elektrische ruit
Moderator: GVN
elektrische ruit
Onlangs een raar probleem opgelopen.
Na het wassen van mijn motor,nl. een R1200RT wilde ik mijn ruit naar boven doen om af te zemen ,maar telkens ging deze ruit maar enkele cm naar boven of naar beneden.
Na een check-up geconstateerd dat mijn batterij was kapotgegaan.
Daarna heb ik deze batterij vervangen.
Nu komt het probleem..........mijn ruit doet niets meer. ze gaat niet meer naar boven of beneden.
Heeft er iemand soortgelijke ervaringen?
Wat kan er zijn misgelopen?
Iemand?
Na het wassen van mijn motor,nl. een R1200RT wilde ik mijn ruit naar boven doen om af te zemen ,maar telkens ging deze ruit maar enkele cm naar boven of naar beneden.
Na een check-up geconstateerd dat mijn batterij was kapotgegaan.
Daarna heb ik deze batterij vervangen.
Nu komt het probleem..........mijn ruit doet niets meer. ze gaat niet meer naar boven of beneden.
Heeft er iemand soortgelijke ervaringen?
Wat kan er zijn misgelopen?
Iemand?
R 1200 RT
-
®win
- Contacteer:
Re: elektrische ruit
Heb al eens van dergelijke problemen gelezen waar de oplossing lag in het mechaniek te smeren....
Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Ik heb gisteren alles eens gedemonteerd en ingespoten met siliconenspray.
Helaas zonder effect.
Helaas zonder effect.
R 1200 RT
relais even van plek verwisselen.. maar als eerste de zekeringen controleren
Blijkbaar zitten er geen zekeringen of relais in.
Volgens het canbus systeem!
Of ben ik verkeerd ingelicht?
Volgens het canbus systeem!
Of ben ik verkeerd ingelicht?
R 1200 RT
hmm canbus kan alleen aansturen, de daadwerkelijke beweging wordt door een relais of elektronische schakeling in gang gezet.
Lijktme sterk dat een canbus een stroom van een paar ampere kan leveren of schakelen
Lijktme sterk dat een canbus een stroom van een paar ampere kan leveren of schakelen
Hi Marjak,
Best eens aan de computer laten leggen bij de dealer. Ik heb ook problemen gehad met de ruit,wilde niet meer naar beneden. Door het vervangen uw batterij is de moto computer zijn laagste en hoogste punt kwijt vh scherm. Jacky
Best eens aan de computer laten leggen bij de dealer. Ik heb ook problemen gehad met de ruit,wilde niet meer naar beneden. Door het vervangen uw batterij is de moto computer zijn laagste en hoogste punt kwijt vh scherm. Jacky
In de handleiding van de R1200RT staat dat het bij hele lange stilstand aangewezen is om de accu af te koppelen (of via eenjacky schreef: Door het vervangen uw batterij is de moto computer zijn laagste en hoogste punt kwijt vh scherm.
druppellader op spanning te houden). Als dat telkens tot gevolg zou hebben dat de ruit opnieuw moet gecalibreerd worden....
Het zelfde fenomeen zou zich ook voordoen als de accu leegraakt.
Oké, dan zal ik best eens naar de dealer bellen.
Laat nog iets weten.
Laat nog iets weten.
R 1200 RT
Daarstraks even gebeld en inderdaad, het zo straf zijn als je iedere keer je batterij loskoppeld, je de ruit moet herinstellen!
Hij denkt dat er een probleem met het relais is en dat de samenloop op toeval berust.
Nu nog weten waar deze relais zitten!
Hij denkt dat er een probleem met het relais is en dat de samenloop op toeval berust.
Nu nog weten waar deze relais zitten!
R 1200 RT
In je kuip vlak bij de ruitmotor, twee grijze blokjes....
Sorry mannen,ik heb mijne moto al voor de helft afgebroken,maar die relais kan ik nergens niet vinden.
R 1200 RT