je interresse hebben dan is het
e-mail adres: auberge-pietramonetta@wanadoo.fr.
Renzo,
Honda 400 C 1992, Honda Pacific Coast 1998, BMW R1150RT 2006, R1200 RT LC 2014 / Ebony
2016 Mei Saarland, mei/juni Calabria & Basilicata ( Zuid-Italie), aug/sept Emilia-Romagna & Alpen( Noord-Italie)
Den Turp

Bericht door Den Turp »

Hallo,

Ik ben vorig jaar geweest eind mei, helemaal alleen, vertrek met nachtboot vanuit Marseille naar Ajaccio. Op hotel in Hotel L'aitone, Evisa. 5 dagen. Prima hotelleke, lekker gegeten.
Gehele westkust afgereden , Cap Corse en verschillende tourekes in binnenland. Alle avonden terug naar hotel en zodoende wel 5 keer via D84 naar Evisa, maar niet met tegengoesting. Schitterende weg !
Een paar keren goed nat geworden , voor de rest goed motoweer. Niet te warm en droog.

Hen nu op 31/12 opnieuw ge(vroeg)boekt met sncm en vertrek dit jaar op 23/6 met nachtboot vanuit Toulon naar Bastia, terug op 30/6 vanuit Bastia, overdag dan. Ik betaal voor deze trip 89 €, taksen inbegrepen. Als dat geen prijske is.
Dit jaar neem ik mijn tenteke mee en plan ik 2 keer 3 nachten op camping in Zuiden en Noorden te bezoeken.

Nog 5 maand !

Mvg

Clement
R 1150 R Overijse
Plaats reactie