Koude douche na R1150RT
Moderator: GVN
Koude douche na R1150RT
Heb gedurende 2 jaar veel plezier beleefd aan mijne R1150RT (leasing), wou overstappen naar iets anders, ook een BMW, en heb de motor terug gegeven aan dealer. Volgens het contract mag je 40.000km rijden en ik had er 24.000 op 2 jaar. Normale slijtage wordt niet van de "gegarandeerde" overname prijs afgetrokken. Spijtig genoeg kreeg ik nog een faktuur van 1.500 euro voor mijne neus geschoven. Vernieuwen van banden, onderhoud, enz. Ok eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat er schade was aan koffers en die wou ik ook betalen . Maar nieuwe banden voor de volgende koper en onderhoud ????
Ik heb dus betaald om juridische problemen te vermijden maar dit was toch een koude douche. Mensen lees ook de hele kleine lettertjes van een contract. Ondertussen heeft de dealer de moto al verkocht met forse winst. Deze manier van handelen kan ik moeilijk goedkeuren. Zijn er nog die zoiets meegemaakt hebben en wat hebben jullie dan gedaan?
Rij ondertussen weer met een R1100R maar bij een andere dealer voor onderhoud.
Ik heb dus betaald om juridische problemen te vermijden maar dit was toch een koude douche. Mensen lees ook de hele kleine lettertjes van een contract. Ondertussen heeft de dealer de moto al verkocht met forse winst. Deze manier van handelen kan ik moeilijk goedkeuren. Zijn er nog die zoiets meegemaakt hebben en wat hebben jullie dan gedaan?
Rij ondertussen weer met een R1100R maar bij een andere dealer voor onderhoud.
Rij nu R1100R
Overnameprijs volgens kontrakt is steeds in het voordeel van de dealer.
Als je een gewone BMW financiering doet bij BMW, je weet wel;
a) betaal een voorschot (relatief vrij te kiezen)
b) betaal min. 23 en max. 47 maanden een bep. bedrag
c) aflossing 24 of 48 is dan het restbedrag.
Dit restbedrag is een minimaal gegarandeerde terugnameprijs bij niet beschadeging, niet overschrijden van maximaal afgesproken kilometerstand enz.
Dus als de kilometerstand hoger is dan vermeld in het kontrakt komt er een vooraf afgesproken bedrag per kilometer meer in mindering.
In principe zou je denken dat, wanneer de kilometerstand lager is en je
de motor steeds hebt binnengebracht volgens het boekje voor onderhoud er een duidelijke meerwaarde zou zijn. Maar dit staat nergens.
Dan denk je na x-maanden toch nog iets terug te krijgen voor je motor van je dealer....
en een mooie korting op een nieuwe
Vergeet het. Minimale terugnameprijs en geen korting.
Dus, zelf verkopen en wel korting.
Dit laatste heb ik zelf gedaan en dit heeft uiteindelijk een prijsverschil van maar liefst 2.500 euro opgeleverd.
Als je een gewone BMW financiering doet bij BMW, je weet wel;
a) betaal een voorschot (relatief vrij te kiezen)
b) betaal min. 23 en max. 47 maanden een bep. bedrag
c) aflossing 24 of 48 is dan het restbedrag.
Dit restbedrag is een minimaal gegarandeerde terugnameprijs bij niet beschadeging, niet overschrijden van maximaal afgesproken kilometerstand enz.
Dus als de kilometerstand hoger is dan vermeld in het kontrakt komt er een vooraf afgesproken bedrag per kilometer meer in mindering.
In principe zou je denken dat, wanneer de kilometerstand lager is en je
de motor steeds hebt binnengebracht volgens het boekje voor onderhoud er een duidelijke meerwaarde zou zijn. Maar dit staat nergens.
Dan denk je na x-maanden toch nog iets terug te krijgen voor je motor van je dealer....
Vergeet het. Minimale terugnameprijs en geen korting.
Dus, zelf verkopen en wel korting.
Dit laatste heb ik zelf gedaan en dit heeft uiteindelijk een prijsverschil van maar liefst 2.500 euro opgeleverd.

YOO
Doe ik BMW-financiering, doch zonder restbedrag of overnameprijs, na de termijn is de moto volledig van mij, en kan 'k er mee doen wat ik wil.
Wil ik 'm overlaten aan de garage (weinig kans op gezien de prijzen 2ehands aan 't kelderen zijn), dan plakken zij er een prijs/waarde op, wil ik 'm houden, dan hoef ik geen € meer te leggen, hij is reeds 100% van mij dan.
Dat vind ik de enige serieuze manier, anders is 't sowieso in je nadeel
Grtz, Philip!
Doe ik BMW-financiering, doch zonder restbedrag of overnameprijs, na de termijn is de moto volledig van mij, en kan 'k er mee doen wat ik wil.
Wil ik 'm overlaten aan de garage (weinig kans op gezien de prijzen 2ehands aan 't kelderen zijn), dan plakken zij er een prijs/waarde op, wil ik 'm houden, dan hoef ik geen € meer te leggen, hij is reeds 100% van mij dan.
Dat vind ik de enige serieuze manier, anders is 't sowieso in je nadeel
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
-
bmwfreakske
Hm,onder normale slijtage valt ook het onderhoud dacht ik,ook de banden.
Wat ik onlangs meemaakte ging mij ook een beetje te ver.
De dealer vroeg naar de staat van de banden(deze waren beide versleten) en hij trok dit van het overname bedrag af,hiermee was ik totaal niet akkoord,zelfs het feit dat hij net zijn onderhoud van 40.000 km zou moeten krijgen heeft hier niets mee te zien.
