Waarom weinig R1100RS mededelingen ?.

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
jvsoelen
Contacteer:

Re: Waarom weinig R1100RS mededelingen ?.

Bericht door jvsoelen »

Wie heeft er hiermee ervaring(en). ?.

Federbein Stoßdämpfe​r hinten BMW R1100RS ,dit is er één met een los potje met drukregeling.
Dus niet alleen de schokdemper.

Ik ben benieuwd naar jullie reactie(s).

Mvgr. J.v.Soelen
Een BMW R1100RS rijder.
Husafan450

Bericht door Husafan450 »

jvsoelen schreef:Wie heeft er hiermee ervaring(en). ?.

Federbein Stoßdämpfe​r hinten BMW R1100RS ,dit is er één met een los potje met drukregeling.

Mvgr. J.v.Soelen
Bij mijn R1100RS uit 1998 staat die erstandaard op , tot nu toe geen problemen mee.(65000 km) :-o
Laat zich zeer goed instellen en is makkelijk om snelbij te stellen als je met duo gaat rijden.(regelt enkel de voorspanning van de veer)
De andere demping is nog steeds met een regelvijsje onderaan de demper te regelen met schroevendraaier,maar eens die goed staat hoef je daar niet meer aan te komen. :grin:

groetjes,

Luc
sorry mijnheer de agent maar ik was gehaast om te gaan tanken,mijn tank was bijna leeg "100 euro boete"
-R1100RS '98
-Virago XV 750 '87
-Suzuki ZR50 '82
Husafan450

jvsoelen schreef:OPROEP: Wie van ALLE BMW R 1100 RS rijders met VOLLE onderkuip hebben onderstaand probleem ????? !!!!!!!!.

Afbeelding

Toen ik dit op bovestaande foto ondekte ben in het internet opgegaan en ben aan het zoeken gegaan naar Service Bulletins en eventuele Terug Roep Akties van BMW R 1100 RS-en met volle onderkuip en kwam deze LINK met een PDF-jes tegen.
Als je op deze LINK klikt krijg je het 9 pagina's tellende document.
https://www.bmwmc.net/catalog/20.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar deze was door BMW Motorrad alleen uitgegeven voor de USA, niet voor Europa (zeker bang als er één in de brand vlieg ze een grote claim aan hun broek krijgen !.)

Deze ochtend telefonisch contact gehad met BMW Group Nederland in Rijswijk en werd doorverbonden met de After Sales Group met Dhr. M. van Lith
Daarmee het Service Bulletin #2803 van d.d. 12/02/1997 doorgesproken dat ik het BMW onwaardig vind dat deze " Terug-Roep-Aktie " alleen voor de USA werd uitgeroepen, maar niet voor Europa ?.
Ook dat BMW het niet kan maken door heel eenvoudig een " STICKER " te laten plaatsen met als tekst:
" Vermijd een verhoogd stationair toerental bij stilstand door gebruik van de choke.
Gevaar voor oververhitting en brand!. ".

Ook een voorstel gedaan dat er nu een terug roep aktie moet komen voor alle BMW R 1100 RS rijders met " volle kuip ", door de nu geldende technologie van b.v. een blower met temp.sensor zoals op (andere motoren) te plaatsen en/of hitte bestendige tape etc./etc.
Daarbij / - in moest ik ook mijn chassis nr. vermelden.
Dus nu BMW R 1100 RS rijders met volle kuip afwachten wat de reactie is op deze E-mail naar BMW Nederland afd. KIS.

Mvgr. J.v.Soelen

Antwoord:

De retour E-mail van BMW Nederland afd. KIS ( klanten informatie service ) was heel snel retour zonder zich intern te verdiepen in het aangedragen " Probleem ".

