verdacht zeker?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
poestexas

verdacht zeker?

Bericht door poestexas »

Zaterdag post ik een advertentie op Kapazza over de motor R1200Rt dewelke ik aanbied. In mijn aanbieding staat mijn telefoonn° niet vermeld. Toch ontvang ik binnen de korste tijd een engelstalige sms met de vraag om hem te contacteren ivm de motor. Uit nieuwsgierigheid laat ik hem dan weten dat de motor nog steeds tekoop is.
Vandaag antwoordt hij dit:
> Hi mate,
I have looked at it a few times now, and after looking around, I'm satisfied with the great condition but what's your actual
price for it. I love a bargain, so i would like to get it as soon as i can. I would be able to make payment through PayPal, i find it the easiest way to use my creditcard safely and is a safe and reliable method of payment... Let me know your price for it . I hope to hear from you soon, and i will make all transportation preparations for the it to be transported to my home. If possible can you send me some recent picture of the item ?

Ik antwoord hem daarop:

If you are still interessed in the bike, i can tell you that I only accept a payment by transfering the money on my (European) account.
I do not accept any other payments.
The bike is in very good conditions, never falled down or other damage.
From the dealer I get 11.300€, so my lowest price is 11.500€ with the original screen and the original saddle.
Can you tell me from wich country you are?
If you are still interessed in the bike and my payment conditions, I send you this evening some other pictures.

Waarop hij terug antwoordt:

Thanks for your response. €11.500 is a nice and acceptable price. I will be adding the 3.9% PayPal surcharge to the total amount i will be paying you. So i will be paying directly into your PayPal account without any delay, and i hope you have a PayPal account.
If you have one already, just send me the address to send it to, which is the email address you use for it or you can send me a PayPal money request, so once i receive the details i will go ahead with the payment through PayPal and then i will contact my shipping company after you get the payment. I will need your home address for the merchandise to be Picked Up by the Shipping Company.

Kom ik deze vaond een vriend tegen die me vertelt dat hij zijn motor ook op Kapazza gezet heeft en hij al engelstalige interesse heeft.
Wat raad je: identiek dezelfde koper RANE.FRED8@GMAIL.COM met identieke tekst.
Dat het waarschijnlijk om een nieuw soort zwendel gaat, laat geen twijfel. Maar de truc met PayPal is mij nog niet duidelijk.
In het verleden zijn er over zwendel al topics geweest. Wat denken jullie? Het land van herkomst geeft hij echter niet mee!
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
tommeken

Re: verdacht zeker?

Bericht door tommeken »

Yep, Dit is super verdacht.
Laten vallen als een baksteen.
Niet meer op reageren moest ik van u zijn. gans dit zaakje stinkt uren in de wind.
[b]"I generally avoid temptation unless I can't resist it."
BMW 1200 GSA LC + + HUSQVARNA TE310 R + + YAMAHA Scorpa 250[/b]
Danny

Bericht door Danny »

Kan je op reageren zoveel je wil dat maakt niks uit, zolang je je motor maar niet meegeeft :mrgreen:

die kerels storten geld op je rekening nemen je moto mee en een week later wordt de financieële transactie ongedaan gemaakt, je moto is weg en de gestorte centen op je rekening ook :roll:
poestexas

Bericht door poestexas »

En ik die dacht dat PayPal een loepzuiver ding was en speciaal was ontworpen om fraude tegen te gaan!
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Is bijna een kopie van een ex-collega van me die een VW Kever te koop heeft staan op een site...afblijven dus (op zijn vraag heb ik effe gegoogled op "oplichting+paypal' en grote ogen getrokken... :shock: )
Er is een nieuw soort Fraude gaande op internet welke Paypal erg makkelijk maakt...

Hoe werkt PAYPAL fraude in de hand?

Frauderen met PAYPAL blijkt kinderlijk eenvoudig en eigenlijk is het de verkopende partij welke steeds maar weer aan het kortste eind trekt.

