GPS op R1100S

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
21#Joeri

GPS op R1100S

Bericht door 21#Joeri »

Hallo iedereen,

Zijn er hier R1100S eigenaars welke hun moto hebben uitgerust met een GPS ?
Ik heb links en rechts al wat zitten surfen op het net en verschillende montagemogelijkheden ontdekt. Er zijn wat alternatieven, het ene wat interessanter als het andere.

Graag bevindingen van mogelijke combinaties (houders, spraakmogelijkheden in helm, plaats van 12v connector, bedrading, ...) en waar de plaatsing uitgevoerd werd.

Thx :!:
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

Mijn schoonzoon rijdt met een quest op een 1100 S, ik vraag hem jou wat fotos te sturen op je mailadres.

Groetjes
fluppie
21#Joeri

Bericht door 21#Joeri »

fluppie schreef:Mijn schoonzoon rijdt met een quest op een 1100 S, ik vraag hem jou wat fotos te sturen op je mailadres.

Groetjes
fluppie
Thx Fluppie
Multi3010

Bericht door Multi3010 »

Beste Legion,

Hier de schoonzoon van Fluppie. Ik rij dus met een R1100S en heb er een Quest op gemonteerd.
Je kan natuurlijk ook gaan voor een Garmin 2610 zoals de meeste bmw-rijders doen, maar persoonlijk vind ik de Quest mooier en eleganter op een R1100S.
Let wel! Mijn stuur is verhoogd, een doorlopend stuur zodat de Quest in het midden gemonteerd staat met het juiste Rammount materiaal.
Zichtbaarheid dashboard is geen probleem en het toestel zelf is perfect af te lezen.
Heb je nog het originele stuur is er ook geen probleem om op je motor je Quest te plaatsen. De montagestukken zijn telkens afhankelijk van hoe je stuur er uit ziet.
Als je graag meer info of referenties wil, laat gerust iets weten.
Moest je in de buurt van Leuven wonen, kom gerust langs.
Multi3010

Bericht door Multi3010 »

Nog even een aanvulling.
Bij de quest krijg je alles voor in de auto. Voor op je motor moet je natuurlijk een pakket aanschaffen. Hierbij zit de houder met de stroomdraad (te verbinden met de batterij of contact). Ook de oortjes voor in de helm horen erbij, dewelke zeer makkelijk te kleven zijn en voorzien van een stevige spiraaldraad naar je toestel toe.
Dus heb je toevallig niet gezien dat je iets moet doen, dan hoor je het wel.
Plaatsing is gerust zelf te doen, of je kan het ook bij een dealer laten doen.
21#Joeri

Bericht door 21#Joeri »

Thx voor de reply Multi.

De Quest is idd veel compacter en mooier maar de pro en contra's wat afgewogen te hebben toch de voorkeur gegeven aan de 2610.

Ik had iets gevonden wat me wel aansprak:
http://www.ram-mount.com/reviews/11bmw. ... lijkt me.
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Hoi,
D'er staat een tikfout bij je link... hier zo
http://www.ram-mount.com/reviews/11bmw.htm

Daarnet ook de 2610 in mijn handen gehad. Fameus ding, eenvoudige bediening en groot scherm zeg!
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Plaats reactie