Geachte heer Van Soelen,

Hartelijk dank voor uw heldere uiteenzetting. Voor de betreffende terugroep acties en de geldigheidsduur daarvan moet ik verwijzen naar een van de BMW Motorrad Dealers.
Zij hebben rechtstreeks inzage in welke modificaties er mogelijk zijn dan wel zijn uitgevoerd.
De door u aangehaalde terugroepactie is inmiddels 14 jaar oud en destijds achtte de fabriek het probleem voldoende opgelost.
Als BMW Motorrad naderhand anders besloten heeft dan zal de BMW Motorrad Dealer op de hoogte zijn van een eventuele vervolg terugroep actie.
Daar heb ik helaas geen inzicht in.

Ik vertrouw u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

???????, Heel jammer dat BMW Nederland zich ook hiermee afmaakt.

Naar aanleiding van bovenstaand getelefoneerd met BMW Motorrad Dealer ( Motoport den Bosch ) Dhr. L.Kouwenberg en deze het hele "Probleem" uitgelegd.
Deze heeft de Service Bulletins doorgespit maar kwam alleen een Terug-roep-aktie voor de USA tegen van de BMW R 1100 RS ( in Nederland moeten er eerst een paar ongelukken gebeuren voordat .....).
Ook Dhr. Kouwenberg kon geen oplossing aanbieden en ook niets richting BMW-Duitsland ?.
Het enige wat hij voorstelde (ondanks mijn voorgedragen oplossingen ) was kom naar ons toe en koop (zelf) hitte bestendige tape in de vorm van kleine vierkantjes en plak deze aan de zijkant onderaan zo dicht mogelijk bij de uitlaat bochten tegen de onderkuip !.

Daar kon/kunnen we het mee doen BMW R 1100 RS rijders met een volle onderkuip, dat namens BMW Motor Dealer(s) Nederland.

Wie van jullie heeft er nog een idee waar we dit " Probleem " in België kunnen neerleggen voor wel een tevreden BMW oplossing.

Mvgr. J.v.Soelen

Daarna dit antwoord van de BMW Dealer(s) doorgemaild weer naar BMW Nederland (Rijswijk).

Antwoord:

Geachte heer Van Soelen,

Vanuit BMW komt er geen terugroep actie meer.
Sinds de initiële terugroep actie ( deze was alleen in USA, omdat BMW zich wilde indekken en bang waren voor grote claims ) zijn er geen ongelukken bij ons bekend.
( Nee in Nederland moeten eerst ongelukken voordoen voordat ze ... ).
Daarom is er geen reden om nu na 14 jaar alsnog een modificatie aan te bieden.
( Juist nu nog om motorrijdend Nederland te laten zien van kijk dat is nu nog eens Afther Sales, en niet dit af te doen met een PDF-je. )

Dit wilde ik erover kwijt deze dag, hopend dat er in Nederland een BMW Motorrad Dealer opstaat en zeg kom maar eens hier dan zullen wij een temp. sensor en blower ergens mooi wegwerken en fotos nemen en deze aan BMW Nederland in Rijswijk laten zien wat Afther Sales is !.

Nu laat ik het los.

Mvgr. Jan van Soelen een gelukkige BMW R 1100 RS rijder.

Ik hoop dat u begrip kunt opbrengen voor ons standpunt.

Jan,

Ik heb net hetzelfde probleem op mijn RS uit 1998,ben er ook al mee naar verschillende dealers geweest hier in Belgie. :mrgreen: Resutaat , geen vervanging voorzien in Belgie en heb ook van die ziveren tape geplakt die warmte tegenhoud. :grin: Die vind je in de meeste autoshops wel.
Voor zo een topmerk zouden wel een betere na service mogen hebben, onze beemers kosten toch genoeg om dergelijke fouten die door hun gemaakt zijn op te lossen op hun kosten.
Ik was zover dat ik schrik had om bij een stoplicht de motor telaten draaien,telkens ik voor een stoplicht kwam legde ik de motor stil,ook als ik een file in de stad reed waar dikwijls geen mogelijkheid was om er langs te rijden kreeg ik schrik voor brand.
Ik ben voor de rest wel heel tevreden over mijn RS, ik begrijp niet dat ze zo slecht in de markt gelegen hebben want dit zijn superleuke motors om mee te rijden , zowel om te touren als sportief rijden.

