RDC: bezint eer ge begint

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Relax

Re: RDC: bezint eer ge begint

Bericht door Relax »

Jo De Paepe schreef:'t zit op mijn GT ook , k' heb dat eigenlijk nog nooit gebruikt of soms efkens aan de lichten om de oliestand te checken.(is de zelfde stand op de boordcomputer)'Bandenspanning controleer ik met een bandendrukmeter . Dan heb je een juiste aflezing.
Als dat batterijtje langzaam aan het leeglopen is , wie garandeert me dat de afgelezen waarde dan de correcte is????
daar al eens over nagedacht ??
en er komt nog bij dat het fucking moeilijk is om daar een bandenblazer op te krijgen op dat ventiel. En spreek me niet over ventielverlengers en 90° hulpstukjes, die passen niet op de achtervelg.
Ze moesten die ingenieurs eens verplichten om hun motorfietsen zelf te berijden , te kuisen en te controleren
Batterijtje loopt niet langzaam leeg, 't was ineens -- -- en gele drienhoek, maar evenzeer schrikken als je aan ietwat verhoogde snelheid op weg bent.

Koop een GS, dan moet je niet zo zagen. En minder kuisen.
I respect your opinion. But I don't give shit.
tuur

Bericht door tuur »

Relax schreef:Bedankt voor alle reacties.

Tweedehands ga ik zeker niet. 'k Zie net dat ik vergat te melden dat de sensor achteraan véél jonger is dan die vooraan. Heb die later vervangen nadat ie stuk ging bij bandenwissel. Ofwel is ie vervangen door een tweedehands exemplaar, ofwel is ie gewoon solidair met die in het voorwiel, maar een goede uitleg kreeg ik er niet voor.

En over het nut: ik gebruik het quasi permanent, 'k zit dan ook erg veel op de motor. Zo'n cruise control is iets voor op de highway, als je intussen een tukje wil doen. Niet echt mijn stijl dus.

Antwoord van Mr BMW:

Geachte Heer Relax,

Wij verwijzen naar uw e-mail die wij ontvangen hebben op 03-05-2012, waarvoor onze dank. Wij hebben hierbij nota genomen van uw opmerkingen.
Naar aanleiding van dit schrijven hebben wij een dossier geopend dat met de grootste zorg door één van onze medewerkers zal worden behandeld.
Om een zo zorgvuldig mogelijk antwoord te formuleren, zullen wij, in samenwerking met alle betrokken partijen waaronder uw concessiehouder Peter D'Haese nv, de noodzakelijke gegevens omtrent uw dossier verzamelen.
U kan erop rekenen dat wij u binnen een termijn van veertien dagen de nodige feedback zullen bezorgen.
In afwachting danken wij U bij voorbaat voor uw geduld en verblijven Geachte Heer Relax,
met de meeste Hoogachting,

BMW Group Belux
Customer Relations

Wordt vervolgd.

Ik hoop hier later een nette regeling te kunnen neerzetten.

Ik denk dat we hier best rustig de reactie van BMW afwachten ! Vooral omdat de achterste blijkbaar als een vervangen werd .........

Laat ons gewoon duimen én afwachten !!
Honger gaat over, dorst niet !
Jo De Paepe

Bericht door Jo De Paepe »

NOPE geen GS, en GT staat te koop.

Daarbij ge moet zoveel laweit niet hebben omdat ge die van U eens laten kuisen hebt hé :mrgreen:
Sven 12RT

Bericht door Sven 12RT »

Relax schreef: En over het nut: ik gebruik het quasi permanent, 'k zit dan ook erg veel op de motor.
Of je het bewust afleest of niet, bij het rijden zendt de sensor de druk naar de BC.
Dus bij rijdende moto verbruikt dat ding vermogen.

Er zijn er ook die 5 jaar met een set banden doen. Tja, als dat ding in de garage blijft staan...
R1200RT, again :-)

Afbeelding
willy

Bericht door willy »

tuur schreef:
Relax schreef:Als klant mag u ervan uitgaan dat de levensduur van deze optie even lang is als de levensduur van uw motorfiets...........
Op welke planeet gelden die regels?
Laatst gewijzigd door willy op 08 mei 2012, 09:25, 1 keer totaal gewijzigd.
willy

Bericht door willy »

