GSA - montage zumo 660
Moderator: GVN
GSA - montage zumo 660
Recent een nieuwe GPS (Zumo 660) aangekocht, op mijn vraag NIET gemonteerd op het stuur, is dus gemonteerd met een MIGSEL-steun op mijn GSA op de 2 metalen steunen van het windscherm..
De montage is méér dan stabiel en perfect in lijn / niet storend met mijn gezichtsveld..
Heb echter wel 1 opmerking / bedenking : zodra je het windscherm scherm in de schuinst mogelijke positie zet (wat bij mij het meeste rij-komfort geeft) ben je verplicht om de bolsteun zodanig te manoevreren (naar beneden) dat je GPS voor 100 % in de weg staat voor de toerenteller...
Kan dit op een andere manier opgelost worden ?
De montage is méér dan stabiel en perfect in lijn / niet storend met mijn gezichtsveld..
Heb echter wel 1 opmerking / bedenking : zodra je het windscherm scherm in de schuinst mogelijke positie zet (wat bij mij het meeste rij-komfort geeft) ben je verplicht om de bolsteun zodanig te manoevreren (naar beneden) dat je GPS voor 100 % in de weg staat voor de toerenteller...
Re: GSA - montage zumo 660
De mijne staat met standaard meegeleverde steun, iets meer naar links , je km teller staat toch lager en dan kan je met je ruit doen wat je wil... 
voor aanpassingen of andere opties vraag 't toch effe aan Michel, errrrg behulpzame kerel
voor aanpassingen of andere opties vraag 't toch effe aan Michel, errrrg behulpzame kerel
-
Cindy
heb eigenlijk mijn toerenteller nooit nodig, zumo staat bij mij ook voor die teller
haté schreef:om de bolsteun zodanig te manoevreren (naar beneden) dat je GPS voor 100 % in de weg staat voor de toerenteller...
Andere, heb 'n K1100rs.
Het stuur zit vast met vier imbusbouten, eentje daarvan gedemonteerd.
Opnieuw laten maken met moer om vast te draaien i.p.v. bout.
Aan het einde het bolleke erop gedraaid, en hierop natuurlijk de 660.
Zit precies tussen spiegel, tankmeter en het grote klokkenspel in, werkt perfect.
zo maar 'n idee hoe het ook kan.
mvg Nico
Het stuur zit vast met vier imbusbouten, eentje daarvan gedemonteerd.
Opnieuw laten maken met moer om vast te draaien i.p.v. bout.
Aan het einde het bolleke erop gedraaid, en hierop natuurlijk de 660.
Zit precies tussen spiegel, tankmeter en het grote klokkenspel in, werkt perfect.
zo maar 'n idee hoe het ook kan.
mvg Nico
MG Breva 850
Deze opstelling bevalt mij prima.

zit je tanktas dan niet in de weg?
Kan een probleem zijn, ik gebruik geen tanktas. Je kunt zien dat ik een boutje heb gezet tussen de basisplaat en craddle van de Touratech GPShouder, tegen té vlotte diefstal. Laat je niet misleiden door het slot op de Touratech craddle. Die vier, notabene holle, trillingsdempers knipt/snijdt een bewonderende dief zo door, terwijl je de benzine staat af te rekenen. Weg GPS. Overigens zit de rechter imbus vast met Loctite, al kom je daar niet makkelijk bij met de houder erop.
ik weet een beetje off-topic maar nu iedereen toch aan het stoefen is over de montage van het breedbeeldscherm....
met dank aan de creativiteit en improvisatie Danny....

gr Tom
met dank aan de creativiteit en improvisatie Danny....

gr Tom
Is opgelost, een ekstra staafje met 2 bolletjes (hoe noemt men zoiets ?) der tussen en de ganse kit (houder + toestel) hangt nu wat hoger dus toerenteller én waarschuwings-lichtjes-balk (duidelijk ?) perfekt zichtbaar
Gelukkig was 't kabeltje lang genoeg om de extra afstand (+4 cm) te overbrugggen
Doordat het geheel wat hoger hangt nu ook perfekt binnen mijn gezichtsveld zonder storend te zijn
Moet wel nog iets zoeken om het geheel iets beter te stabiliseren, er zit nogal wat leven in als je op slechte wegen rijdt
Gelukkig was 't kabeltje lang genoeg om de extra afstand (+4 cm) te overbrugggen
Doordat het geheel wat hoger hangt nu ook perfekt binnen mijn gezichtsveld zonder storend te zijn
Moet wel nog iets zoeken om het geheel iets beter te stabiliseren, er zit nogal wat leven in als je op slechte wegen rijdt
Fotootje ?
K 100 RS - R 1100 RT - R 1150 RT - K 1200 GT - R 1200 GS Triple Black
Sorry Sherman, fotokes gaat niet lukken, is bij mij nog altijd nIEt digitaal... en een scanner heb ik niet, zal er ooit wel eens van moeten komen.
Intussen wel kleine aanpassingen gedaan bij de bevestiging, zodat er wat minder leven in het toestel zit.
Vleugelmoeren op de bolsteunen omgedraaid, omdat het vastzetten werd gehinderd door de boutjes op de rug van GPS-houder én door de kabel, staan nu handiger én muurvast.
Véél minder last van trillingen... dus een leesbaar gps-scherm (truus mOEt zwijgen...).
Intussen wel kleine aanpassingen gedaan bij de bevestiging, zodat er wat minder leven in het toestel zit.
Vleugelmoeren op de bolsteunen omgedraaid, omdat het vastzetten werd gehinderd door de boutjes op de rug van GPS-houder én door de kabel, staan nu handiger én muurvast.
Véél minder last van trillingen... dus een leesbaar gps-scherm (truus mOEt zwijgen...).