Bmw R1100rs
Moderator: GVN
-
willytrixy
Bmw R1100rs
Hallo
Ik heb mij voor het eerst een Bmw motor aangekocht.Ik rij reeds 23 jaar met de motor en heb al vanalles onder m'n kont gehad van puur snelheid via chopper tot monobike.Ik heb welliswaar al drie maal gezworen dat ik ging stoppen met motorrijden maar telkens weer als die zomer de kop op steek heb ik het terug zitten,zoals nu weer.Eerlijkheidshalve was mijn budget niet aan de hoge kant en ben ik toch op zoek gegaan en denk toch een deftig machien gevonden te hebben.Voor 2000 euro heb ik een Bmw R1100rs van het jaar 1995 en met 69000km op de kop kunnen tikken.De motor staat zéér proper ook.Ik heb er al veel horen mee boffen en dacht dit eens op t'forum te gooien.Ben eens nieuwschierig naar de reacties.Het rijden ermee bevalt me alleszins al!Grts een nieuwe Bmw"piloot"
Ik heb mij voor het eerst een Bmw motor aangekocht.Ik rij reeds 23 jaar met de motor en heb al vanalles onder m'n kont gehad van puur snelheid via chopper tot monobike.Ik heb welliswaar al drie maal gezworen dat ik ging stoppen met motorrijden maar telkens weer als die zomer de kop op steek heb ik het terug zitten,zoals nu weer.Eerlijkheidshalve was mijn budget niet aan de hoge kant en ben ik toch op zoek gegaan en denk toch een deftig machien gevonden te hebben.Voor 2000 euro heb ik een Bmw R1100rs van het jaar 1995 en met 69000km op de kop kunnen tikken.De motor staat zéér proper ook.Ik heb er al veel horen mee boffen en dacht dit eens op t'forum te gooien.Ben eens nieuwschierig naar de reacties.Het rijden ermee bevalt me alleszins al!Grts een nieuwe Bmw"piloot"
Re: Bmw R1100rs
RSke is een ondergewaardeerde goeie brommer, vraagt goeie afstelling en regelmatig controle ervan, verder een strakke "stuurder", zelfs met twee en bagage
sucses ermee!!
sucses ermee!!
-
GS1995
(bijna) Niemand wil een 1100 of een 1150 RS, vandaar dat ze aan spotprijzen op de markt verkocht worden.
Nochtans schreef M & T in 1993 na een 25.000km test ondermeer : "De 1100RS voldoet totnogtoe geheel aan de gestelde verwachtingen. Het sterkste punt is ongetwijfeld het blok dat bijzondere rijeigenschappen tentoonspreidt, maar ook de telelever geeft geen reden tot klagen, al is het voor iedereen die voor het eerst op een boxer stapt even wennen aan het verminderde aanvoelen. Daarvoor is ook het in rubbers opgehangen stuur debet aan. Voor langere ritten is de BMW een uitgelezen gezel, niet alleen door de motorkarakteristiek, ook door het zitcomfort. De RS mag zowel motorisch als technisch als een baanbreker beschouwd worden......"
Nochtans schreef M & T in 1993 na een 25.000km test ondermeer : "De 1100RS voldoet totnogtoe geheel aan de gestelde verwachtingen. Het sterkste punt is ongetwijfeld het blok dat bijzondere rijeigenschappen tentoonspreidt, maar ook de telelever geeft geen reden tot klagen, al is het voor iedereen die voor het eerst op een boxer stapt even wennen aan het verminderde aanvoelen. Daarvoor is ook het in rubbers opgehangen stuur debet aan. Voor langere ritten is de BMW een uitgelezen gezel, niet alleen door de motorkarakteristiek, ook door het zitcomfort. De RS mag zowel motorisch als technisch als een baanbreker beschouwd worden......"
Beter oprechte subjectiviteit dan schijnbare objectiviteit
Versnellingsbak (boite) wil nog wel eens uit zijn drie schieten, merk je alleen bij het vol vermogen weg accelereren.
Verder goede fiets. Maar niet alle pre 97 fietsen hadden er last van.
Is er een reparatie geschiedenis bij???
-
willytrixy
Ja,de bike is volledig in orde met alles erop en eraan.Ik denk(en hoop)dat ik een goeie koop gedaan heb.
CeesBmw schreef:Versnellingsbak (boite) wil nog wel eens uit zijn drie schieten, merk je alleen bij het vol vermogen weg accelereren.
-
willytrixy
Tis inderdaat een gewoonte om met een boxermotor te rijden op alle gebied.Ik heb nochtans veel ervaring in het besturen van een"brommer".Naar 'tschijnt zijt get na een paar 1000km goed gewoon.GS1995 schreef:(bijna) Niemand wil een 1100 of een 1150 RS, vandaar dat ze aan spotprijzen op de markt verkocht worden.
