Mijn R1200GS van 2007 geeft sinds gisteren op de boordcomputer volgende melding: LAMPR! en het gele lampje met uitroepteken blijft branden. Ik heb ondertussen de verlichting volledig gecontroleerd en vind geen enkele fout, storing of defect. Alles werkt normaal.
Kan iemand hiervoor een verklaring geven.
melding boordcomputer
Moderator: GVN
Re: melding boordcomputer
achterlicht kan kapot zijn en /of remlicht, de ene neemt de functie van de andere dan over, ballon eruit draaien en nakijken...
heb ook al een H7 gehad die effe een losse draad had en af en toe effe uitviel maar ik gok op achterlicht tenzij je LED hebt
heb ook al een H7 gehad die effe een losse draad had en af en toe effe uitviel maar ik gok op achterlicht tenzij je LED hebt
Heb dat ook gehad aan mijne vorige fiets.
In eerste instantie kon ik geen defect licht vinden.
Echter na verloop van tijd, liet mijn koplamp het definitief afweten.
grt
In eerste instantie kon ik geen defect licht vinden.
Echter na verloop van tijd, liet mijn koplamp het definitief afweten.
grt
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Vespa GTS250 (27/09/2018)
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Heb mijn achterlicht eens opengedaan en stel vast dat er slechts 1 lampje voorzien is en dat werkt perfect. Heb vroeger nog enkele keren een kapot voorlicht gehad en toen gaf de boordcomputer de melding: "LAMPF!" zonder dat het gele lampje met uitroepteken brandde. Ik weet nog niet wat de fout, melding betekent...

Het lampje is een duplo-lampje,dat betekent dat er 2 gloeidraden inzitten. Waarschijnlijk is er 1 van stuk, dit ziet de boordcomputer en laat automatisch de andere gloeidraad branden en geeft meteen een melding in je display. Dus even goed kijken! Als er een lamp met verkeerd wattage gemonteerd is heb je hetzelfde probleem evenals er ergens een te grote overgangsweerstand is, b.v.in een stekker.
Gr. Leo.
Gr. Leo.
Nu heb ik het achterlampje vervangen en heb ik geen foutmelding meer. Blijkbaar zal het oude lampje de storing veroorzaakt hebben, alhoewel alles normaal werkte.
Probleem opgelost. Bedankt voor de reacties...

Diddir schreef:Nu heb ik het achterlampje vervangen en heb ik geen foutmelding meer. Blijkbaar zal het oude lampje de storing veroorzaakt hebben, alhoewel alles normaal werkte.
zoals gezegd neemt de ene draad de andere (kapotte) draad zijn functie over daarom denk je dat alles werkt en zo lijkt het ook...
systeem zat reeds in de K reeks in 1983...
Of een vuil contactpunt op de lamp, waar de weerstand ook kan beïnvloeden.
En dan gaat de BC zeuren.
En dan gaat de BC zeuren.
R1200RT, again