Zeker met zo'n weer! Zal misschien maar een benefietavond moeten organiseren
depressief
Moderator: GVN
depressief
Alé, het is nu iets meer dan een maand geleden dat ze mn boeleke (r1150r) gestolen hebben en ik ben er nog steeds nie goe van .
! Bike- aid of zoiets! voila 't is er nog es uit...
r1150r
Dat kan ik nu eens heel goed begrijpen.
Eén motor kunnen/willen we betalen.Een nieuwe/andere kopen als de eerste gestolen is wel heel duur.
Hopelijk vinden ze uw motor alsnog terug.
Zelf kan je enkel internet,ebay, en advertenties in het oog houden.
Veel sterkte .
Er moet terug iets veranderen aan onze rechtstaat in de westerse wereld.
De straffen op "gemakkelijke" diefstal zijn vééél te zacht.
(De westerse wereld is sowieso veel te "zacht" geworden in vgl. met
de rest van de wereld.)
Want echt beveiligen kun je niet.
Bovendien ,zijn die mannen meestal zogezegd onvermogend.?
Ok dan,dwangarbeid ,tot de som terug betaald is.
Schade vergoeden noem ik dat ,dat is toch het minimum ,dat is eigenlijk nog geen straf.
Enkel ,echte straffen en genoeg sociale controle kan helpen.
Alhoewel ,sociale controle niet meer kan.We leven niet meer in een dorp waar ieder de ander kent.
Als de straf zo hoog is ,dat het risico/straf te groot wordt voor de dieven,
dan hebben we een kans dat ze hun poten thuis houden.
Klote wereld.Als ik met de fiets naar het centrum ga,durf je toch niets in
je fietstas te steken/laten?Eigenlijk kan dat toch allemaal niet.
Dit is in waarde ,niet te vergelijken met moto-diefstal.
Ik zou enkel willen ,dat we gewoon ,een jas ,tas ,tanktas ,helm, onbeheerd op onze fiets/moto konden laten.Dat men rustig kon rondwandelen .Vrijheid heet dat ! Vrijheid ,voor hen/ons ,die niet stelen.!
Eén motor kunnen/willen we betalen.Een nieuwe/andere kopen als de eerste gestolen is wel heel duur.
Hopelijk vinden ze uw motor alsnog terug.
Zelf kan je enkel internet,ebay, en advertenties in het oog houden.
Veel sterkte .
Er moet terug iets veranderen aan onze rechtstaat in de westerse wereld.
De straffen op "gemakkelijke" diefstal zijn vééél te zacht.
(De westerse wereld is sowieso veel te "zacht" geworden in vgl. met
de rest van de wereld.)
Want echt beveiligen kun je niet.
Bovendien ,zijn die mannen meestal zogezegd onvermogend.?
Ok dan,dwangarbeid ,tot de som terug betaald is.
Schade vergoeden noem ik dat ,dat is toch het minimum ,dat is eigenlijk nog geen straf.
Enkel ,echte straffen en genoeg sociale controle kan helpen.
Alhoewel ,sociale controle niet meer kan.We leven niet meer in een dorp waar ieder de ander kent.
Als de straf zo hoog is ,dat het risico/straf te groot wordt voor de dieven,
dan hebben we een kans dat ze hun poten thuis houden.
Klote wereld.Als ik met de fiets naar het centrum ga,durf je toch niets in
je fietstas te steken/laten?Eigenlijk kan dat toch allemaal niet.
Dit is in waarde ,niet te vergelijken met moto-diefstal.
Ik zou enkel willen ,dat we gewoon ,een jas ,tas ,tanktas ,helm, onbeheerd op onze fiets/moto konden laten.Dat men rustig kon rondwandelen .Vrijheid heet dat ! Vrijheid ,voor hen/ons ,die niet stelen.!
-
motorprinsesje
Re: depressief
Ik kan mij heel goed voorstellen hoe je je nu voelt... net hetzelfde als ik voor de moment.r1150r schreef:Alé, het is nu iets meer dan een maand geleden dat ze mn boeleke (r1150r) gestolen hebben en ik ben er nog steeds nie goe van .
Zeker met zo'n weer! Zal misschien maar een benefietavond moeten organiseren! Bike- aid of zoiets! voila 't is er nog es uit...
De mijne is niet gestolen maar heb er nog niet veel kunnen mee rijden en ik ben niet te genieten voor de moment...
Heb je foto van je motor? Anders eens posten? En waren er dingen waaraan je hem zou herkennen? Een kras of deukje?
groetjes en sterkte hé
-
MiGSel
- Contacteer:
Kijk eens rond wat er zoal te koop is aan oude boxers?
Op http://www.mobile.de bijvoorbeeld, of lokaal in de koopjeskrant en dergelijke, kan je best leuke tweekleppers te koop vinden voor een schappelijke prijs. Ik heb vorig jaar november een oude R80G/S gekocht en ik heb er al heel veel plezier aan beleefd!
Het hoeft geen bakken geld te kosten om fijn te rijden hè
Sterkte,
Michel
Op http://www.mobile.de bijvoorbeeld, of lokaal in de koopjeskrant en dergelijke, kan je best leuke tweekleppers te koop vinden voor een schappelijke prijs. Ik heb vorig jaar november een oude R80G/S gekocht en ik heb er al heel veel plezier aan beleefd!
Het hoeft geen bakken geld te kosten om fijn te rijden hè
Sterkte,
Michel
depressief
in ieder geval al bedankt voor de steun.
zou wel een foto wille, posten maar weet begot niet hoe
meer detail heb ik onlangs op 't forum gezet=> zie diefstal r1150r
zal mischien toch eens moeten uitkijken naar een oude ketel ofzo..
zou wel een foto wille, posten maar weet begot niet hoe
meer detail heb ik onlangs op 't forum gezet=> zie diefstal r1150r
zal mischien toch eens moeten uitkijken naar een oude ketel ofzo..
r1150r
Re: depressief
Ik deel in je verontwaardiging om zo'n onrecht! Iedereen moet werken voor zijn centjes, en heeft dan ook het recht er van te genieten.r1150r schreef:Alé, het is nu iets meer dan een maand geleden dat ze mn boeleke (r1150r) gestolen hebben en ik ben er nog steeds nie goe van . Zeker met zo'n weer! Zal misschien maar een benefietavond moeten organiseren! Bike- aid of zoiets! voila 't is er nog es uit...
Wij hebben hier in ons gezin drie keer een fietsdiefstal meegemaakt, waarvan eentje spiksplinternieuw (communiekado zoon) die bij klaarlichte dag voor onze huisdeur is verdwenen (en nooit teruggekeerd).
Ik heb dan maar een ijzeren bar aan de gevel bevestigd, waar fietsen veilig aan verankerd kunnen worden. En nu heb ik dat toch ook gedaam voor mijn moto, zo'n ring aan een betonblok in de strook tussen voetpad en rijbaan. Is niet goedkoop, maar beter één moto aan de ketting dan geen moto meer terugzien...
Troost, en bezin eer ge (her)begint...
Jefke.
blijf jezelf en geniet van de natuur, het platteland en de mensen...
lid
lid