Hoe wordt er gefraudeerd? Het werkt alsvolgt:
- er komen bestellingen binnen via markplaats.nl / webshops etc.,etc.
- al deze bestellingen worden vrijwel direct afgerekend met Paypal. Het geld verschijnt dan bijna direct op je rekening.
- als je vervolgens (als verkoper zijnde) je spullen verstuurd, dan blijkt na een dag of 10 dat de paypal-account met een gestolen creditkaart aangemaakt is. De transactie wordt dan ook als frauduleus aangemerkt door paypal en na een aantal dagen verdwijnt het geld van je verkopers-rekening.

Hier is dan niks tegenin te brengen. Zelfs als er afleverbewijzen worden overlegd, je trekt als verkoper gewoon aan het korste eind en er valt, volgens paypal, niks aan te doen.

Wij kregen via LandRoverwinkel.nl een 4-tal bestellingen op deze manier binnen. De eerste werd snel uitgeleverd en toen werd er gebeld over bestellingen 2, 3 en 4.

Aangezien ik toen een Afrikaans accent hoorde (en niet het Engelse welke ik wel verwachte) schakelde ik snel.

Ik heb paypal tot 3x gevraagde of de betalingen legitiem waren en of zij dit wilden checken voor me.

Tot 3x heb ik een antwoord gekregen dat er niks mis mee was en dat ik gewoon, volgens de voorwaarden, binnen 7 dagen moest leveren.

Uiteraard heb ik dit niet gedaan en dat is maar goed ook, het bleek hier dus gewoon om oplichting te gaan.

Na 10 dagen kwam paypal hier ook achter en merkten alle 4x de ontvangen betalingen alszijnde frauduleus aan. Na 18 dagen werd in alle 4x de gevallen het geld teruggehaald.

Als verkoper kan ik nergens aankloppen en ben ik gewoon een € 850 euro kwijt en dat terwijl ik paypal van te voren nog gewaarschuwd had!

Het paypal systeem deugt gewoonweg niet... er is geen bescherming en fraude met dit systeem kan zeer eenvoudig worden gepleegd....

Als ICT persoon kan ik dit wel verder uitleggen:

Voorbeeld om Fraude te plegen:
--------------------------------------
- roep de hulp in van je buurman en vraag of hij even met zijn creditkaart meeloopt naar een internet café
- zet een PAYPAL account op mbv de creditkaart van je buurman (uiteraard met zijn goedkeuring)
- stel dat je een iPHONE of iPAD wilt hebben, dan zoek je een webwinkel uit (of iets leuks op marktplaats of speurders) en plaats je de bestelling. Betaling gaat natuurlijk via je zojuist aangemaakte paypal account. Zorg dat je met je totaalbedrag niet boven max. € 1.200 uitkomt. Laat alles bij je een familielid (studerend neefje ofzo) afleveren.

Wacht nu rustig totdat de bestelling binnenkomt. Als alles geleverd is, bel je even bij je buurman aan en zeg je dat hij paypal moet benaderen en moet claimen dat zijn creditkaart misbruikt is.

Paypal kijkt dan of de bestellingen via zijn vaste inlog-account (normale ip-adres.. maar in dit geval via internet cafe, dus geen regulier ip-adres) geplaatst zijn en zo niet dan wordt de buurman gewoon in z'n gelijk gesteld en krijgt hij zijn centen teruggestort.

De vérkopende partij is echter te allen tijde de klos. Zij zijn de spullen kwijt en zien de paypal-betaling als sneeuw voor de zon verdwijnen.

Mooie manier van FRAUDE nietwaar? En PAYPAL DOET ER NIKS AAN !!! Sterker nog, paypal stelt dat de verkopende partij de spullen binnen 7 dagen moet leveren anders kan deze in gebreke worden gesteld.