groetjes,

Luc
sorry mijnheer de agent maar ik was gehaast om te gaan tanken,mijn tank was bijna leeg "100 euro boete"
-R1100RS '98
-Virago XV 750 '87
-Suzuki ZR50 '82
jvsoelen
Contacteer:

Bericht door jvsoelen »

Luc;

Dank je wel voor je reactie ik dacht dat het probleem(pje) zich alleen maar voordeed in mijn Model met "VOLLE KUIP ".
Maar heel duidelijk wat jij terug schrijf in dit Forum-onderdeeel , dat z'n hoog staand "Merk" ( ons rijders daarmee zo in de kou laten staan als we een probleem(pje) hebben.).
En wat jij schrijf : Je was bij jouw XXX dealer geweest met dit aantoonbaar probleem en wat zeide precies tegen je ????.
Ik kreeg te horen bij Motorport "den Bosch" denk je dat wij dit probleem van brandgevaar gaan betalen uit eigen zak !.
Met dat moet je zijn bij XXX KIS Rijswijk (Z-H), maar die konde/wilde geen kant op met dit probleem, want dit probleem deedt volgens zijn zeggen alleen voor in de modellen met volle kuip van 1993 tot 1998.
Maar aan de reactie's die ik kreeg via mijn home - /website/E-mail doet zich ook bij de heden ten daagse modellen met volle kuip dit nog steeds voor.

Laat nog maar eens horen, naar je antwoordt van de XXX dealer, maar ik ben ook heeeeeeeeeeeeeel benieuwd naar reactie's van de hedendaagse volle kuip modellen.

Dank J.v.Soelen :pirat:
Een BMW R1100RS rijder.
jvsoelen
Contacteer:

Bericht door jvsoelen »

Husafan450 schreef:

Mvgr. J.v.Soelen
Bij mijn R1100RS uit 1998 staat die erstandaard op , tot nu toe geen problemen mee.(65000 km) :-o
Laat zich zeer goed instellen en is makkelijk om snelbij te stellen als je met duo gaat rijden.(regelt enkel de voorspanning van de veer)
De andere demping is nog steeds met een regelvijsje onderaan de demper te regelen met schroevendraaier,maar eens die goed staat hoef je daar niet meer aan te komen. :grin:

groetjes,

Luc
Luc, wil jij eens kijken waarop jouw regelvijsje staat , ik bedoel als je hem met de schroevendraaier helemaal IN draai en dan HOEVEEL volle slagen heb jij die schroef dan uitgedraaid ?.

Nee Luc want die veerspanning van mij moet ik stellen met een zelf gekochte haakse sleutel, daar zit geen regelpotje met slangetje aan!,
Heb jij er één.

Mvgr. J.v.Soelen
Een BMW R1100RS rijder.
CeesBmw

Bericht door CeesBmw »

Het enige wat helpt is een gang naar de rechter ivm product aansprakelijkheid.

Het probleem is bekend bij BMW anders geen service bulletin.
Nou laat je motor afbranden, en dan krijg je de schade vergoed.
Vooraf iets doen is geen noodzaak omdat de berijder niet in gevaar is immers het probleem treed alleen op bij een verhoogd toerental zonder rijwind koeling.

Kortom, een typisch iets voor de amerikanen ivm "I sue you"
In NL is het een stuk lastiger, dan moet je eerst aantonen dat het product niet deugedelijk is, dan moet je je leverancier aansprakelijk stellen.
Die moet het oplossen, niet de BMW importeur.
jvsoelen
Contacteer:

Bericht door jvsoelen »

Aan alle Forum-onderdeel bezoekers met een BMW met " volle kuip ".

