Hallo,
Ik wil een GoPro mini-camera monteren op mijn R1200RT. Wil iemand mij foto's sturen van de manier waarop jij de camera gemonteerd hebt ?
Groeten,
Danny
Gopro monteren op R1200RT
Moderator: GVN
R1200RT (2007) / Zumo 350
Re: Gopro monteren op R1200RT
Dat hangt volledig af van de accessoires dat je hebt bij je camera.
Heb je een suctioncup mount? Heb je een handlebar Seatpost mount? heb je een Roll bar mount?
Ikzelf monteer mijn GOPRO op mijn helm : links of bovenaan
+
Met de seatpost mount monteer ik hem op mijn valbuegel
+
met de roll bar mount op de voorvork.
+
met de suctioncup mount op mijn (propere) voorspatbord. (Ik heb wel eens systeem uitgedokterd om mijn camera te beveiligen, zodat moest de suctioncup loskomen, ik mijnen camera en accessoires niet kwijt ben.
Heb je een suctioncup mount? Heb je een handlebar Seatpost mount? heb je een Roll bar mount?
Ikzelf monteer mijn GOPRO op mijn helm : links of bovenaan
+
Met de seatpost mount monteer ik hem op mijn valbuegel
+
met de roll bar mount op de voorvork.
+
met de suctioncup mount op mijn (propere) voorspatbord. (Ik heb wel eens systeem uitgedokterd om mijn camera te beveiligen, zodat moest de suctioncup loskomen, ik mijnen camera en accessoires niet kwijt ben.
[b]"I generally avoid temptation unless I can't resist it."
BMW 1200 GSA LC + + HUSQVARNA TE310 R + + YAMAHA Scorpa 250[/b]
BMW 1200 GSA LC + + HUSQVARNA TE310 R + + YAMAHA Scorpa 250[/b]
Ik heb mijn GoPro reeds enkele keren gemonteerd op mijn moto via de zuignap! Ik plaats die op verschillende locaties zoals ; zijkant tank, op voorruit, op topcase ...! Het is altijd leuk als je meerdere camera-standpunten kunt gebruiken in de montage van uw film! Het belet verveling door teveel beelden van voorbijkomende landschappen! Film ook eens jezelf vanop uw benzinetank, of je voeten filmen die de versnellingspook gebruiken! Zorg ook dat je steeds een deel van uw motorfiets in het beeld hebt, zo geef je meer de indruk van de motard mee! Anders kun je evengoed filmen vanuit een auto! Plaats de camera op plaatsen die niet erg onderhevig zijn aan trillingen, zoals montage op de valbeugels is af te raden! Een erg stabiel beeld krijg je wel bij montage van de camera op uw helm ( bovenkant of zijkant), uw hoofd vangt blijkbaar erg goed de schokken op die de motor geeft! via bijgevoegde link, heb je een idee van één van mijn standpunten van de camera op de moto (GS) http://www.youtube.com/watch?v=NaJfLH6_ggE" onclick="window.open(this.href);return false; Alvast veel succes gewenst!
Hoi,
Bedankt voor jullie info. Ga opteren voor de zuignap, lijkt de meeste mogelijkheden te bieden qua positie en voor gebruik op meerdere voertuigen.
Groeten,
Danny
Bedankt voor jullie info. Ga opteren voor de zuignap, lijkt de meeste mogelijkheden te bieden qua positie en voor gebruik op meerdere voertuigen.
Groeten,
Danny
R1200RT (2007) / Zumo 350
-
aantzeetje
Het allerbeste is natuurlijk 3 of 4 camera's monteren en dan een collage maken van de mooiste opnamen. Dikwijls zijn er links of rechts prachtige vergezichten die je niet kunt filmen als je camera naar voor gericht is. Maar dat wordt een dure bedoening natuurlijk. Het is een kwestie van wat vindt jij belangrijk? Welke herinnering wil jij er aan overhouden? En ja bij mij staat die achter de ruit gemonteerd. Deze zomer eens kijken wat het geeft vanop de spiegel.
http://www.youtube.com/watch?v=QQPSLK-hhBo
http://www.youtube.com/watch?v=QQPSLK-hhBo
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820