Flat Twin Power schreef:Ik heb in de Aldi een compressor op electriciteit gekocht voor 69 euro. 1x per week controleer ik mijn bandenspanning. Dat is ongeveer tussen de 2 en 3 minuten werk.
Het ding gaat nu al 5 jaar mee en er zitten geen batterijen in :mrgreen:
Een cruise control dat vind ik bijvoorbeeld een nuttig gadget, maar zo'n RDC dat is toch echt voor niets nodig.
Ik neem aan dat u nog nooit tegen hoge snelheid een bocht bent ingedoken om dan vast te stellen dat er een band
al flink leegelopen is. Cruise control kan leuk zijn, RDC heeft met veiligheid te maken en kan uw leven redden.
Ik heb wel RDC en geen cruise control en ik zou niet willen ruilen.
Danny

Bericht door Danny »

Ne weet ik nog altijd niet of er iemand eentje voor me liggen heeft??
st1100

Bericht door st1100 »

Ik heb ooit op de terugweg van vakantie (via de snelweg) een nageltje in mijn achterband gekregen. De nagel was in het loopvlak blijven steken en de fit was dus redelijk klein. Op de 'rechte' stukken gaf dat geen probleem maar op de wisselaar , viel dat toch wat tegen en daar stond ik dan in "the middle of nowhere" met een half leeggelopen band. Hoe lang die nagel er al instak , geen idee , de kop was al wat afgesleten.....

En daarom heb ik er nu RDC bij genomen want dan was die gele driehoek al lang gaan branden , had ik de situatie kunnen bekijken en tot aan een benzinestation (met lucht) of zelfs bandencentrale kunnen rijden.

PS uiteindelijk hebben we hem geplakt gekregen met de overjaarse bandenreparatieset. En sindsdien vervang ik die regelmatig(er) want die lijm blijft niet goed.
willy

Bericht door willy »

Mijn gedacht! st1100 slaat de nagel op de kop :lol:
Danny

Bericht door Danny »

PS uiteindelijk hebben we hem geplakt gekregen met de overjaarse bandenreparatieset. En sindsdien vervang ik die regelmatig(er) want die lijm blijft niet goed.
bandensets met lijm hoef je niet te nemen, als ge 't nodig hebt is de lijm meestal kaduuk, koop een fatsoenlijke schraper en plaatser, neem dan wat extra reparatiekoorden mee en je bent voor pakweg 10 jaar op je gemak... zit er een tubetje rubbercement bij dan kan je 't eraan smeren maar met koorden ois dat niet nodig...

http://auto-diversen.marktplaats.nl/ger ... ieset.html

is slechts een voorbeeldje

deze http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... eless.html neem ik al jaren mee :mrgreen:
Flat Twin Power

Bericht door Flat Twin Power »

willy schreef:
Flat Twin Power schreef:Ik heb in de Aldi een compressor op electriciteit gekocht voor 69 euro. 1x per week controleer ik mijn bandenspanning. Dat is ongeveer tussen de 2 en 3 minuten werk.
Het ding gaat nu al 5 jaar mee en er zitten geen batterijen in :mrgreen:
Een cruise control dat vind ik bijvoorbeeld een nuttig gadget, maar zo'n RDC dat is toch echt voor niets nodig.
Ik neem aan dat u nog nooit tegen hoge snelheid een bocht bent ingedoken om dan vast te stellen dat er een band
al flink leegelopen is. Cruise control kan leuk zijn, RDC heeft met veiligheid te maken en kan uw leven redden.
Ik heb wel RDC en geen cruise control en ik zou niet willen ruilen.

Ach jongen, ik heb als motorrijder bij de politie duizenden en duizenden keren aan zeer hoge snelheid een bocht ingedoken, zowel op de openbare weg
als op circuit maar nog nooit, nooit ben ik geconfronteerd geweest met een plots leeglopende band en geen van mijn collega's met mij. Op politiemotoren staat ook geen RDC.
Tot een paar jaar geleden bestond er geen RDC en nu plots zou het een wondermiddel zijn die uw leven redt. ABS en ESP kan uw leven redden, maar
RDC, dat betwijfel ik.
Relax

Bericht door Relax »

Jo De Paepe schreef:
Daarbij ge moet zoveel laweit niet hebben omdat ge die van U eens laten kuisen hebt hé :mrgreen:
De laatste keer was toch al snel 2,5 jaar geleden.

willy schreef:
tuur schreef:
Relax schreef:Als klant mag u ervan uitgaan dat de levensduur van deze optie even lang is als de levensduur van uw motorfiets...........
Op welke planeet gelden die regels?
Voor alle duidelijkheid: dit citaat is van Tuur, niet van mij. Voor mij is goede informatie al meer dan goed genoeg, dan kan ik tenminste een beslissing nemen op basis van wat ik weet. En de prijs zal dan ook veel minder een rol spelen, omdat je er dan mee rekent. Nu krijg je 't als BMW-rijder koud op je dak en laat dat nu net de verrassing zijn waar ik 't schijt aan heb, naast slecht werkende, 10 maand oude, ritsen.

