Daar ben ik deels wel mee akkoord maar .... een autobatterij is vele male, groter en sterker (amperage) dan een motobatterij, als je via een platte motobatterij een autobatterij kan "leegtrekken" dan zal die autobatterij ook al niet veel bijzonders meer zijn geweest in mijn ogen.Bob schreef:.. maar intuitief zou ik denken dat door jouw handelswijze de batterij van de auto ook eerst leeggetrokken werd door de (nog legere) batterij van de moto. Waardoor geen van beide voertuigen nog wilde starten.
Of misschien is de auto wel gesyndiceerd. Dan zit de nationale stakingsdag er misschien voor iets tussen.
Hoe het zit met aanduwen ? Bij bmw moto's weet ik het niet maar bij vele zoniet alle japanners lukt dat niet, en wel omdat er een stroom (hoeveel weet ik niet) dient door een hulpspoel moet gaan, en dat om een magnetisch veld te kunnen opwekken, zonder dat is er gewoon zelfs geen spanning aanwezig om nog maar de bougies te kunnen aansturen.
Dit wist ik ook niet maar is wel bevestigd geweest door deels ondervinding en navraag.
Nu zou er wel een mogelijkheid zijn via een condensator; smoorspoel enz maar dit gaat buiten de probs hier aangegeven, en het fijne en of dat echt werkt weet ik ook niet, men kan veel weten, maar dan nog ...... en ik kan ook dik in de fout zijn en dan ....