Nu is/zijn er : " WEBCARE " mensen die (sporen - zoeken) in/op Forum's van het internet naar onderwerpen die het merk ( in ons geval BMW ) af
of er onderwerpen/problemen zijn die / of ze het niet kunnen die schade aan hun product aanbrengen.
En waar naar ( in mijn/ons geval ) niets door BMW KIS en/of BMW Motorrad Dealers "NIETS"aan wordt gedaan.

Hopelijk dat deze WEBCARE mensen dit Forum-onderdeel lezen en er mee verder gaan !.
Laten we het hopen (ze kunnen mij E-mailen ), en dan zal ik het hun heel netjes en goed onderbouwd uitleggen wat mijn/ons probleem is "Brandgevaar ".

Mvgr. J.v.Soelen.
Een BMW R1100RS rijder.
Husafan450

jvsoelen schreef:
Husafan450 schreef:

Mvgr. J.v.Soelen

groetjes,

Luc
Luc, wil jij eens kijken waarop jouw regelvijsje staat , ik bedoel als je hem met de schroevendraaier helemaal IN draai en dan HOEVEEL volle slagen heb jij die schroef dan uitgedraaid ?.

Nee Luc want die veerspanning van mij moet ik stellen met een zelf gekochte haakse sleutel, daar zit geen regelpotje met slangetje aan!,
Heb jij er één.

Mvgr. J.v.Soelen
Hallo,

Ik zal in het weekend is kijken naar de instelling van de regelvijs,maar dit is ook proefondervindelijk afgesteld.

Voor de regeling die apart staat zo staat erop mijn model standaard eentje op van BMW ,die staat praktisch op zijn hardste stand gezet aangezien ik altijd met zij en topkoffers rij en mijn gewicht ook de pan uitswingt (105kg).

Op je vraag met het wegsmelten ,heb ik van de dealer zo goed als hetzelfde antwoord gekregen.
Opgezocht op hun pc en vastgesteld dat dit inderdaad in de USA hersteld werd, hoe lang die dingen dan meegingen is een andere vraag aangezien er enkel die twee kleine onderdelen vervangen werden.
Ze wilden dit op hun eigen kosten ook niet doen.
Ik heb er dan maar twee hittebestendige plakkers die ik van iemand gekregen heb erop gezet ,ik moet zeggen dat dit veel verbeterd is.

Ik laat je in het weekend iets weten over de schroefinstelling , ik kom thuis als het donker is en vertrek ook in het donker,dus in het weekend bij heldere dag kan ik is nazien.

Groetjes,

Luc
-R1100RS '98
-Virago XV 750 '87
-Suzuki ZR50 '82
jvsoelen
Contacteer:

Bericht door jvsoelen »

Ik zal in het weekend is kijken naar de instelling van de regelvijs,maar dit is ook proefondervindelijk afgesteld.

Voor de regeling die apart staat zo staat erop mijn model standaard eentje op van BMW ,die staat praktisch op zijn hardste stand gezet aangezien ik altijd met zij en topkoffers rij en mijn gewicht ook de pan uitswingt (105kg).

Op je vraag met het wegsmelten ,heb ik van de dealer zo goed als hetzelfde antwoord gekregen.
Opgezocht op hun pc en vastgesteld dat dit inderdaad in de USA hersteld werd, hoe lang die dingen dan meegingen is een andere vraag aangezien er enkel die twee kleine onderdelen vervangen werden.
Ik heb er dan maar twee hittebestendige plakkers die ik van iemand gekregen heb erop gezet ,ik moet zeggen dat dit veel verbeterd is.

Ik laat je in het weekend iets weten over de schroefinstelling , ik kom thuis als het donker is en vertrek ook in het donker,dus in het weekend bij heldere dag kan ik is nazien.

