noodknipperlichten

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
wijosatito

noodknipperlichten

Bericht door wijosatito »

Ik worstel met het volgende probleem.
De noodknipperlichten oftewel waarschuwingsknipperlichten werken niet. De knipperlichten (links en rechts, voor en achter) werken wel, maar niet wanneer ik ze als noodknipperlichten wil gebruiken.
Heb de zekeringen nagekeken, alles lijkt in orde. Instructieboekje gelezen en gevolgd, noppes.
Iemand een oplossing?
O ja, ik rij met een K 1100 LT 1994
bert crijns

Re: noodknipperlichten

Bericht door bert crijns »

Hallo,

Het niet werken van de 4 pinkers ligt bijna altijd aan de schakelaar op het stuur.
Je kan hem er eerst uitnemen (oplichten) en voorzichtig open doen (veertje) en dan smeren met WD40.
Succes.
Bert.
Danny

Bericht door Danny »

9 van de 10 is 't draadbreuk net onder de schakelaar, friemel die er maar eens uit of bekijk de onderkant met een make up spiegeltje en een lampje, is 't een slecht contact dan brengt WD40 wel soelaas. je hoeft hem niet open te maken gewoon verzuipen in WD40 en dan leegblazen is ook oké :mrgreen:

als je je 4 pinkers nodig hebt om bv af te remmen voor een file dan is beide knoppen (links en rechts afslaan) indrukken en ingedrukt houden 't handigste zonder je stuur te moeten loslaten, 't is voldoende om te pinken tot de auto achter jou ze aan steekt daarna druk je gewoon op uit. ik vermoed dat je deze truuk al kent :wink:
wijosatito

Schakelaar losgewrikt, wd 40 ingespoten, in elkaar gezet, proberen, .... noppes. Volledig die schakelaar eruit en ...
Het is dus één van die 9 op 10 = draadbreuk onder de plastic houder. Maar waaraan moet dat ene losse draadje nu worden vastgemaakt? Manual al nagekeken en geen oplossing gevonden.
Wat nu ?
Danny

Bericht door Danny »

De draad breekt meestal af aan de schakelaar zelf onderaan, zit ie nog goed vast?? Indien wel dan leg je gewoon een nieuw draadje (eventueel tijdelijk) om te testen welke van de twee gebroken is.
wijosatito

Met de hulp van een paar handige collega's, twee stukjes draad, krimpkous en soldeersel is het probleem van de baan. Noodknipperlichten werken. Volledige schakelaar eerst afgehaald, draadjes doorgeknipt, twee extra draadjes eraan gesoldeerd, dan alles weer in elkaar gezet. Het werkte!! Nadien ging het iets minder goed, dat veertje verloren. Zonder veertje erop, het werkt nog steeds ( ik zou zelfs zeggen, het werkt beter )
Op twee dagen werden leeslampje en noodknipperlichten hersteld. Ikke tevreden :grin:
Bedankt voor de goede raad :D
Plaats reactie