-
willytrixy
Dank u,zal wel eens een fotoke posten hier op t'forum maar moet nog een beetje zoeken hoe het allemaal in elkaar steekt.Danny schreef:RSke is een ondergewaardeerde goeie brommer, vraagt goeie afstelling en regelmatig controle ervan, verder een strakke "stuurder", zelfs met twee en bagage![]()
sucses ermee!!
-
der_joachim
- Contacteer:
Je hebt in ieder geval een goede smaak. Ik voorspel dat je er erg veel plezier van gaat hebben.
-
Chris Wils
Hallo.
Ik heb een R1100RS van 1994,gekocht in 1996,en er nu 95.000km mee gedaan,en zonder problemen. Het enige probleem dat ik heb, is de batterij. Als de motor enkele weken stilstaat,is de batterij plat,ik moet ze regelmatig aan de lader hangen(of er genoeg mee rijden).Voor de rest niks aan gehad,starten en rijden. Ik heb er wel stuurverlengstukken op staan,zodat het stuur wat verder naar achter staat,dus dichter bij de piloot,en ik wat rechter zit,want met de originele stand,had ik last van mijn armen,na een lange rit ( maar dat kan aan mij liggen,want mijn rechterarm is korter dan mijn linkse)Ik zou zeggen,geniet er van,die bakken zijn goed,en 2de hands goedkoop.
Salu.
Chris.
Ik heb een R1100RS van 1994,gekocht in 1996,en er nu 95.000km mee gedaan,en zonder problemen. Het enige probleem dat ik heb, is de batterij. Als de motor enkele weken stilstaat,is de batterij plat,ik moet ze regelmatig aan de lader hangen(of er genoeg mee rijden).Voor de rest niks aan gehad,starten en rijden. Ik heb er wel stuurverlengstukken op staan,zodat het stuur wat verder naar achter staat,dus dichter bij de piloot,en ik wat rechter zit,want met de originele stand,had ik last van mijn armen,na een lange rit ( maar dat kan aan mij liggen,want mijn rechterarm is korter dan mijn linkse)Ik zou zeggen,geniet er van,die bakken zijn goed,en 2de hands goedkoop.
Salu.
Chris.
-
willytrixy
Alvast bedankt!!der_joachim schreef:Je hebt in ieder geval een goede smaak. Ik voorspel dat je er erg veel plezier van gaat hebben.
-
willytrixy
Voor mij is het ook maar voor nu en dan te rijden,dus k'ga nog moeten kijken voor een druppellader misschien.Wat stuurhoogte betreft kan ik nog niet veel kwijt.Heb de motor nogmaar een week en tijdens de week is't werken hé....misschien van'tweekend,maar ze geven slecht weer.We zullen afwachten.Alvast bedankt voor uw reactie!!Grts MarcChris Wils schreef:Hallo.
Salu.
Chris.
Danny,Danny schreef:RSke is een ondergewaardeerde goeie brommer, vraagt goeie afstelling en regelmatig controle ervan,![]()
!
bedoel je dat de afstelling anders is, of dat hij sneller ontregelt is, dan bij een R - RT - GS ?
gr,
fraas
R1200RT - R60/7 - F650GS- ST50 (in een te kleine garage
)
Nee hoor helemaal niet, voor een nieuwe boxerrijder kan 't ongewoon in de oren klinken dat hij elke 10.000km moet gesynchroniseerd (lees gecontroleerd) worden.
klepkes etc... soms zie je wenkbrauwen fronsen als je zegt dat het wel degelijk nodig is dat het de draaicultuur van de motor enorm beinvloed
klepkes etc... soms zie je wenkbrauwen fronsen als je zegt dat het wel degelijk nodig is dat het de draaicultuur van de motor enorm beinvloed
Ja, zo had ik het toch goed begrepen. Begon me al vragen te stellen ...Danny schreef:Nee hoor helemaal niet, voor een nieuwe boxerrijder kan 't ongewoon in de oren klinken dat hij elke 10.000km moet gesynchroniseerd (lees gecontroleerd) worden.
klepkes etc...
Toen ik 22 jaar geleden van een japanner naar 75/6 overstapte hoorde ik ook allerlei getik en bijgeluid dat ik verdacht vond.
Mijn overbuur (die toen al bijna 15 jaar op zijn 75/6 reed) kon me overtuigen dat die bijgeluiden heel normaal waren ....
R1200RT - R60/7 - F650GS- ST50 (in een te kleine garage
)