Na protest ging hij erop in omdat ik dan de bon van de nwe motor niet zou tekenen.2 banden en een onderhoud kosten algauw 600-700€ klantprijs.
Voor hun zijn dit kosten die ze kunnen inbrengen voor de verkoop van de 2dehands motor.De overname prijs was in het begin ook niet naar mijn zin...maar ja je kan niet altijd het onderste uit de kan halen.
Wat jou verhaal betreft,zelfs met dat huurkoop kontrakt zou ik toch even verder kijken..De herstelling leek mij nogal royaal doorgerekend.
Nog een goede raad voor mensen die in de toekomst hun motor op deze manier gekocht hebben.
Regel zelf je situatie met BMW Finance,dus de laatste betaling en ga dan naar de dealer.
Of spreek er pas over na dat je een offerte en overname gekregen hebt !!!!!!
Wat ik onlangs meemaakte ging mij ook een beetje te ver.
De dealer vroeg naar de staat van de banden(deze waren beide versleten) en hij trok dit van het overname bedrag af,hiermee was ik totaal niet akkoord,zelfs het feit dat hij net zijn onderhoud van 40.000 km zou moeten krijgen heeft hier niets mee te zien.
Na protest ging hij erop in omdat ik dan de bon van de nwe motor niet zou tekenen.2 banden en een onderhoud kosten algauw 600-700€ klantprijs.
Voor hun zijn dit kosten die ze kunnen inbrengen voor de verkoop van de 2dehands motor.De overname prijs was in het begin ook niet naar mijn zin...maar ja je kan niet altijd het onderste uit de kan halen.
Wat jou verhaal betreft,zelfs met dat huurkoop kontrakt zou ik toch even verder kijken..De herstelling leek mij nogal royaal doorgerekend.
Nog een goede raad voor mensen die in de toekomst hun motor op deze manier gekocht hebben.
Regel zelf je situatie met BMW Finance,dus de laatste betaling en ga dan naar de dealer.
Of spreek er pas over na dat je een offerte en overname gekregen hebt !!!!!!
Andalousie 09/2018
Re: Koude douche na R1150RT
Dus altijd volledig afbetalingsplan gebruiken? zonder overname dus.
Zijn er eigenlijk mensen met goede ervaringen wat betreft het financeplan met overname?
Zijn er eigenlijk mensen met goede ervaringen wat betreft het financeplan met overname?
-
Nick
Koop gewoon een motor die je WEL kan betalen ...
... en probleem heeft zichzelf opgelost.
-
elPresidente
Ik ga de voorzet eens binnenkoppen zie... Al eens gehoord van het spreiden van betalingen i.v.m. budget, renteaftrek en andere fiscale voordelen? Een niet ter zake doende opmerking Nick!Nick schreef:Koop gewoon een motor die je WEL kan betalen ...
Achtung Panzer!
-
John
- Contacteer:
Ge moet daar niet op reageren man, da menneke is niet slimmer.elPresidente schreef:Ik ga de voorzet eens binnenkoppen zie... Al eens gehoord van het spreiden van betalingen i.v.m. budget, renteaftrek en andere fiscale voordelen? Een niet ter zake doende opmerking Nick!Nick schreef:Koop gewoon een motor die je WEL kan betalen ...
-
Nick
elPresidente schreef:Ik ga de voorzet eens binnenkoppen zie... Al eens gehoord van het spreiden van betalingen i.v.m. budget, renteaftrek en andere fiscale voordelen? Een niet ter zake doende opmerking Nick!Nick schreef:Koop gewoon een motor die je WEL kan betalen ...
Integendeel.
De vraag betreft wat er kan gedaan worden om een situatie zoals die van de topicstarter te vermijden.
Daarop is het antwoord duidelijk. Koop een motor die je WEL kan betalen.
Het feit dat leasing wordt aangeboden wijst erop dat het zowiezo duurder uitkomt .... op enkele uitzonderingen na.
Inderdaad. ALLES in rekening gebracht ivm betalingen, budget, renteaftrek en andere fiscale voordelen kom je duurder uit met het leasen indien je volledig particulier handelt.
Rekening houden met het aantal kilometer per jaar beroepsmatig, privé, alle onderhoudskosten ... dan mag je al heel flink fietsen om op jaarbasis er een groter belastingvoordeel uit te halen dan de meerprijs van je motorfinanciëring.
Te punten komen pas op het einde van de rit. Als je het verschil tussen uitgaven en uiteindelijke inkomsten en dus herinvestering gaat bekijken.
Alles optellen en aftrekken tot in detail ... en je zou verschieten wat het je werkelijk heeft gekost in plaats van opgebracht.
... en daar gaat het hier over. .... Als particulier.
Eerst GOED informeren, en dan posts afbreken ...
maar ja ....John ... da menneke is wel slimmer.
-
danny1150gs
een vorige moto heb ik ook zo gekocht. bij de laatste verhoogde aflossing heb ik hem ook overgelaten aan de vooraf afgesproken prijs (2e handsprijzen stonden lager dan de overnameprijs)
banden en kettingset waren toen ook aan vervanging toe, stonden ook enkele kleine krassen op toen van toen hij op dag 1 bij het thuiskomen van zijn zijsteun viel
dealer heeft voor daar niets extra voor aangerekend. praktijken van de dealer lijken me dan ook niet correct.
mvg,
banden en kettingset waren toen ook aan vervanging toe, stonden ook enkele kleine krassen op toen van toen hij op dag 1 bij het thuiskomen van zijn zijsteun viel
dealer heeft voor daar niets extra voor aangerekend. praktijken van de dealer lijken me dan ook niet correct.
mvg,