weer iets geleerd.

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

Plaats reactie
GVN
Moderator

weer iets geleerd.

Bericht door GVN »

Vandaag een andere achterband laten steken bij een bandencentrale(Autobanden Janssens, Ambachtenlaan 52, Leuven-Heverlee - een BT020 voor 184 euro all in). Heel secuur gedaan. Daar ga ik nog.
De vorige had ik bij de BMW-dealer laten opleggen aan een vééél hogere prijs. Ik was toen gehaast en de man van BMW zei : "Jamaar, wij doen dat beter dan zo'n bandencentrale. Die gasten breken uw velg af en balanceren dat slecht uit en dan komen de klanten naar hier en mogen wij het rechtzetten".
Vandaag vraagt die jongen bij de bandencentrale:"Heb je die vorige hier laten steken?" "Neen", antwoord ik, "Waarom vraag je dat?". "Omdat die achterse voren steekt met het loopvlak in de verkeerde richting..."
Nel mezzo del cammin di nostra vita...

R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
Harald

Bericht door Harald »

Amaai, is deels om mee te lachen ,
maar anderzijds zal dat wel gevaarlijk geweest zijn :roll:

Hoe is dat spreekwoord ook alweer
Schoenmaker blijf bij ...........
Tja een banden boer is ook geen bakker hé :lol:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
jo

Bericht door jo »

Ik laat al jaren mijn bandenwissels daar doen.
Ze hebben daar een aantal mechaniciens die zelf met de motor rijden.
Altijd zeer tevreden geweest met de service.
Kom daar zelfs vaak zonder afspraak en bijna steeds meteen geholpen.
RUSOR

Bericht door RUSOR »

Hoi
Ik zou schrikgeld gaan innen bij die dealer... die heeft met U leven gespeeld...En band in de verkeerde richting is bij droog weer misschien niet zo erg maar bij regen voert hij geen water af en is een zeer gevaarlijke situatie.

GRTS Danny
GVN
Moderator

Bericht door GVN »

[quote="Harald"]Amaai, is deels om mee te lachen ,
maar anderzijds zal dat wel gevaarlijk geweest zijn :roll:

Volgens de bandenman niet echt gevaarlijker tenzij dan bij regenweer : de waterafvoer is dan niet optimaal. Ook zou hij iets sneller slijten omdat de kantopzet van de inkepingen in functie van de looprichting is. Vandaar wellicht :wink: dat mijn vorige band het nog geen 9.000 km heeft uitgehouden (al vond de bandenjongen dat nog behoorlijk : "sommige rijden hem al op 5.000 km op".)

Aanvulling (na lezing bericht Rusor) : ik heb in elk geval spijt dat ik me destijds heb laten vangen door dat zogenaamd professionalisme van de dealer.
Laatst gewijzigd door GVN op 13 aug 2005, 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

dan kon je nogal goed achteruitrijden. :lol: :lol:

allee eind goed al goed. en inderdaad iets bijgeleerd.
werd je dan niets gewaar in de bochten :?: :?: :?:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
GVN
Moderator

Bericht door GVN »

werd je dan niets gewaar in de bochten :?: :?: :?:[/quote]

Ik ben destijds de behendigheidscursus van Harald gaan volgen. Dat ging me toen bijzonder slecht af. Ik weet nu eindelijk waarom :wink: .

jurgen

prijs pilot road

Bericht door jurgen »

pilot road 170/17duim 167euro all in
vr bandencentrale kontich
-Wim-

Bericht door -Wim- »

Al bij al een triestig verhaal. Een pak te veel betalen en nog slecht geholpen op de koop toe. En dan verschieten dat men het onderhoud zelf gaat doen.
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

@K1200LT
Inderdaad...
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
brit

Bericht door brit »

op het oude forum stond eens volgende:

eigenaar ging zijn boxer ophalen na onderhoud. laat de motor warmdraaien bij de dealer en rijdt weg maar merkt dat motor vreemd lawaai maakt. kijkt oliepeil na en ziet niks. rijdt naar dealer en wat bleek: ze waren vergeten olie op de motor te doen.

bandengeval hoort in zelfde rijtje thuis...

(maar vergissen/missen is menselijk hé :lol: :lol: :lol:. én het is ook lief van ons dat hier geen namen vernoemd worden :!: )
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Inderdaad, zoals brit zegt: missen is menselijk. Deze eigenschap is niet zelden de oorzaak van veel onheil. Perfectie bestaat niet en alhoewel het niet zou mogen gebeuren kan ik wel begrip opbrengen voor een dealer die dit ondanks alles voorheeft. Wie van jullie heeft immers nog nooit zijn schijfslot vergeten :oops:
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
-Wim-

Bericht door -Wim- »

Ikke, want ik heb er geen :wink:
K1200LT -> K1200GT -> F650 GS + R1200 GSa -> Honda GL1800L + KTM 990R -> K1600GTL -> R1200GSa LC
Bisschop
Contacteer:

Bericht door Bisschop »

brit schreef:het is ook lief van ons dat hier geen namen vernoemd worden :!: )
Wél doen !! Enkel zo scheidden we het kaf van het koren en gaan die klungelaars ervantussen...

It's a rough world ...
Caution : Slippery when wet !!
GVN
Moderator

Bericht door GVN »

Bisschop schreef:
brit schreef:het is ook lief van ons dat hier geen namen vernoemd worden :!: )
Wél doen !! Enkel zo scheidden we het kaf van het koren en gaan die klungelaars ervantussen...

It's a rough world ...
Neen, dat doe ik liever niet. Die dealer is zeker niet slecht. En wellicht heeft één van zijn gasten in een moment van onoplettendheid een foutje begaan. Maar wat ik heb geleerd - en van daar mijn titeltje - is dat bandenboeren op het vlak van banden zeker niet moeten onderdoen voor de dealer inzake professionaliteit. Want die hogere graad aan professionalisme van de dealer, was destijds het argument van mijn dealer om mij te overtuigen de banden toch bij hem te laten steken en de meerkost te betalen. Dat zal ik nooit meer doen.

brit

Bericht door brit »

Bisschop schreef:Wél doen !! Enkel zo scheidden we het kaf van het koren en gaan die klungelaars ervantussen...

It's a rough world ...
is idd een optie maar ik verkies andere paden. dergelijke zaken moeten niet onmiddellijk te grabbel gegooid worden. beter is de dealer confronteren. vind je de fout te grof, de zaak gewoon doorspelen aan bmw belux en hun reactie afwachten. in bornem zullen ze zeker niet nalaten om de dealer erover aan te spreken... nog niet tevreden? je kan nog verdere stappen ondernemen... maar je mag je persoonlijk probleem niet extrapoleren naar de zaak van de dealer in zijn geheel vind ik.

iemands zaak in een negatieve context vermelden werkt stigmatiserend. mensen zijn erom gekend als kudde dieren te reageren en nemen stigmatiserend gedrag té gemakkelijk over.

ik ken mensen die super tevreden zijn van dealer A (en als ik dan hoor wat dealer A voor hun al gedaan heeft, zou ik ook super tevreden zijn), ik ken ook motorrijders die geen klant meer zijn bij dealer A...
Plaats reactie