Groetjes,

Luc[/quote]

Luc; Heb jij voor mij ook twee hittebestendige plakkers die ik erop kan zetten, omdat jij zeg dat dit veel verbeterd is?.
Mvgr. J.v.Soelen
Een BMW R1100RS rijder.
Husafan450

jvsoelen schreef:Ik zal in het weekend is kijken naar de instelling van de regelvijs,maar dit is ook proefondervindelijk afgesteld.

Groetjes,

Luc
Luc; Heb jij voor mij ook twee hittebestendige plakkers die ik erop kan zetten, omdat jij zeg dat dit veel verbeterd is?.
Mvgr. J.v.Soelen[/quote]

Hallo,

Sorry dat ik zo laat reageer maar heb het ontzettend druk gehad op het werk,zelfs in de weekends moeten gaan. :mrgreen:
De kleine regelvijs staat op anderhalve toer uitgedraaid.
De grote regeling staat op drie toeren uitgedraaid van onderaan te beginnen,dus zeer hard afgesteld.
De hittebestendige klevers had ik ook maar juist genoeg om mijn kuip te plakken.
Maar deze moet te verkrijgen zijn bij de BMW dealer want die plakken ook onderaan de linker zijkoffer voor de hitte van de uitlaat tegen te houden.
Anders in een autoshop ,dit word nogal is gebruikt door autotuners aan de uitlaten achteraan de bumpers.
Ik zal hier is bij de dealer in Diest is gaan horen of ze geen restje meer liggen hebben tegen een democratisch prijsje , dan laat ik wel iets weten en bij akkoord stuur ik het op via de post.De postkosten neem ik dan graag ten laste voor een collega motorrijder. :grin: :grin:
-R1100RS '98
-Virago XV 750 '87
-Suzuki ZR50 '82
jvsoelen
Contacteer:

Bericht door jvsoelen »

Husafan450 schreef:
jvsoelen schreef:Ik zal in het weekend is kijken naar de instelling van de regelvijs,maar dit is ook proefondervindelijk afgesteld.

Groetjes,

Luc
Mvgr. J.v.Soelen
Hallo,

Sorry dat ik zo laat reageer maar heb het ontzettend druk gehad op het werk,zelfs in de weekends moeten gaan. :mrgreen:
De kleine regelvijs staat op anderhalve toer uitgedraaid.
De grote regeling staat op drie toeren uitgedraaid van onderaan te beginnen,dus zeer hard afgesteld.
De hittebestendige klevers had ik ook maar juist genoeg om mijn kuip te plakken.
Maar deze moet te verkrijgen zijn bij de BMW dealer want die plakken ook onderaan de linker zijkoffer voor de hitte van de uitlaat tegen te houden.
Anders in een autoshop ,dit word nogal is gebruikt door autotuners aan de uitlaten achteraan de bumpers.
Ik zal hier is bij de dealer in Diest is gaan horen of ze geen restje meer liggen hebben tegen een democratisch prijsje , dan laat ik wel iets weten en bij akkoord stuur ik het op via de post.De postkosten neem ik dan graag ten laste voor een collega motorrijder. :grin: :grin:[/quote]

Dank je Luc, ik wacht het rustig af.

Mvgr. J.v.Soelen
Een BMW R1100RS rijder.
jvsoelen
Contacteer:

Bericht door jvsoelen »

Bmw R1100rs
door willytrixy » 01/04/12 14:51

Hallo
Ik heb mij voor het eerst een Bmw motor aangekocht.Ik rij reeds 23 jaar met de motor en heb al vanalles onder m'n kont gehad van puur snelheid via chopper tot monobike.Ik heb welliswaar al drie maal gezworen dat ik ging stoppen met motorrijden maar telkens weer als die zomer de kop op steek heb ik het terug zitten,zoals nu weer.Eerlijkheidshalve was mijn budget niet aan de hoge kant en ben ik toch op zoek gegaan en denk toch een deftig machien gevonden te hebben.Voor 2000 euro heb ik een Bmw R1100rs van het jaar 1995 en met 69000km op de kop kunnen tikken.De motor staat zéér proper ook.Ik heb er al veel horen mee boffen en dacht dit eens op t'forum te gooien.Ben eens nieuwschierig naar de reacties.Het rijden ermee bevalt me alleszins al!Grts een nieuwe Bmw"piloot"

