extra set velgen

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
danny1150gs

extra set velgen

Bericht door danny1150gs »

een vraagje aan de meer ervaren gs'ers:

zo'n 2x per jaar leg ik tkc's onder de 1150 gs, steeds weer een gedoe.

ik weet nu een goedkoop setje velgen voor de gs, echter zonder schijven en abs ring.

wat kost een setje (2e hands ?) remschijven?
past die abs ring op iedere gs velg of is dat een specifiek model velg?
wat zou er gebeuren moest ik rijden zonder die abs ringen? voor in het terrein staat dat toch af, of geeft dat nog steeds een of ander verkeerd signaal?

groeten,
jupke

Re: extra set velgen

Bericht door jupke »

er is een verschil in ABS ringen.
je hebt de gegoten en de aluminuim ringen (had dat ook niet iets te maken met ABS2 en ABS3.
de velgen zijn wel hetzelfde.
ik heb meermaals gehoord dat off road rijders de abs ringen gewoon niet monteren.
het ABS zet je dan toch uit.
of het een of ander verkeerd signaal zou geven weet ik niet, dat is meer iets voor de techneuten onder ons.
mocht er hierboven iets verkeerd zijn geschreven, ga me dan niet neerschieten :wink:

eff gezocht, kijk hier maar eens... http://www.bmwgsclub.nl/forum/viewtopic ... hil+velgen" onclick="window.open(this.href);return false;

gr rob.
broem..broem..GAAAAZ
demito
Contacteer:

Bericht door demito »

Als je een tweede set koopt om te offroaden, neem dan ineens een 21inch voorwiel! Was destijds de beste modificatie die ik aan mijn 1150 GSA heb gedaan.
Aanpasbare trekstang zet alles op de juiste hoogte achteraan en een je kan er een speciale ABS ring voor kopen ook ;-)

T
BMW 1150 GSA - KTM 640 Adventure - KTM 990 Adventure - Husqvarna 701 enduro
Afbeelding
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

En nog een tip, als je een tweede set velgen neemt, neem dan ook eigen remschijven, remblokken en abs-ring.

Remschijven veelvuldig wisselen vinden de schroefgaten van je velgen niet leuk. Remblokken en remschijven slijten op elkaar in, door elkaar gebruik van remschijven / remblokken leidt tot hogere slijtage dan nodig. En wat betreft de ABS-ring: ABS kun je uitschakelen als je offroad gaat. Met TKC's op de weg kun je beter wel ABS hebben; grip is ok, maar niet optimaal. Bovendien, bij rijden zonder ABS-ring krijg je continu foutmelding op je display...
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

2de hands schijven kosten gemiddeld ongeveer 50 euro per stuk, best navragen wat de dikte vd schijf nog is, moet minstens 4.5mm zijn dacht ik.
Ik heb nog 2 schijven voor voorwiel liggen en (ABS ring) die nog geschikt zijn voor off road, zitten net rond of onder die 4.5mm, volgens mij heeft de vorige eigenaar ze laten slijpen of zo, want er zijn geen slijtage sporen te zien. Het achterwiel vd extra set gebruik ik nog regelmatig, dus die schijf heb ik nog nodig.
Schijven en ring mag je hebben voor 75 euro.

Nwe schijven (Ebc, Braking) kosten gemiddeld rond de 135-150 't stuk
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

Dirk Pauwels schreef: Nwe schijven (Ebc, Braking) kosten gemiddeld rond de 135-150 't stuk
Nieuwe schijven van TRW / Lucas (als beste getest voor de 1200 GS) zijn al voor zo'n € 95 per stuk te koop.
Groet,
Erwin

Dirk Pauwels

®win schreef:
Dirk Pauwels schreef: Nwe schijven (Ebc, Braking) kosten gemiddeld rond de 135-150 't stuk
Nieuwe schijven van TRW / Lucas (als beste getest voor de 1200 GS) zijn al voor zo'n € 95 per stuk te koop.
Klopt, oa bij http://www.motor-winkel.nl/shop/remdelen-3/mst239.html normale prijs is 119.95. Dit zijn echter vaste schijven, dus niet semi zwevend zoals origineel, maar voor offroad zeker voldoende
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

Bij http://www.on2wheels.nl" onclick="window.open(this.href);return false; (schijf p/st € 105,25) adviseren ze montage met set MST10FK (per schijf € 15,70), waardoor de schijven niet meer volledig star gemonteerd zijn:
Afbeelding
Groet,
Erwin

Dirk Pauwels

®win schreef:Bij http://www.on2wheels.nl" onclick="window.open(this.href);return false; (schijf p/st € 105,25) adviseren ze montage met set MST10FK (per schijf € 15,70), waardoor de schijven niet meer volledig star gemonteerd zijn:
Afbeelding
just, die schijven zijn origineel ook vast, 't is de bout en de floater die ze semi zwevend maken, dom van mij.
Wel interessant van die kit MST10FK, soms heb je al eens een schijf waar de speling te groot wordt van die floaters/bussen.Goed alternatief voor de originele kit
jupke

Bericht door jupke »

Dirk Pauwels schreef:2de hands schijven kosten gemiddeld ongeveer 50 euro per stuk, best navragen wat de dikte vd schijf nog is, moet minstens 4.5mm zijn dacht ik.
Ik heb nog 2 schijven voor voorwiel liggen en (ABS ring) die nog geschikt zijn voor off road, zitten net rond of onder die 4.5mm, volgens mij heeft de vorige eigenaar ze laten slijpen of zo, want er zijn geen slijtage sporen te zien. Het achterwiel vd extra set gebruik ik nog regelmatig, dus die schijf heb ik nog nodig.
Schijven en ring mag je hebben voor 75 euro.

Nwe schijven (Ebc, Braking) kosten gemiddeld rond de 135-150 't stuk
ik heb hier nog een bagger achterremschijf liggen.
als je ze nodig hebt hoor ik het wel.

gr rob.
broem..broem..GAAAAZ
danny1150gs

Bericht door danny1150gs »

bedankt voor de reacties, maar te lang gewacht en de velgen zijn al weg.

mvg,
Plaats reactie