Zadelkeuze

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Bino

Re: Zadelkeuze

Bericht door Bino »

Toertje Duitsland gemaakt
In Sinzig Wunderlich getest, viel tegen, zat constant naar mijn gevoel op een naad, niet erg aangenaam.
Op de terugweg halt gehouden in BMW Kohl te Aachen, prachtige shop trouwens, BMW en Harley, de moeite waard.
Een Touratech geplaatst, viel redelijk mee tot de regenbui, ook al had onze Frank droog weder voorspelt.
Zadel zoog water op en fungeerde als een soort spons wat een afknapper was (was geen nieuw zadel ).
Oplossing zal zijn: vooraan een Corbin, die met kop en schouders de winnaar is tov de andere en achteraan het origineel zadel, dat volgens het vrouwtje nog niet zo slecht is maar te zacht, laten verharden door een zadelmaker.
Optisch waarschijnlijk niet perfect maar het gevoel naar honderden km is wat telt
voske

Bericht door voske »

bedankt voor aanbod rusor en pvde,had moeten vermelden dat t om een gsa1200 van 2012 gaat.
Na laatste posting van bino steekt twijfel de kop op,heb binnen enkele weken weekendje eifel gepland,zal zelf maar eens tot in sinzig rijden,testritje doen :wink:
en mss ook in Aken passeren,ligt op zelfde route, vrees alleen dat kiezen alleen maar moeilijker zal worden...en corbin :drunken: =buiten categorie :pale:
one live,live it !
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
Tip: Corbin is inderdaad niet goedkoop, maar ik bekijk het zo.
Ik rij 5 jaar met deze motor en heb destijds 1000,00 Euro betaald voor de Corbin zadels.
Als ik mijn motor verkoop met de niet gebruikte originele zadels dan kan ik de Corbins alsnog voor een degelijke prijs doorverkopen, stel dat ik er nog maar 600,00 Euro voor krijg, dan heb ik 5 jaar lang voor 400,00 Euro gereden zonder rugpijn en dat is mij dit geld toch zeker waard geweest :idea:
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Plaats reactie