Snelste reisweg naar Firenze

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Snelste reisweg naar Firenze

Bericht door GSMax »

Kan iemand me ongeveer zeggen wat de snelste reisweg van Vlaanderen naar Firenze is en waar we onderweg moeten op letten (bepaalde knelpunten, tunnels, controles, etc) :?:
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
Pol
Berichten: 609
Lid geworden op: 01 okt 2004, 18:16
Locatie: Vorst

Re: Snelste reisweg naar Firenze

Bericht door Pol »

http://fr.viamichelin.be/web/Itineraires" onclick="window.open(this.href);return false;
12u12 en 1225 km
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Snelste reisweg naar Firenze

Bericht door GSMax »

Bedankt Pol maar dat ik zelf ook al gevonden :-? . Snelste weg van ViaMichelin is daarvoor niet altijd de "snelste" weg. Vandaag mijn vraag aan ervaren Italiëreizigers, want die weten mss waar op te letten 8-)
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
st1100
Berichten: 931
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: Snelste reisweg naar Firenze

Bericht door st1100 »

De meest logische weg is via Luxemburg/metz/strassbourg en zo via zwitserland naar Firenze. Het grote nadeel is dat je dan door zwitserland moet en onlangs op m'n skitrip gemerkt dat het daar vol vaste en verplaatsbare (ET) flitsers staat en de stukken van 80km/h en minder zijn ook niet op twee handen te tellen. En aangezien dat je de snelste weg vraagt zal een ommetje langs como ipv door de tunnel zal er ook niet inzitten dan.

Het alternatief is via duitsland richting Bolzano en zo verder richting Firenze. Het grote voordeel van deze optie is dat je geen peage of vignet moet betalen en dat je in Duitsland kan genieten van de voordelen van de Deutche baan....maar het is natuurlijk iets verder....
roadster
Berichten: 589
Lid geworden op: 03 nov 2010, 12:54
Locatie: Grimbergen

Re: Snelste reisweg naar Firenze

Bericht door roadster »

De snelste weg is afhankelijk van het moment waarop je gaat rijden
rij je op een zaterdag tijdens de grote vakantie, dan is er gewoon geen snelste weg om tot Firenze te geraken
Je moet Milaan voorbij en dat is de hel door de wegenwerken...
R1200GS LC
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Snelste reisweg naar Firenze

Bericht door GSMax »

Zou op een weekdag ergens begin september worden. Versie via Duitsland zegt me wel iets, want heb geen goesting in de Zwitserse snelheidsbeperkingen en flitsers...
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
roadster
Berichten: 589
Lid geworden op: 03 nov 2010, 12:54
Locatie: Grimbergen

Re: Snelste reisweg naar Firenze

Bericht door roadster »

Kmax schreef:Zou op een weekdag ergens begin september worden. Versie via Duitsland zegt me wel iets, want heb geen goesting in de Zwitserse snelheidsbeperkingen en flitsers...
Keulen - Koblenz - Karlsruhe en zo verder naar het zuiden, rijdt in principe rustig, zeker op een weekdag maar mispak u niet aan de snelheidsbeperkingen in Duitsland, die zijn er meer en meer, zeker op het stuk Karlsruhe - Basel
Zwitserland ben je snel doorgereden, dus daar even 'inhouden' moet toch kunnen?
R1200GS LC
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Snelste reisweg naar Firenze

Bericht door GSMax »

Hahahaha, tja, dat zou men van een redelijk denkend mens moeten kunnen verwachten hé, en vermits dat ik enorm redelijk denkend ben..... :wink: Zal straks die routekes eens goed bekijken, bedankt voor de info 8-)
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
joe
Berichten: 126
Lid geworden op: 22 nov 2004, 17:56
Locatie: stekene

Re: Snelste reisweg naar Firenze

Bericht door joe »

http://www.dbautozug.de/autozug/reiseziele/" onclick="window.open(this.href);return false; naar Bolzano ,Verona of Alessandria

als hij rijdt natuurlijk want wij hadden geboekt voor 30 mei naar Alessandria met "de bende van joe" maar is afgelast door de te geringe bezetting
100 euro compensatie gekregen en nu rijden maar
1e dag naar LERMOOS
2e dag ergens rond lago d'iseo
3e dag naar Montecatini Terme ( dicht bij Firenze )
4 dagen Toscane
terug naar Levico Terme voor 3 dagen
dan naar Innsbruck en met de autotrein naar Dusseldorf
groetjes joe
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Snelste reisweg naar Firenze

Bericht door GSMax »

Is ook redelijk duur hé dien autozug... Denk dat het de vlieger gaat worden 8-)
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
Stelo
Berichten: 379
Lid geworden op: 23 mar 2005, 23:16
Woonplaats: 8930
Locatie: Rekkem

Re: Snelste reisweg naar Firenze

Bericht door Stelo »

Hallo,

Nog een tipje,

Gothard-tunnel te vermijden: heel saai, en je staat soms een uur aan te schuiven voor de tunnel.

Richting Noord-Zuid: afrijden in 'Wassen' en over de pas rijden. Héél mooi, en je bent sneller aan de overkant dan dat je een uur in de file (bergop) staat aan te schuiven.
Richting Zuid-Noord: zelfde verhaal, dus afrijden op de voorlaatste afrit voor de tunnel in 'Quinto'.

Grts,
Stelo
R1200RT
Frans
Berichten: 748
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:02
Woonplaats: St-Joris-ten-Distel
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Snelste reisweg naar Firenze

Bericht door Frans »

Kmax schreef:Zou op een weekdag ergens begin september worden. Versie via Duitsland zegt me wel iets, want heb geen goesting in de Zwitserse snelheidsbeperkingen en flitsers...
Opletten voor het stukske Oostenrijk ,ze kennen er ook wat van .
Ikzelf prefereer ook de route via Duitsland.
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Snelste reisweg naar Firenze

Bericht door GSMax »

Ik heb hem al gevonden: SN Brussels Airlines. Zal in Italië wel een 300cc Vespa scooter huren, ergens... 8-)
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
Plaats reactie