BMW kopen uit de lijst van directiemoto's

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
StijnB
Berichten: 256
Lid geworden op: 31 okt 2005, 12:06
Contacteer:

BMW kopen uit de lijst van directiemoto's

Bericht door StijnB »

Vraagje: Ik ben op zoek naar een nieuwe moto en heb gezien dat er een lijst van directie moto's beschikbaar is. De prijzen vallen daar redelijk mee en je krijgt 3 jaar garantie en de BMW service card voor bijstand.

Maar nu is mijn vraag ... is het niet gevaarlijk om een directie moto te kopen? Hun aantal km ligt rond de 6000 en ik heb schrik dat die masjientjes niet met de allergrootste zorg zijn ingereden. Kan dat problemen opleveren of is het "minuscuul inrijden" toch ietwat overdreven?

Zijn er veel gevaren aan verbonden? Er is tenslotte de garantie of zouden jullie toch eerder opteren voor een particulier/liefhebber tweede-hands?

Stijn
GS 1200
JH.
Berichten: 3875
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:20
Locatie: rOeSeLaRe
Contacteer:

Bericht door JH. »

eerst eens nakijken WAAROP de garantie slaat...
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Vanguard
Berichten: 843
Lid geworden op: 28 sep 2004, 06:40
Woonplaats: Ranst
Locatie: Antwerpen

Bericht door Vanguard »

Stijn,
Mijne vorige, R850R van '97, was een direktie-motor.
Ik heb hem aangekocht in september en hij was toen een half jaar oud.
Een maal stukken aangehad, toen hem iets meer als twee jaar oud was. Een olielek tussen blok en versnellingsbak. Is toen op kosten van Bornem hersteld, alhoewel ik hem aangekocht had met één jaar garantie. :D
Ik zou er zeker gene bang van hebben om terug op die manier mij ene aan te schaffen.
:D

Ps. Toen ik hem bij mijn dealer ging afhalen heb ik er ook een pentekening bij gehad.
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
animal
Berichten: 449
Lid geworden op: 14 okt 2004, 12:54
Locatie: 2 km van de Dender en de Schelde

Bericht door animal »

En waar vind je de lijst met de directievoertuigen ?
pepino gonzales
Banned User
Banned User
Berichten: 19
Lid geworden op: 31 jan 2007, 19:24
Locatie: from space

Bericht door pepino gonzales »

Afbeelding
philmatt
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 dec 2006, 15:44
Locatie: aalst

Bericht door philmatt »

wat zijn 'directie motoren' ? Zijn dat oa. de motoren die we als vervangmotor meekrijgen ?? Tja, je weet hoe het gaat als je zoiets meekrijgt ...

3 jaar garantie, een jaar meer dan ze op hun nieuwe motoren geven ???

Persoonlijk zou ik de voorkeur geven aan een tweedehands van iemand die ik ken, waarvan ik weet waarom hij wordt weggedaan, waarvan ik de geschiedenis ken.

greetz,
Philip.
Rakthi
Berichten: 263
Lid geworden op: 28 sep 2004, 22:22
Locatie: niet hier

Bericht door Rakthi »

-=-=-
Laatst gewijzigd door Rakthi op 31 jul 2011, 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Raketman
Berichten: 905
Lid geworden op: 15 sep 2005, 20:10
Locatie: O-Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door Raketman »

Directiemotoren zijn 9/10 idd de demo's/vervangmotoren van de dealers.
Kan dus vanalles mee gebeurd zijn zoals reeds gezegd. Aan de andere kant, als je 3 jaar garantie krijgt en je doet genoeg kilometers komen de gebreken wel boven binnen die periode.

Als het prijsverschil met een nieuw exemplaar voldoende is én het gaat daarbij nog eens over motoren die al ingeschreven geweest zijn (maw waarvan de eerste in bedrijfstellingstax al betaald geweest is) en niet met een handelaarsplaat rondgereden hebben kan dat best interessant zijn.
Nil volentibus arduum
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Bericht door Dirk Pauwels »

Kan mij vergissen maar een motor met handelaarsplaat is niet toegelaten als vervangmoto...Handelaarsplaat is enkel geldig voor de handelaar in kwestie. Vervangmoto's zijn altijd voorzien van een normale plaat, anders is de gebruiker niet verzekerd etc....
Een directie motor is volgens mij normaal per definitie een motor die nog niet is ingeschreven geweest...dus voorzien was van een handelaarsplaat.

