Tanktas (R1200RT)beveiligen tegen diefstal?
Moderator: GVN
Tanktas (R1200RT)beveiligen tegen diefstal?
Tijdens het rondsnuisteren tussen de BMW-accesoires,
viel er mij een tankzak ( R1200RT) in het oog.
Ik vind hem duur, en vraag me af, of deze tegen diefstal te beveiligen is.
Door een simpele klick, haal je hem zo van de rail.
Of kan je hem of één of andere manier beveiligen????
viel er mij een tankzak ( R1200RT) in het oog.
Ik vind hem duur, en vraag me af, of deze tegen diefstal te beveiligen is.
Door een simpele klick, haal je hem zo van de rail.
Of kan je hem of één of andere manier beveiligen????
Geniet vandaag, het is later dan je denkt
-
moh_fan
- Contacteer:
Re: Tanktas (R1200RT)beveiligen tegen diefstal?
Tanktas past precise in de zijkoffer... en die kun je dan weer op slot doen...
Heb ik al van de eerste moment over gedacht !
Vind ik het inderdaad ook een tekortkoming van "her" BMW,zeker voor die aankoopprijs,en is simpel op te lossen met een slotje van een ordinaire metalen kleerkast van de werkvloer,of bv. ook een plastieken inbus met lipje,in te werken in het kliksysteem ! ! !
Maar ja .... wie ben ik ?
Vind ik het inderdaad ook een tekortkoming van "her" BMW,zeker voor die aankoopprijs,en is simpel op te lossen met een slotje van een ordinaire metalen kleerkast van de werkvloer,of bv. ook een plastieken inbus met lipje,in te werken in het kliksysteem ! ! !
Maar ja .... wie ben ik ?
Door een vriend met BMW,uit interesse ingelogd .
Probleem stelt zich als je volbeladen reist,moh_fan schreef:Tanktas past precise in de zijkoffer... en die kun je dan weer op slot doen...
alle koffers zitten nokvol.
en je laat je motorfiets ff onbewaakt achter......
je komt terug en je tankzak is rippedebie
Geniet vandaag, het is later dan je denkt
Hallo,
Wij hebben ook diezelfde tanktas.
Als we op reis zijn, zitten inderdaad onze koffers vol.
Dan haal ik uit de topcase een rugzak, waar mijn tanktas in past.
Gewoon meepakken op mijn rug, en dan heb ik nog mijne frisse drank mee ook!
Groetjes,
Stelo
Wij hebben ook diezelfde tanktas.
Als we op reis zijn, zitten inderdaad onze koffers vol.
Dan haal ik uit de topcase een rugzak, waar mijn tanktas in past.
Gewoon meepakken op mijn rug, en dan heb ik nog mijne frisse drank mee ook!
Groetjes,
Stelo
R1200RT
Ikzelf neem altijd een stalen kabeltje mee met een sirene en enkele kleine hangslotjes
Deze zijn te koop in de meeste doehetzelf of kampeerzaken, en zijn betrekkelijk goed beveiligd.
Zo'n kabel steek je dan door alle mogelijke bevestigindpunten van hetgeen je wil vastleggen, en de ritsjes hang je samen met een hangslotje.
Zo kan je niet alleen je tanktas, maar ook je bagagerol e.d beveiligen.
Wij laten zelfs al onze jassen (kabel door de mouw) en helmen op die manier achter als we even een korte stop inlassen om iets te geen bezoeken.
Wally
Deze zijn te koop in de meeste doehetzelf of kampeerzaken, en zijn betrekkelijk goed beveiligd.
Zo'n kabel steek je dan door alle mogelijke bevestigindpunten van hetgeen je wil vastleggen, en de ritsjes hang je samen met een hangslotje.
Wij laten zelfs al onze jassen (kabel door de mouw) en helmen op die manier achter als we even een korte stop inlassen om iets te geen bezoeken.
Wally
Leven is het meervoud van lef!
Ik had dat ook , zo'n kabelsloten , om mijn ski's langs de piste vast te zetten aan café en restaurant. (En vorig jaar ging het ineens niet meer open : de cijfercombinatie klopte maar het slot ging niet open. En wat bleek met het kniptangetje van een gewone leatherman knip je dat zonder moeite te moeten zetten door. Tot daar de beveiliging van zo'n kabelslot. Ik ben daar echt van geschrokken hoe weinig moeite nodig wasWally schreef:Ikzelf neem altijd een stalen kabeltje mee met een sirene en enkele kleine hangslotjes
Wally
Bij mijne tankzak zit een riem om hem aan je schouder te hangen , meenemen dus.
-
Dirk Pauwels
Meenemen dat ding als je je motor onbeheert achterlaat, ik steek alle dure spullen in mijn tanktas, en die gaat altijd waar ik ga, tenzij ik de moto in het zicht kan laten staan. Je mag er sloten aanhangen zoveel je wil, een oneerlijke medemens gaat die sloten niet proberen loskrijgen maar snijdt gewoon de tas kapot. Tenzij het ook een BMW rijder is die niet de inhoud maar de tas wil 
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
YOO
Ben ik dan de enige die redeneert dat een motorvakanite dient om te motorrijden, en niet om dingen te bezoeken
Als ik dingen wil bezoeken keer ik wel 's een keertje terug, met de auto & vriendin, of met 't vliegtuig, op citytrip oid.
Kortom, ik laat m'n motor nooit, en dat meen ik echt, nooit achter met volle bepakking wanneer hij niet in m'n zichtveld staat. Zo simpel is 't. En 't gaat ne rappe kwistenbiebel moeten zijn die er mijn tanktas afhaalt, mee wegloopt en ik 'm niet kan inhalen zulle
Grtz, Philip!
Ben ik dan de enige die redeneert dat een motorvakanite dient om te motorrijden, en niet om dingen te bezoeken
Kortom, ik laat m'n motor nooit, en dat meen ik echt, nooit achter met volle bepakking wanneer hij niet in m'n zichtveld staat. Zo simpel is 't. En 't gaat ne rappe kwistenbiebel moeten zijn die er mijn tanktas afhaalt, mee wegloopt en ik 'm niet kan inhalen zulle
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
Ahum, of er is een brave ziel die bij de moto's blijft terwijl monneer de duin opklimtKoppel!! schreef: Kortom, ik laat m'n motor nooit, en dat meen ik echt, nooit achter met volle bepakking wanneer hij niet in m'n zichtveld staat. Zo simpel is 't. En 't gaat ne rappe kwistenbiebel moeten zijn die er mijn tanktas afhaalt, mee wegloopt en ik 'm niet kan inhalen zulle![]()
Grtz, Philip!
beter de bocht overschatten en jezelf onderschatten, het omgekeerde kan je een pak geld kosten...
Lid BMW MC VL
Lid BMW MC VL
YOO
Ja, da's waar
Maar we hebben in beurten gewerkt, en draait 't of keert 't, het bewijst m'n stelling
Grtz, Philip!
Ja, da's waar
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
Philz picz are here!
Er zijn (waren?) een soort staaldraad netjes tegen het opensnijden van rugzakken van backpackers. Wellicht?
kijk hier eens: http://www.buitensportwebshop.nl/index. ... 42&lang=NL" onclick="window.open(this.href);return false;