Olie thv achterveer.

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Relax

Olie thv achterveer.

Bericht door Relax »

Gisteren 2 druppels, vandaag 1 druppel onder de motor gevonden, ter hoogte van de achterveer. Dikke druppels.
Net 'ns goed gaan kijken en het ziet er niet veelbelovend uit: de bescherming van de veer langs de achterzijde en de slijkweerder van Wünderlich over het achterwiel langs de voorzijde zijn allebei besmeurd, net als de onderkant van de veer zelf en de rest eronder.

Ik vermoed dus dat het element lekt. Wat staat mij verder te wachten / te doen?
I respect your opinion. But I don't give shit.
Dirk Pauwels

Re: Olie thv achterveer.

Bericht door Dirk Pauwels »

als je nog garantie hebt is het "go see the dealer" anders "go talk to Wilbers" :grin:

Ik persoonlijk zou die dingen niet laten reviseren, het is daar niet voor voorzien, (het kan wel beweren sommigen), en de resultaten van diegenen die ze toch lieten reviseren waren niet echt positief.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Bob

Bericht door Bob »

Nog een optie : send PB to Flow
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
miers

Bericht door miers »

relax,

heb t'zelfde voorgehad op GSA van 2010 mé 35000km en mé ESA steekt ondertussen al ne nieuwen onder

waarborg natuurlijk sjans,ma vind spijtig voor motoos van die prijsclasse !!!

grt marc,
Relax

Bericht door Relax »

Bedankt voor info.
Net even gebeld met dealer en, afgaande op m'n verhaal, denkt ie ook wel dat m'n achtervering de geest heeft gegeven.
Garantie 2 + 2 en motor is 2,5 jaar. Valt niet onder de verlengde garantie. Reviseren doen ze niet bij de dealer.

Die van Flow lijkt me wel wat, maar als ik diezelfde veer nieuw koop en afschrijf, dan heeft die nieuwe mij na 3 jaar nog de helft gekost, mét garantie.

Zo'n Wilbers 640 lijkt me ook wel wat. Goedkoper en kwalitatief ook dik ok, me dunkt. Waar?
Bob

Bericht door Bob »

Relax schreef: maar als ik diezelfde veer nieuw koop en afschrijf, dan heeft die nieuwe mij na 3 jaar nog de helft gekost
Dat geldt natuurlijk net zo goed voor die van Flow. Maar 't is geen nieuwe en je hebt geen garantie.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
Dirk Pauwels

Ik heb de mijne bij TRP gekocht,

Motorhuis Thijs
Hasseltsesteenweg 201
3800 Sint-Truiden Tel +32 (0)11 68 43 10
Fax +32 (0)11 67 18 01
info@trpracing.be

Heel tevreden, zowel over de service als over de dempers, 2cm verlengd om van een GS1150 een GSA te maken en veer berekend op gewicht rijder zonder meerprijs :grin: Voor en achterdemper kostte ongeveer 1200 euro
Wel zelf gemonteerd

Als je die van Flow wil kopen wel effe checken welk type veer er gebruikt is, staat normaal een nummer op, afhankelijk van gewicht rijder werken ze bij ohlins met een 3 tal sterktes dacht ik.

bij Wilbers raden ze een kleine revisie aan om de 2 jaar, bij ohlins ook zoiets. Is in principe alleen olie vervangen.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
lekkerweg

Bericht door lekkerweg »

Ik heb een slechte en zeer dure ervaring met reviseren van de BMW Showa schokbreker, in mijn geval bij SO-Products in Nederland (zit ook in Duitsland).
Na 2x terugsturen, en nóg niet in orde, een Wilbers gestoken. Dat revisiegeld is dus verloren.
Was eigenwijs, want enkele forumleden hadden me vooraf gewaarschuwd.
Relax

Bericht door Relax »

'k Wist niet dat ik tweedehandsaankoop van particulier ook fiscaal kon inbrengen.

Ik zag op de site van HK NL (http://www.hk-service.nl/producten/wilbers" onclick="window.open(this.href);return false;) dat de 460 op €499 geprijsd staat. Zelf monteren kan (voor mijn sleutelwonder) geen probleem zijn. Speciale spullen voor nodig, Dirk?
Revisie is niet aan de orde. Ik leer snel, behalve als het over tanken en je reserve gaat.

Edit: link aangepast
Laatst gewijzigd door Relax op 03 feb 2012, 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Bob

Bericht door Bob »

Relax schreef:'k Wist niet dat ik tweedehandsaankoop van particulier ook fiscaal kon inbrengen.
Beroepsonkosten zijn beroepsonkosten, uitgaven zijn uitgaven. Gewoon een verkoopsovereenkomstje/factuurtje maken zodat je een bewijs kan voorleggen wat je kocht en hoeveel je ervoor betaalde.
Bob
Relax

Bericht door Relax »

Merci moat.
Den Woesten

Bericht door Den Woesten »

Relax schreef:Gisteren 2 druppels, vandaag 1 druppel onder de motor gevonden, ter hoogte van de achterveer. Dikke druppels.
Net 'ns goed gaan kijken en het ziet er niet veelbelovend uit: de bescherming van de veer langs de achterzijde en de slijkweerder van Wünderlich over het achterwiel langs de voorzijde zijn allebei besmeurd, net als de onderkant van de veer zelf en de rest eronder.