En ik zou nooit ofte nooit een echte vervangmoto kopen....die dingen worden afgebeuld tot en met en krijgen meestal nauwelijks onderhoud(ondanks dat ze eigendom vd dealers zijn). Enkel als de prijs heel laag is en je voldoende garantie krijgt op onderdelen EN werkuren zou ik het overwegen.

Wellicht zijn het demo/beurs moto's en ik dacht dat werknemers van BMW bornem ook de mogelijkheid hebben om zeer voordelig te leasen, die worden dan na een jaar ook verkocht. Denk dat die andere moto's in de lijst eerder van het laatste type zijn. Prijzen vallen trouwens nog redelijk goe mee, (vergelijk maar eens met het lijstje 2de handsmotors op die site) al zie ik enkel 2 jaar garantie en geen 3 jaar zoals eerder ergens vermeld?
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
StijnB
Berichten: 256
Lid geworden op: 31 okt 2005, 12:06
Contacteer:

Bericht door StijnB »

Het zijn idd denk ik de moto's van de mensen van BMW zelf. Dat zal ik nog eens navragen.

en het is '- Twee jaar volledige garantie'
GS 1200
Vanguard
Berichten: 843
Lid geworden op: 28 sep 2004, 06:40
Woonplaats: Ranst
Locatie: Antwerpen

Bericht door Vanguard »

Dirk Pauwels schreef:Wellicht zijn het demo/beurs moto's en ik dacht dat werknemers van BMW bornem ook de mogelijkheid hebben om zeer voordelig te leasen, die worden dan na een jaar ook verkocht.
Misschien is mijne R zo ene geweest. Daarom ook dat ik vermelde dat ik een pentekening van die moto bij de levering heb gehad. Zal misschien op iemand zijne bureau gehangen hebben.
Ik heb er in ieder geval nog een 76.000 km op gezet, daarna in zijn 5de levensjaar overgelaten aan dealer. Redelijke dikke overnameprijs gekregen en zodoende aan een rt geraakt.
:)
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
Flow
Berichten: 51
Lid geworden op: 29 mei 2010, 18:57

Re: BMW kopen uit de lijst van directiemoto's

Bericht door Flow »

Een post van enkele jaren geleden, maar om geen nieuwe (dezelfde) thread te beginnen hierover, mijn reactie.

Ik dacht ook hetzelfde als de reacties die op de vraag van StijnB kwamen.

Zijn er nog ONDERTUSSEN nog mensen die ervaringen hebben met deze "directie"motoren?
Frans
Berichten: 748
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:02
Woonplaats: St-Joris-ten-Distel
Locatie: West-Vlaanderen

Re: BMW kopen uit de lijst van directiemoto's

Bericht door Frans »

Als je een directie moto koopt in Duitsland en er is iets mis in de garantie periode dan kloten ze je in Bornem.
Voor een kapot roulement heb ik mij tot de directie in Munchen moeten wenden eer ik mijn centen zag.
Kleinzielige mensen daar. :twisted:
lekkerweg
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 nov 2008, 13:57
Woonplaats: Cognac
Locatie: Charente

Re: BMW kopen uit de lijst van directiemoto's- fossiele auteurs

Bericht door lekkerweg »

Laat maar Flow. Ik zie ik de toekomst voor nieuwelingen somber in, als "ouderen" alleen maar (kunnen) verwijzen naar gedateerde posts.
stevenrt1200
Berichten: 82
Lid geworden op: 06 feb 2008, 21:08
Woonplaats: Fochelstraat 14 , 9280 Lebbeke
Locatie: Oost- Vlaanderen (Lebbeke)

