Meerdaagse trip, hoe best op GPS?

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
stafvc

Meerdaagse trip, hoe best op GPS?

Bericht door stafvc »

Mag ik nog eens een beroep doen op jullie GPS kennis.
Ik heb een Zumo 550 + lifetime update en ben van plan in de maand mei naar Compostela te reizen. Ben van plan van de dagtrips +/- 250 à 300 km per dag voor te bereiden in Mapsource. Maar dan, wat doe ik best:
-dagelijks van de laptop oversturen naar de Zumo (en bijvoorbeeld de log van de gereden dagtrip weg te schrijven)
-de ganse route ineens op de Zumo zetten (als dat lukt natuurlijk)
-in stukken, bijvoorbeeld 5 dagen (wat me zal toelaten om per dag af te wijken )
Ik ga proberen om vanuit mapsource de update van enkel Belgïe, Frankrijk en Noord-Spanje naar de Zumo te sturen hopelijk worden dan de kaarten van Nederland en Duitsland overschreven
Alvast bedankt voor jullie gewaardeerde mening
Greetz
Staf
Flat Twin Power

Re: Meerdaagse trip, hoe best op GPS?

Bericht door Flat Twin Power »

Misschien maak je best per dag of per 2 dagen een route, zet die op een SD kaartje en importeer je deze dan in de Zumo wanneer je ze nodig hebt.
De reeds gereden routes kan je dan verwijderen uit de Zumo
mecapuet

Bericht door mecapuet »

Of...alles aanvinken "te vermijden", "kortere afstand" en dan Compostela in drukken en laat de verassing maar komen....je zal zeker een mooie reis hebben.
Anders zou ik ze per dag maken en zo in de gps laden.

Compostela zou ik ook wel eens binnendoor willen rijden.

Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Flat Twin Power schreef:Misschien maak je best per dag of per 2 dagen een route, zet die op een SD kaartje en importeer je deze dan in de Zumo wanneer je ze nodig hebt.
De reeds gereden routes kan je dan verwijderen uit de Zumo
Zo doe ik het ook meestal, 1 route per dag. Alle routes op de geheugen kaart laden, en importeren per 5. Routes die je gereden hebt deleten.
ik let er ook op dat mijn routes max 50 waypoints bevatten, is ondertussen mss niet meer nodig, maar is nog een gewoonte van vroeger.
Verder herbereking uitzetten en alleen gebruiken indien nodig
Moet wel zeggen dat ik nooit tracks bijhoud. Als je tracks wil opslaan van je reis zal je idd een laptop nodig hebben
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Tommeke

Bericht door Tommeke »

Met mijn Quest doe ik het ook nog steeds zo dat ik mijn routes uitstippel in dagetappes, alles ineens overzet naar de Quest en dan aan de reis begin. De gereden etappes worden gewist en trackopslag doe ik ook niet. Laptopje gaat mee als back-up en heb ik in die jaren nog maar één keer nodig gehad. Ik was wel blij dat ik hem mee had.
Beter het stuur vast met twee handen, dan op de grond met al je tanden*
Dettie

Bericht door Dettie »

Hier hetzelfde, ik maak per dag een mooie route aan in Mapsource en die zet ik op het geheugenkaartje.
Tijdens je vakantie kun je de afzonderlijke routes rijden en zonodig ervan afwijken en langer/korter maken, zonder gebruik van je laptop, je garmin kan dat allemaal.

ik doe dit al enkele jaren zo en heb nog nooit problemen gehad, soms beslissen we om toch even van de gemaakte route af te wijken of de avond ervoor stellen we even een nieuwe route in vanop de garmin zelf... eens je het in de vingers hebt ontdek je dat dat toestel meer kan dan je dacht ;-)
Cindy

Bericht door Cindy »

Landkaart meenemen want die dingen durven ook al eens sneuvelen ;)
Plaats reactie