Stilvallen
Moderator: GVN
Stilvallen
Vannacht rond 2.15h afgekomen van het werk. Voor afrit Kontich ineens al rijdend valt motor stil, lichten uit. Contact al rijdend af- en opgezet. Na tweede poging terug licht in de fabriek. Al schakenlend terug opgestart en kunnen verderrijden. Naderhand geen probleem meer gehad.Iemand een idee? Motor R1200RT bouwjaar 2007
Re: Stilvallen
Hoi GB, ik heb net hetzelfde al een keer of 6 meegemaakt met mijn 1200 GS uit 2007. Telkens met een paar duizend kilometers ertussen. Hebben nog steeds niet gevonden wat het is. Computer uitlezen geeft geen foutmeldingen. Enig idee?
Geert GS
Geert GS
R 1200 GS zwart 2007 Kijk ook eens op http://www.fietsenpeeraer.be
Wackelcontact
Lastig te vinden, meestal sleutel niet ver genoed doorgedraaid met op contact te zetten.
mvg Nico
Lastig te vinden, meestal sleutel niet ver genoed doorgedraaid met op contact te zetten.
mvg Nico
MG Breva 850
Hoi,
De laatste keer dat ik het meemaakte, was het schermpje leeg, het licht uit, maar de sleutel stond volgens mij op 'off'. Ik heb de sleutel terug op 'on' gezet, gestart, en doorgereden. Ik overweeg om een nieuw contactslot te laten steken.
Geert
De laatste keer dat ik het meemaakte, was het schermpje leeg, het licht uit, maar de sleutel stond volgens mij op 'off'. Ik heb de sleutel terug op 'on' gezet, gestart, en doorgereden. Ik overweeg om een nieuw contactslot te laten steken.
Geert
of gewoon de sleutel eens proper te maken 't slot te smeren en alle overbodige rondvliegende dingen van je sleutel te halen, een contactslot gaat best een heel motorleven mee mits een beetje zorg, dooddoeners zijn andere sleutels en gadgets die constant aan je sleutel rukkenIk overweeg om een nieuw contactslot te laten steken.
-
Beemerke Beem
Al eens naar de zekeringen gekeken? Ik heb het tweemaal meegemaakt, 1 keer was het ocsidatie van een zekering, de tweede keer was de stekker van de regeleenheid niet goed vergrendelt.
Hoi Danny,
Ik heb alle overbodige zaken van mijn sleutelbos verwijderd enkele weken geleden. Ik smeer het contactslot af en toe met grafietpoeder. Ben nu aan het proberen met de reservesleutel. Na het wassen van de motor blaas ik het contactslot en alle schakelaars droog met perslucht (compressor). Het valt dan ook niet mee als je in de Dolomieten tijdens een inhaalmanoeuvre ineens zonder power valt. Ik zoek dus verder...
Geert
Ik heb alle overbodige zaken van mijn sleutelbos verwijderd enkele weken geleden. Ik smeer het contactslot af en toe met grafietpoeder. Ben nu aan het proberen met de reservesleutel. Na het wassen van de motor blaas ik het contactslot en alle schakelaars droog met perslucht (compressor). Het valt dan ook niet mee als je in de Dolomieten tijdens een inhaalmanoeuvre ineens zonder power valt. Ik zoek dus verder...
Geert
@beemerke beem: in de 1200 GS zitten toch geen zekeringen dacht ik?? (canbus) Alle elektrische koppelingen zijn los geweest, en heb ik ingespoten met contactspray...
Hey
Haal je slot eens uit mekaar en prop het opnieuw vol vet, grafiet poeder leuk in een slot van de deur maar je motoslot raakt op den duur verzadigd en een slecht werkend slot kan het gevolg zijn, 't slot demonteren en eens uitwassen is niet de grote klus en dan werkt het als nieuw.
enneh ja erg vervelend in de Dolomieten, héél vervelend en gevaarlijk in elke bocht
Haal je slot eens uit mekaar en prop het opnieuw vol vet, grafiet poeder leuk in een slot van de deur maar je motoslot raakt op den duur verzadigd en een slecht werkend slot kan het gevolg zijn, 't slot demonteren en eens uitwassen is niet de grote klus en dan werkt het als nieuw.
enneh ja erg vervelend in de Dolomieten, héél vervelend en gevaarlijk in elke bocht
Niet alleen in de dolomieten, in de alpen of de Pyreneeën is dit ook vervelend...
-
GS1995
.
Laatst gewijzigd door GS1995 op 31 mei 2012, 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Beter oprechte subjectiviteit dan schijnbare objectiviteit
Ben het tegengekomen aan de Dampoort in Gent.
Absoluut ongevaarlijk daar. Aanrader!
Absoluut ongevaarlijk daar. Aanrader!
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
Is WD40 eigenlijk geschikt om je contactslot in goede conditie te krijgen en te houden?
grtjs
Krisis
grtjs
Krisis
Yamaha XT125 - Yamaha XT 500 - Honda Shadow 1100 - Suzuki DR800BIG - BMW R850R - BMW R1100GS - BMW R1100R - BMW R1150GS Adv - BMW R1200GS LC
Lid BMW Motor Club Vlaanderen
Lid BMW Motor Club Vlaanderen
Ja...
Mits regelmatig gebruikt.
Die transponder sleutels kunnen nog wel eens problemen geven, zeker als er nog een 2de aanhangt.
Voorbeeld.
Een aannemer heeft zowel een VW passat als een transporter allebei met een transponder sleutel (TS)
Deze zitten aan 1 bos sleutels.
Hij gaat rijden met zijn passat en de auto gaat regelmatig uit, straten geen probleem....
Brengt dat ding naar de garage en rijdt verder met zijn transporter.
Garage kan niets vinden....
Week later passat weer terug naar dealer zelfde probleem.
Na een week testen en zoeken geen oorzaak gevonden.
Eigenaar haalt passat op en rijgt zijn passat sleutel weer aan het bosje rijdt weg en auto uit.
Na veel gezoek blijkt de transporter sleutelde oorzaak te zijn, de transponder ontvanger zite door het bungelen opeens een andere sleutel en schakelt de auto uit.
Kortom... Sommige storingen zijn nog niet zo simpel
Mits regelmatig gebruikt.
Die transponder sleutels kunnen nog wel eens problemen geven, zeker als er nog een 2de aanhangt.
Voorbeeld.
Een aannemer heeft zowel een VW passat als een transporter allebei met een transponder sleutel (TS)
Deze zitten aan 1 bos sleutels.
Hij gaat rijden met zijn passat en de auto gaat regelmatig uit, straten geen probleem....
Brengt dat ding naar de garage en rijdt verder met zijn transporter.
Garage kan niets vinden....
Week later passat weer terug naar dealer zelfde probleem.
Na een week testen en zoeken geen oorzaak gevonden.
Eigenaar haalt passat op en rijgt zijn passat sleutel weer aan het bosje rijdt weg en auto uit.
Na veel gezoek blijkt de transporter sleutelde oorzaak te zijn, de transponder ontvanger zite door het bungelen opeens een andere sleutel en schakelt de auto uit.
Kortom... Sommige storingen zijn nog niet zo simpel