Weeral...

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Frank E
Contacteer:

Weeral...

Bericht door Frank E »

...pech. Mijn seizoen zit er op voor dit jaar. Vorige week woensdag sloeg mijn paard op hol en ik kwam onzacht op de grond terecht. Resultaat: enkele kneuzingen en een gebroken been :evil: 2 maanden gips en daarna revalidatie :cry:
Frank K

Bericht door Frank K »

Jij kan ook niet echt van je motor genieten dit jaar...

VEEEEEL beterschap
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

veel beterschap gewenst
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
GVN
Moderator

Bericht door GVN »

Ik heb eens ergens gelezen dat de gevaarlijkste sport niet motorrijden, maar paardrijden is.
Als je allebei doet...
Beterschap :!:
Nel mezzo del cammin di nostra vita...

R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
JAN S
Contacteer:

Bericht door JAN S »

Veel beterschap gewenst!
vandaag is mijn lievelingsdag;
vroeger Honda deauville gereden, nu RT 1150
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Dju, da's geen chance hebben, veel beterschap gewenst, en hou u kloek hé :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Josram

Bericht door Josram »

Veel beterschap gewenst en laat je maar 2 maand verwennen. Ongelukken zitten dikwijls in een klein hoekje, maar je moet doen wat je graag doet, ook al is dit soms niet zonder gevaar.
Greetz Jos
R60/5 zwart: R1200Rt sandkleur 2008
Berre

Bericht door Berre »

Hoi Frank

Dju jong, dat is ook niet alles. Alvast veel beterschap en ... niet opjagen en been omhoog.

Heb je je R1150 idd omgeruild voor een VFR 800? Kan je me even laten weten hoe dat meevalt want als mijn R1100R afgeschreven is, dacht ik ook aan een VFR. Hij moet wel elke dag bollen want ik gebruik hem als woon-werk.

Grtz, Berre
Frank E
Contacteer:

Bericht door Frank E »

@Allen: Bedankt :!:

@Geert: Paardrijden is idd gevaarlijk maar het was brute pech. Ze gaan wel veel overtuigingskracht nodig hebben om mij terug op een paard te krijgen.

@Berre: ik heb inderdaad mijn R1150R verkocht en een VFR VTEC '03 gekocht. Ik heb amper 200km kunnen rijden dus veel positieve en negatieve punten kan ik nog niet geven.

Positief:

- windbescherming, op de autosnelweg haal je zonder het te beseffen vlug 140, 150...
- soepele motor, zowel 'normaal' als sportief te rijden. Het VTEC systeem heb ik nog niet uitgetest. Bij normale toerentallen zit je al dadelijk op legale snelheden.
- schakelt boterzacht.
- uitstekende zithouding, zelfs met m'n 1.95 zit ik comfortabel.
- lichte koppeling.
- vloeistof/olie gekoeld.
- rechtuit stabiliteit

Negatief:

- hoewel de afwerking zeer goed is, viel de lakkwaliteit van het subframe tegen. Op sommige lasnaden was de lak zo goed als verdwenen. Hammerite doet wonderen maar het was toch een tegenvaller.
- on/off reactie van de injectie. De injectie van een bmw is een stuk softer maar het went wel.
- in uw geval de ketting. Komende van een cardan moet je om de 1000km je ketting smeren en bijspannen.

De onderhoudsintervallen zijn om de 6000km waarbij afwisselend een klein of een groot onderhoud. Het klein onderhoud kostte 43 euro, een groot zal een stuk meer kosten omwille van de ingewikkelde klepafstelling (om de 12000km).

Tenslotte schijnt de spanningsregelaar een zwak punt te zijn. Sommige hebben er last van, anderen weer niet. De persoon waarvan ik de motor kocht heeft twee jaar lang geen problemen gehad...
Plaats reactie