PS: willytrixy, man wat een goeie aankoop en dat voor een hele mooie prijs.
Ik wens je heel veel veilige km. toe.
Hopelijk dat we je een keer zien in Holland bij een BMW R 1100 RS treffen, hou deze LINK maar in de gaten.

http://www.motor-forum.nl/forum/list_me ... 4#22634854" onclick="window.open(this.href);return false;

Mvgr. J.v.Soelen
Een BMW R1100RS rijder.
jvsoelen
Contacteer:

Bericht door jvsoelen »

Hoe draaien jullie BMW R 1100 RS-en op dit moment ?.
Mijn vraag aan jullie is:
1) Stellen jullie de achtervering (altijd) in voordat jullie aan een tour beginnen ?.
2) Op wat voor bougie's draaien jullie?.

Laat eens horen.

Mvgr. J.v.Soelen
Een BMW R1100RS rijder.
Husafan450

hallo Jan,

Lang geleden.
Ik ben nog op zoek naar een stuk hittebestendige plakker voor u ,maar dit schijnt niet zo makkelijk te gaan als verwacht.
Maar ik zet mijn zoektocht voor u verder.
Ik ben u dus nog niet vergeten .

Mijn RS staat op dit ogenblik op de werktafel .
Dichting van de pont achteraan stuk, en olieverlies aan de koppakking.
Zal dus nog even duren voor ik terug aan het bollen ben aangezien ik een enorm tijdsgebrek heb door mijn job.

Ik heb de vering ingesteld op mijn gevoel en ik verander die juist maar als ik met twee duo rij.
Enkel de voorspanning zet ik harder via mijn externe regeling.

Bougies gebruik ik van NGK die men van bmw voorschrijft en vervang die om de 20000 km.

Groetjes,

Luc
-R1100RS '98
-Virago XV 750 '87
-Suzuki ZR50 '82
jvsoelen
Contacteer:

Bericht door jvsoelen »

Husafan450 schreef:hallo Jan,

Lang geleden.
Ik ben nog op zoek naar een stuk hittebestendige plakker voor u ,maar dit schijnt niet zo makkelijk te gaan als verwacht.

Mijn RS staat op dit ogenblik op de werktafel .
Dichting van de pont achteraan stuk, en olieverlies aan de koppakking.
Zal dus nog even duren voor ik terug aan het bollen ben aangezien ik een enorm tijdsgebrek heb door mijn job.

Ik heb de vering ingesteld op mijn gevoel en ik verander die juist maar als ik met twee duo rij.
Enkel de voorspanning zet ik harder via mijn externe regeling.

Bougies gebruik ik van NGK die men van bmw voorschrijft en vervang die om de 20000 km.

Groetjes,

Luc

Dank je Luc:
We wachten af, als je het hebt stuur je dan een stuk ( voor bijde kanten) naar mij toe ?.

Mvgr. J.v.Soelen
Een BMW R1100RS rijder.
Husafan450

jvsoelen schreef:
Husafan450 schreef:hallo Jan,

Dank je Luc:
We wachten af, als je het hebt stuur je dan een stuk ( voor bijde kanten) naar mij toe ?.

Mvgr. J.v.Soelen
Ga ik zeker doen , als ik het beloof hou ik mijn woord. :wink:
Ik had wel gedacht dat ik dit sneller ging vinden.

Groetjes,

luc
-R1100RS '98
-Virago XV 750 '87
-Suzuki ZR50 '82
Plaats reactie