Iedereen die spullen wilt verkopen en betalingen via PAYPAL accepteert kan worden opgelicht!! Op een zeer eenvoudige manier zoals hier te lezen is.
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
luc.w

Bericht door luc.w »

Wat komt er in de plaats van de R1200RT ?
CB 900 Honda- VN 500 Kawasaki - FZ 600 Yamaha- R1150RTBMW- FZ1 Fazer Yamaha - K1200GT BMW - R1200RT 2012 - R1200RT/LC 2014- R1200GS/LC 2018
poestexas

Bericht door poestexas »

de vriend die ik tegen kwam, waarvan sprake, was wel je broer Dirk!
Als de Rt niet weg geraakt, blijft hij gewoon waar hij is. Was tot nu wel mijn beste motor ooit.
Geraakt hij toch weg, wordt het een 1600gtl.
Waren linke trukken van de garage,; ze geven je dat mee als vervangmotor maar in feite om confituur aan den baard te wrijven.
Wanneer rijd je eens mee op zondagmorgen?
luc.w

Bericht door luc.w »

poestexas schreef:de vriend die ik tegen kwam, waarvan sprake, was wel je broer Dirk!
Als de Rt niet weg geraakt, blijft hij gewoon waar hij is. Was tot nu wel mijn beste motor ooit.
Geraakt hij toch weg, wordt het een 1600gtl.
Waren linke trukken van de garage,; ze geven je dat mee als vervangmotor maar in feite om confituur aan den baard te wrijven.
Wanneer rijd je eens mee op zondagmorgen?
Amai, dan mag hij van geluk spreken.

Ik kan op zondagen niet.... ben duivenmelker hé.
Kan eventueel wel op zaterdagen.

Groeten,

Luc
CB 900 Honda- VN 500 Kawasaki - FZ 600 Yamaha- R1150RTBMW- FZ1 Fazer Yamaha - K1200GT BMW - R1200RT 2012 - R1200RT/LC 2014- R1200GS/LC 2018
kadee2

Bericht door kadee2 »

Hier al van 't zelfde liedje...
Ene "martinuschooks@gmail.com"

"Hello thanks for your reply i agree with the price and am ready to pay for it i live in the Rotterdam Netherland but am out of the country for work now and the only way i can make the payment here now is through paypal here because is very fast and secured so if you are agree with it let me know and get back to me with your paypal email address and full name and the total price of the item so i can make the payment immediately and if you don't have paypal its very easy you can go to http://www.paypal.com" onclick="window.open(this.href);return false; get it set up and get back to me and after i have make the payment i will arrange for my pick up agent to come and pick it up for me ..hope you understand me and if you have any question you are free to ask me ok hope to read back from you fast...Thanks.. "

Waarna ik hem droogjes in men beste buitenlands laat weten dat ik wel zal wachten tot ie terug in Rotterdam is... :mrgreen:

Krijg je weer zo'n standaardmail:

Oh yes i understand you, I'm busy at the moment on work now , that is why it is very difficult for me to contact you because our phone is out of rig. The money is not the problem, but where I am now, I will like to send you the money by bank or cash, but there is nothing I can do from here...And the pick up agent are not dealing with money i would have give them the money to come and pay you cash and pick the item up for me but there own is to travel to all parts of the country to get items, I would love it to be like that, but that is how they work. I want you to understand why and all terms are difficult for me to get the money by bank transfer, Paypal only from the ship where i work now and i want you to know paypal is very secured ok and very fast for you to have your money . I will look forward to hearing from you soon.so it is very easy for you go to http://www.paypal.com" onclick="window.open(this.href);return false; and create a paypal account and get back to me as soon as possible so that i can make the payment and my pick up agent can come to your account to pick up the item i hope you understand me now..thanks.

:-? :roll:
Liever wa kantjes aan, dan een hoek af...

R1150 gelände und strasse adv.

Afbeelding
MidlifeCruise

Bericht door MidlifeCruise »

van RANE.FRED8@GMAIL.COM ook reactie gekregen op mijne 1100RS.
Nooit beantwoord, maar vraag me toch af dat zo'n "praktijk van intrekken van een transactie" zomaar kan blijven duren bij Paypal?
Grtz, Luc
Just call me Luc
JohanDB
Contacteer:

Bericht door JohanDB »

Elke interesse vanuit de UK is sowieso verdacht om reden dat 2de hands motoren daar quasi altijd een stuk goedkoper zijn dan hier.
janneman
Contacteer:

Bericht door janneman »

