BLAASVORMING DISTRIBUTIEDEKSEL

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
philreal

BLAASVORMING DISTRIBUTIEDEKSEL

Bericht door philreal »

Zijn er nog mensen die laast hebben van blaasvorming op het distributiedeksel van hun R 1200 ?Mijn motorfiets wordt 4jaar en heeft last van corrosievorming.De as van het voorwiel is onderaan geroest en het distributiedeksel is in blazen die beginnen te kraken.De motor heeft 36000k.Voor de winter spuit ik de motor volledig in met S100 wax, spuit hem wekelijks af en behandel hem opnieuw met wax.Ik denk dat ik niet meer kan doen
Danny

Re: BLAASVORMING DISTRIBUTIEDEKSEL

Bericht door Danny »

laten herspuiten is een optie al moet alu eerst behandeld worden of er houd geen lak op vast! Dus eerst 110% proper maken (stralen) een goeie primer!
't Begint meestal te oxyderen aan 't alternatordeksel waar een lekkere mousse achterzit die alle water vasthoud, daarbovenop zijn sommige dingen gefreesd en de hoeken houd men vlijmscherp, zoiets lakken is om last (barsten) vragen met alle gevolgen vandien.
wuf

Bericht door wuf »

yep
heb ik ook gehad op een r1200 gs van 2004 :-(
en t klopt van de mousse

mvg
philreal

Bericht door philreal »

yo Danny, van welk jaar is je fiets? bmw zegt dat het door strooizout komt.
wuf

Bericht door wuf »

hoi

de gs van mij heeft geen strooizout gezien en had het ook
dus waar haalt bmw die uitleg lijkt mij ver gezocht

mvg
Danny

Bericht door Danny »

Ze zeggen altijd dat het van strooizout komt en dat is dikke kul, veel die geen zout zien krijgen 't ook en sommigen helemaal niet.
Blij erbij dat het van 't lakken van scherpe randen is en natuurlijk ook wateropstapeling aan 't alternatordeksel, eventueel steenslag aan de vorkpoten maar eerder slecht lakwerk meer niet... mijn 1150 had er na ettelijke winters geen last van, anderen die rotten weg zonder regen te krijgen?? :wink:
Plaats reactie