Ik vermoed dus dat het element lekt. Wat staat mij verder te wachten / te doen?
WILBERS KOPEN VAN DEN WOESTEN !!! zie te koop .

groeten, Steven.
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
Relax

Bericht door Relax »

'k Heb alleen de achterkant nodig. Binnen dikke 2 jaar gaat ie weer de deur uit, dus de rest redt het wel. Hoop ik, met dat ding weet je niks zeker op dat vlak.
Dirk Pauwels

Relax schreef:'k Wist niet dat ik tweedehandsaankoop van particulier ook fiscaal kon inbrengen.

Ik zag op de site van HK NL (http://www.hk-service.nl/producten/wilbers" onclick="window.open(this.href);return false;) dat de 460 op €499 geprijsd staat. Zelf monteren kan (voor mijn sleutelwonder) geen probleem zijn. Speciale spullen voor nodig, Dirk?
Revisie is niet aan de orde. Ik leer snel, behalve als het over tanken en je reserve gaat.

Edit: link aangepast
Geen speciale spullen nodig, bij de 1150 moest de bus die door het onderste oog zit een paar mm afgedraaid worden, is bij de 1200 wss niet nodig.

Maareuh wel goed oppassen, voor de BMW's moet je meestal nog de remote hydraulische voorspanning erbij rekenen twv 200 euro. Het hoeft niet, maar het is wel heel handig
Relax

Bericht door Relax »

Hoe handig? Ik rij altijd alleen en nagenoeg onbeladen, zonder m'n eigen vette pens te rekenen. Is dat een meerwaarde voor die €200? Of laat ik het dan beter?
-Fred-

Bericht door -Fred- »

Hoi Relax,

Kom van GS1200 Ohlins (ex Dirk Pauwels veren) naar HP2 enduro Wilbers veren en nu op GSA1200 terug met Ohlins...
Ander setje veren is het beste wat je aan je motor kan doen, heb destijds onze kleine vriend J ook gewezen op een setje Wilbers.
Ik vind het raar dat deze set op het gs-forum niet verkocht geraakt.
http://www.bmwgsclub.nl/forum/viewtopic ... rs&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Setje kopen voor 650euro, uurtje werk en klaar.
Zeer tevreden van mijn Ohlins (wil niks lievers) maar voor deze prijs, doen man !

Zie nu pas dat er nog een extra spatbord bij is, heb je nodig bij een vervangveer aangezien het originele kapje niet meer past.

Grt,
Fred.
Relax

Bericht door Relax »

Kijk 'ns in je BMW-bus :-)
-Fred-

Bericht door -Fred- »

En terug.
Relax

Bericht door Relax »

Bedankt. Ik informeer verder en post het hier.
-Fred-

Bericht door -Fred- »

Relax jongen :wink:
-Fred-

Bericht door -Fred- »

Hoi Relax,

Je mag gerust mijn originele veer hebben tot je voorzien bent, check mail.

Grt,
Fred.
Relax

Bericht door Relax »

Geweldig, waarvoor dank.
Hoop het set snel te kunnen kopen én afhalen.
Als het nodig is, hoor je het wel.
Relax

Bericht door Relax »

Setje gekocht voor €650, met een Wünderlich slijkweerder, die ik daardoor dubbel heb en verkoop (€50)

Fred heeft het hele setje eronder gelepeld, z'n Wilma zorgde voor koffie en nadien frietjes. Geweldige namiddag / avond gehad.

Veren rijden ongeveer even hard als de originele, die ik op 't hardst had staan, maar motor rijdt strakker, met 16 klicks, dacht ik. Herstelt zich sneller van putten en bulten en deint niet meer na. Op twee dagen rijden nog niet veel meer kunnen uitvissen. UItproberen van meer / minder cliks moet nog komen.

Het element voor de veervoorspanning ken ik (bedienen is wat anders), maar wat die andere pot daar hangt te doen, moet ik nog 'ns uitvogelen. Of iemand van hier die meer weet?

Nog 'ns dikke merci, met speciale vermelding voor de familie Fred.
Dirk Pauwels

Relax schreef: Het element voor de veervoorspanning ken ik (bedienen is wat anders), maar wat die andere pot daar hangt te doen, moet ik nog 'ns uitvogelen. Of iemand van hier die meer weet?

Nog 'ns dikke merci, met speciale vermelding voor de familie Fred.

die andere pot is het gasreservoir, voorzien van snelle en trage ingaande demping waarschijnlijk. is eigenlijk voor een GS niet echt nodig, maar geeft je wel meer mogelijkheden om de boel goed af te regelen. (of goed te verknoeien, hangt er een beetje van af hoe goed je "wegliggingsgevoel" is. :lol:
-Fred-

Bericht door -Fred- »

Relax schreef:Setje gekocht voor €650, met een Wünderlich slijkweerder, die ik daardoor dubbel heb en verkoop (€50)
Mooie prijs voor zo'n set inclusief spatbord, ga je geen spijt van krijgen.
Of toch..., dat je het niet eerder hebt gedaan :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Grt,
Fred.
Plaats reactie