hoe plastic kappen repareren
Moderator: GVN
hoe plastic kappen repareren
De Transalp van mijn vrouw is omgevallen nu zijn de plastic kappen gebarsten, hoe kan ik deze het beste repareren?
Iemand een idee?
De kappen worden nadien geverfd.
Mvg ltwp
Iemand een idee?
De kappen worden nadien geverfd.
Mvg ltwp
R1200GS 2008 en G 450 X
Re: hoe plastic kappen repareren
plastic kappen: handbeschermers, zijkanten aan 't zadel of de tank?? welk materiaal? 
Het zijn de kappen onder de benzinetank van de transalp (1993). Ik gok op abs plastic?
de plastic plooit niet gemakkelijk.
ltwp
de plastic plooit niet gemakkelijk.
ltwp
R1200GS 2008 en G 450 X
als 't ABS is dan kan je dat professioneel laten lassen, ik herstelde het al eens met MEK ( Methyl-Ethyl-Keton)
dat lost ABS op en 't hard erna weer uit, zoek een beetje materiaal bij mekaar (oud stukje ABS) stukje beeldscherm ofzo en los dat op en gebruik die pasta om de scheur te herstellen, let op met weekmakers werken maakt dat de herstelde plaats nooit meer je dat is maar je kan't erna wel keurig plamuren en herspuiten...
Thinner wil ook wel eens een goeie lijm zij om dergelijke barsten en/of scheuren te herstellen. de randen week maken met de thinner, tegen mekaar drukken en laten uitdrogen (verdampen) en 't zit weer aaneen.
de allerbeste oplossing blijft laten lassen -lees aaneen smelten met toevoeging van 't zelfde of ander materiaal-
Een nieuw paneel kopen kan ook nog
met groeten Danny
dat lost ABS op en 't hard erna weer uit, zoek een beetje materiaal bij mekaar (oud stukje ABS) stukje beeldscherm ofzo en los dat op en gebruik die pasta om de scheur te herstellen, let op met weekmakers werken maakt dat de herstelde plaats nooit meer je dat is maar je kan't erna wel keurig plamuren en herspuiten...
Thinner wil ook wel eens een goeie lijm zij om dergelijke barsten en/of scheuren te herstellen. de randen week maken met de thinner, tegen mekaar drukken en laten uitdrogen (verdampen) en 't zit weer aaneen.
de allerbeste oplossing blijft laten lassen -lees aaneen smelten met toevoeging van 't zelfde of ander materiaal-
Een nieuw paneel kopen kan ook nog
met groeten Danny
-
Dirk Pauwels
African queen heeft hele goede valbeugels voor de transalp, tig keer mee op mijne z*k gelegen in Afrika, en niets aan. ( aan de moto ook nie
)
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
Relax
Rapid-Fix. Plakt geweldig, maar 't ziet er ni uit. Als ik het doe toch niet. Ben nogal eens te riant met de beide pottekes.
I respect your opinion. But I don't give shit.
rapid fix, al van gehoord maar waar kan je dat krijgen?
R1200GS 2008 en G 450 X
-
Relax
http://www.ebay.com/itm/350333839646?_t ... IT&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
Als je 't in groepsaankoopvorm giet, kan je de verzendkosten en douanekosten delen. Kan nog oplopen, in Nl was dat €30, meen ik. Ik betaalde dan weer niks...
Als je 't in groepsaankoopvorm giet, kan je de verzendkosten en douanekosten delen. Kan nog oplopen, in Nl was dat €30, meen ik. Ik betaalde dan weer niks...
I respect your opinion. But I don't give shit.
-
pat__
Plastiek onderdelen van motor, en zeker in ABS kan je gemakkelijk met de soldeerbout repareren. Als toevoegsel gebruik je stukken van een ander onderdeel uit ABS (een verloren wieldeksel bijvoorbeeld
)
Met de soldeerbout op 400°c ga je in kleine steken door de barst en smelt zo alles terug aaneen. Op de verkregen naad vul je wat bij met abs materiaal. Later natuurlijk plamuren en terug spuiten.
Met de soldeerbout op 400°c ga je in kleine steken door de barst en smelt zo alles terug aaneen. Op de verkregen naad vul je wat bij met abs materiaal. Later natuurlijk plamuren en terug spuiten.
bedank voor de reacties ga het volgend weekend is proberen.
LTWP
LTWP
R1200GS 2008 en G 450 X
ABS heb je in diverse kwaliteiten en samenstellingen.
Met hete lucht pistool lassen kan maar neem wel het goede las materiaal.Lijmen kan ook, maar dan wel aan de binnen zijde verstevigen.
Met hete lucht pistool lassen kan maar neem wel het goede las materiaal.Lijmen kan ook, maar dan wel aan de binnen zijde verstevigen.
Vandaag de breuklijnen in de kappen van de transalp aan elkaar gelast met solderbout.
Het ging heel gemakkelijk en de kappen zijn terug zeer stevig.
Nu nog schuren en dan spuiten in verkeerskegel wit.
ltwp
Het ging heel gemakkelijk en de kappen zijn terug zeer stevig.
Nu nog schuren en dan spuiten in verkeerskegel wit.
ltwp
R1200GS 2008 en G 450 X