Hallo,
Sinds oktober rijd ik met een R1200GS van 2009. Ik doe veel fileverkeer in steden en het stoort mij dat de standaard dempers niet een beetje luider is. De automobilisten horen mij gewoon niet aankomen en maken dus ook weinig plaats.
Op mijn vorige moto (Honda Varadero) had ik Bos-dempers en toen ik tussen de wagens reed hoorden zij mij meestal vlot komen en gaven me genoeg ruimte.
Nu is mijn vraag wat jullie ervaring is met de verschillende soorten dempers die er op de markt zijn. Het gaat me enkel en alleen om het geluid (zeker ook niet storend luid) en niet om vermogenswinst. Ik plan dus enkel de demper te vervangen.
Moet er bij vervanging van de demper nog andere instellingen gebeuren of is met het monteren ervan de kous af?
Sportieve groet,
Bruvex
Welke vervangdemper
Moderator: GVN
Welke vervangdemper
MVG
Bruvex
GS'09 Mat Grijs, ESA
Bruvex
GS'09 Mat Grijs, ESA
Re: Welke vervangdemper
alles wat achter de lambdasonde gebeurt daar merkt ie niks van... 
-
Dirk Pauwels
Kijk eens naar Remus, de alu versie is best goed van prijs. Titatium; al dan niet met carbon, kost een stuk meer, maar is iets lichter en heeft minder last van oxidatie. De alu versie moet je zeker in de winter wat extra vertroetelen, anders kun je na de winter aan het werk met wondersteen, aluwol en belgom alu...
Alle dempers hebben meestal een DB killer, die kan er op een 1200 best uit, de kat zit er immers nog op en dat houdt voldoende geluid tegen
Je hebt ook nog leovince, die is net iets goedkoper dan de Remus, ook goed afgewerkt of Akropovic, reteduur, zeer goed afgewerkt. Op het duitse E bay zitten er meerdere aanbieders van nieuwe vervanguitlaten, correcte prijzen.
Loont ook de moeite om eens op de 2dehands sites rond te neuzen, vooral op marktplaats.nl kan je vaak ook wel wat vinden. Velen verkopen de motor met originele uitlaat en verkopen de sportuitl apart
Alle dempers hebben meestal een DB killer, die kan er op een 1200 best uit, de kat zit er immers nog op en dat houdt voldoende geluid tegen
Je hebt ook nog leovince, die is net iets goedkoper dan de Remus, ook goed afgewerkt of Akropovic, reteduur, zeer goed afgewerkt. Op het duitse E bay zitten er meerdere aanbieders van nieuwe vervanguitlaten, correcte prijzen.
Loont ook de moeite om eens op de 2dehands sites rond te neuzen, vooral op marktplaats.nl kan je vaak ook wel wat vinden. Velen verkopen de motor met originele uitlaat en verkopen de sportuitl apart
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
stardust tommy
ik hing gisteren achter een 1200RT met een Remus Hexacone en dat klonk geweldig!
gr T
gr T