Als we nu eens allemaal op min of meer t zelfde tijdstip mails sturen, met min of meer dezelfde boodschap ... dan beginnen die mannekes ze toch ook wel wat te nijpen, niet ?
Dat we ne keer zullen actie ondernemen om zulke smeerlapkes aan te geven ...., maar dan in 't Engels hé ;-)
Moet toch iets opleveren, al is het maar tijdelijk tot wanneer ze weer ergens anders toe slaan, maar soit ...
Jan
K75 / GS1100 / GS1200 / GSA1200 • ROOD / GSA1200 • TRIPLE BLACK / GSA1200 LC • WIT (model 2017)
Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt
https://www.instagram.com/janmarchandphotography/
MidlifeCruise

Bericht door MidlifeCruise »

Zijn nummer begint met +46 <= Zweden...

BTW @ JohanDB, zaterdag wreed interessant, veel nuttige tips, wreed content!! Smaakt naar meer :wink:
Groeten van deze https://picasaweb.google.com/1128174860 ... 1006587346" onclick="window.open(this.href);return false;
Just call me Luc
JohanDB
Contacteer:

Bericht door JohanDB »

MidlifeCruise schreef:Zijn nummer begint met +46 <= Zweden...

BTW @ JohanDB, zaterdag wreed interessant, veel nuttige tips, wreed content!! Smaakt naar meer :wink:
Groeten van deze https://picasaweb.google.com/1128174860 ... 1006587346" onclick="window.open(this.href);return false;
Alij tot volgend jaar dan :mrgreen: :wink:
John
Contacteer:

Bericht door John »

janneman schreef:Als we nu eens allemaal op min of meer t zelfde tijdstip mails sturen, met min of meer dezelfde boodschap ... dan beginnen die mannekes ze toch ook wel wat te nijpen, niet ?
Dat we ne keer zullen actie ondernemen om zulke smeerlapkes aan te geven ...., maar dan in 't Engels hé ;-)
Moet toch iets opleveren, al is het maar tijdelijk tot wanneer ze weer ergens anders toe slaan, maar soit ...
Jan
Jan, heb ooit voor de "lol" een E-mail aangemaakt met Fed***@...... :mrgreen:
Ik heb die gasten hier vernoemt een mailtje gestuurd. Ben eens curieus of ze al met een bruine streep in hun onderbroek zitten :lol: :lol: :lol:
GSMax

Bericht door GSMax »

FEDEX :lol:
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
hla
Contacteer:

Bericht door hla »

Waarom niet een nieuwe rekeningnummer aanmaken, en het geld daarop laten storten.
En als het erop staan, de som overboeken en de rekening sluiten.
Wat gebeurt er dan?
Dan kan het namelijk niet van de rekening terug af, want ze bestaat niet.
En laat ze dan maar eens proberen U te verplichten om hun geld terug te betalen.
Hoe zouden ze dat dan wel moeten doen?

Ben geen bankier, maar ik denk dat een rekening aanmaken en terug sluiten U wat administratief geld zal kosten, maar toch zeker is.
Of niet?
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
Bob

Bericht door Bob »

hla schreef:Ben geen bankier, maar ik denk dat een rekening aanmaken en terug sluiten U wat administratief geld zal kosten
Een tip : bij Argenta is dat volledig gratis
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

2de mogelijkheid:

Je laat hem betalen, best op een nieuwe rekening, zoals Bob voorsteld, en vervolgens zorg je dat de motor niet opgehaald kan worden. Geef een niet bestaand afhaal adres op of zo. Een normale koper zal dan naar de flikken stappen, deze kopers niet, want als ze naar de flikken stappen, zijn ze gekend en kunnen ze achteraf de financiele transactie niet meer ongedaan maken zonder sporen achter te laten, want dan wordt duidelijk dat zij de zogezegde gestolen creditcard gebruikten...