Re: BMW kopen uit de lijst van directiemoto's

Bericht door stevenrt1200 »

hallo collega beemerrijders,

heb in dec.'05 een RT 1200 gekocht dit was een demo model met een goeie 8000 km op de teller.Bwjr mei '05
Heb deze gekocht bij de dealer uit Hamme die helaas ondertussen is overleden.
Ik kan alleen maar beamen dat ik zeer goeie conditie's heb gekregen van Raf zaliger.
-15% korting op de nieuwprijs
-eerstvolgend onderhoud(gratis) 10.000km
-een stel nieuwe banden,maar mocht de banden die er toen oplagen eerst oprijden
-een service-card en mits oplage verlenging van de garantie(2jaar+2 jaar extra)dit was echter betalend.
-linker kleppendeksel was licht beschadigd en werd gratis vervangen
-motor werd afgeleverd na een volledig grondige kuisbeurt v.d. dealer
-and last but not least een zeer mooie overname prijs van men Honda VFR800 met 90d km op de teller.
Ik rij nog steeds dagelijks met mijn RT en heb hier zeker geen problemen mee gehad.
Kortom,ben zeker heeeeeeel tervreden over de deal die ik toen heb gesloten.
Conclusie, :lol:
Indien ik volgende keer een Beemer koop zal ik zeker proberen om een tweedehands-of Demomotor op de kop te tikken.
Miss heb ik wel geluk gehad,in ieder geval heb ik zeker geen spijt van mijn aankoop :grin:

Met vriendelijke motorgroeten

Steven.
Born in '66 at Dendermonde
ride motorfiets sinds '94 Kawasaki ZZR 600, '99 Honda VFR 800, '05 BMW R1200RT en Zumo 550.
'14 R1200RT-LC met Navigator V
Karel m
Berichten: 133
Lid geworden op: 30 sep 2005, 09:23
Locatie: Malderen

Re: BMW kopen uit de lijst van directiemoto's

Bericht door Karel m »

Als ge ziet hoeveel km's er maar op die motoren staan, dan kan er m.i. toch nog niet veel aan mankeren...

Ik dacht trouwens dat dit demo's waren van BMW Bornem die daar ook gestald zijn als testvoertuigen.

B.T.W.: ik ben er zeker van dat er eigenaars zijn die hunne moto ook afbeulen, maar daarom nog niet elke week in de garage staan... :-P
R 1150 GS - Honda XT 1000 Varadero - R 1200 RT - R 1200 GSA
Wiedewa
Berichten: 1167
Lid geworden op: 20 apr 2008, 21:14
Locatie: Budel-Dorplein

Re: BMW kopen uit de lijst van directiemoto's

Bericht door Wiedewa »

Yep, erg zieliege vertoningen.
Wie is U om dat te zeggen ?
Het gaat nergens over, kan van mij op slot :grin:

mvg Nico
MG Breva 850
Karel m
Berichten: 133
Lid geworden op: 30 sep 2005, 09:23
Locatie: Malderen

Re: BMW kopen uit de lijst van directiemoto's

Bericht door Karel m »

Wiedewa schreef:Yep, erg zieliege vertoningen.
Wie is U om dat te zeggen ?
Het gaat nergens over, kan van mij op slot :grin:

mvg Nico
'k denk dat gij beter op slot gaat... gaat ook nergens over...
R 1150 GS - Honda XT 1000 Varadero - R 1200 RT - R 1200 GSA
albatros
Berichten: 252
Lid geworden op: 20 jan 2009, 00:04
Locatie: Herent

Re: BMW kopen uit de lijst van directiemoto's

Bericht door albatros »

Ik heb 3 jaar geleden een R1200R directie moto gekocht met 6000km op de teller.
Ik kan bevestigen dat het een schitterend machien was. Super ingereden...power te over, in die 2 jaar dat ik er mee gereden heb enkel op het einde een olie lek en volledig gerepareerd onder garantie! Een tevreden klant :wink:
Nu rijd ik een nieuwe R1200GSa.. qua comfort toch iets beter...qua motorisatie gaat mijn voorkeur toch uit naar mijn vorige R hoor! Maar de adv. is ook nog niet volledig ingereden :twisted:
BMW R1200GS Adventure (09/2011)
Vespa GTS 125ie Super - Montebianco (2010)
Walter Gaas
Berichten: 102
Lid geworden op: 07 aug 2009, 13:26

Re: BMW kopen uit de lijst van directiemoto's

Bericht door Walter Gaas »

Mijne eerste beemer was ook een directiemoto. In totaal elf jaar mee gebold en buiten normale slijtage nooit enig technisch probleem mee gehad.
Ik zou het in elk geval overdoen.
Plaats reactie