Oplichters oplichten....leuke sport lijkt mij.... :twisted:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
jakke

Bericht door jakke »

Dirk Pauwels schreef: Oplichters oplichten....leuke sport lijkt mij.... :twisted:
Goe gezien!!!! 8-)
Wanneer beginnen we eraan?? :twisted: :twisted:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
DD_RT

Bericht door DD_RT »

Het is deze oplichters niet om de motor te doen, maar om de centen.
Zij gaan teveel betalen, en je vragen iets terug te storten, en daarna is hun betaling weg. Gaat dikwijls maar om een paar 100 eur. Zijn ook dikwijls Nigerianen.

Hier kan je verhalen lezen over hoe deze mannen zelf opgelicht worden:
http://www.419eater.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Heb ze ook ooit eens aan het lijntje gehouden, was amuzant.

Googlen op Anus laptops geeft ook een mooi verhaal.
2009 R1200RT - Titansilber
Te koop: 11500 EUR
Ook te ruil tegen 1200 GS(A)
http://nl.kapaza.be/hainaut/bmw-r-1200- ... 271765.htm
poestexas

Bericht door poestexas »

vandaag ontvangen van 2dehands:

Bedankt voor uw email.
Deze persoon heeft geen profiel bij ons. Wij hebben het emailadres van deze persoon op onze zwarte lijst gezet zodat hij/zij onze bezoekers niet meer kan benaderen. Wij adviseren u om niet op de email te reageren. Aarzel niet om ons te mailen als u nog meer verdachte zoekertjes ziet op de site. Op deze manier houden we de site zoveel mogelijk vrij van oplichters.
Wij mogen geen informatie van onze bezoekers aan derden geven.
Ik raad u ook aan om onze tips onder “veilig handelen”: http://www.2dehands.be/doc/tips.html" onclick="window.open(this.href);return false; te raadplegen.
Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
gianni

Bericht door gianni »

Dirk Pauwels schreef:2de mogelijkheid:

Je laat hem betalen, best op een nieuwe rekening, zoals Bob voorsteld, en vervolgens zorg je dat de motor niet opgehaald kan worden. Geef een niet bestaand afhaal adres op of zo. Een normale koper zal dan naar de flikken stappen, deze kopers niet, want als ze naar de flikken stappen, zijn ze gekend en kunnen ze achteraf de financiele transactie niet meer ongedaan maken zonder sporen achter te laten, want dan wordt duidelijk dat zij de zogezegde gestolen creditcard gebruikten...

Oplichters oplichten....leuke sport lijkt mij.... :twisted:
vb nog beter een afhaaladres van een flikkenbureau :grin:
moh_fan
Contacteer:

Bericht door moh_fan »

e-mail to reply to: rane.fred8@gmail.com ; according to facebook belonging to Stephen Gabriel http://www.facebook.com/profile.php?id=100002748499009" onclick="window.open(this.href);return false;
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1200RT LC
K1neke

Bericht door K1neke »

Vandaag ook weer zo een mailtje gehad van , paigreen002@gmail.com

Hello sir ,
Thanks for the mail i assume i have see your product before i should
have pick it up with the car i just buy last week in thesame site to
uk, i am buying this your product for my Son,i am a petroleum engineer
currently on a rig offshore i really want this to be a surprise gift
for my Son so i wont let him know anything about this until it gets
delivered to him , i am sure he will be more than happy with it.let me
know the total amount am to transfer ,I can only pay with PayPal here,
i will need you to give me your PayPal email address so i can make the
payments asap and please if you don't have PayPal account
yet,, it is very easy to set up, go to http://www.paypal.com" onclick="window.open(this.href);return false; and get it set
up , after you have set it up i will only need the e-mail address you
use for registration with PayPal so as to put the money through.tell
me more about the advert price for me to know the amount to tansfer
and i will need your address to send to Pick up agent so the can
calculate the amount i will pay them for pick up , i would have loved
to talk to you on phone but i am a petroleum engineer I work mainly
offshore, our phone is down on the rig right now due to bad weather i
cant call out but you can call me on +4470 3181 8925, we can only
communicate with our base for now.
Thanks hope to read from you soon
In bezit van ; 2X SHADOW 1100 ,3 X K1 , 1X K100LT , 1X K100RS16V , 3X K1100LT .1X K1200LT ,
Plaats reactie