@ Danny: Ik heb er geen liggen en 'k zou begot niet weten wie zoiets van z'n velg gaat frunniken, behalve om te verkopen.
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Werner Von C.
Contacteer:

Den deze verkoopt zijn spel...wss platte batterijen.... :pirat: :lol: :mrgreen:

http://www.benl.ebay.be/itm/Moniteur-de ... 4ab73d7e76" onclick="window.open(this.href);return false;
Danny

Bericht door Danny »

@ Danny: Ik heb er geen liggen en 'k zou begot niet weten wie zoiets van z'n velg gaat frunniken, behalve om te verkopen.
iemand die bij BMW netjes nieuwe steekt he, ik zal mijn dealer eens contacteren of hij geen wegwerpers heeft liggen :wink:
willy

Bericht door willy »

Flat Twin Power schreef:ik heb als motorrijder bij de politie duizenden en duizenden keren aan zeer hoge snelheid een bocht ingedoken, zowel op de openbare weg
als op circuit maar nog nooit, nooit ben ik geconfronteerd geweest met een plots leeglopende band en geen van mijn collega's met mij.
Fijn voor u maat, maar ik heb het al wel voorgehad en uit ervaringen leert men, sommigen zelfs uit ervaringen van anderen :-?
Flat Twin Power

st1100 schreef:Ik heb ooit op de terugweg van vakantie (via de snelweg) een nageltje in mijn achterband gekregen. De nagel was in het loopvlak blijven steken en de fit was dus redelijk klein. Op de 'rechte' stukken gaf dat geen probleem maar op de wisselaar , viel dat toch wat tegen en daar stond ik dan in "the middle of nowhere" met een half leeggelopen band. Hoe lang die nagel er al instak , geen idee , de kop was al wat afgesleten.....

En daarom heb ik er nu RDC bij genomen want dan was die gele driehoek al lang gaan branden , had ik de situatie kunnen bekijken en tot aan een benzinestation (met lucht) of zelfs bandencentrale kunnen rijden.

Ik heb altijd een bandenreparatiesetje bij en een klein compressorke dat ik op de batterij kan aansluiten. Neemt niet veel plaats in en is handig in gebruik.
Relax

Bericht door Relax »

(s)Campi Di Pampi schreef:Den deze verkoopt zijn spel...wss platte batterijen.... :pirat: :lol: :mrgreen:

http://www.benl.ebay.be/itm/Moniteur-de ... 4ab73d7e76" onclick="window.open(this.href);return false;
€1. Geen geld.

Danny schreef:
iemand die bij BMW netjes nieuwe steekt he, ik zal mijn dealer eens contacteren of hij geen wegwerpers heeft liggen :wink:
:twisted:
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

willy schreef:Fijn voor u maat, maar ik heb het al wel voorgehad en uit ervaringen leert men, sommigen zelfs uit ervaringen van anderen :-?
Ik ook, en toch moet ik zo'n dingen niet hebben. Hoe meer prutsen er op zitten, hoe meer er stuk kan gaan.
Was 't niet omdat ik m'n huidige fietsen anders aan de straat niet meer kwijt geraak zonder al die elektronische toestanden, ik had waarschijnlijk enkel de boordcomputer genomen, en handvatverwarming. Het één houdt m'n klauwen warm, en 't ander is gewoon geestig :mrgreen:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
MidlifeCruise

Bericht door MidlifeCruise »

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/4910 ... Detail=005" onclick="window.open(this.href);return false;
Just call me Luc
Danny

Bericht door Danny »

Ach jongen, ik heb als motorrijder bij de politie duizenden en duizenden keren aan zeer hoge snelheid een bocht ingedoken, zowel op de openbare weg
als op circuit maar nog nooit, nooit ben ik geconfronteerd geweest met een plots leeglopende band en geen van mijn collega's met mij
Toegegeven 't RDC is geen wondermiddel maar voor jan modaal is 't een handigheid om U tegen te zeggen, 't driehoekje duid snel aan en 't systeem kan inderdaad 't verschil maken tussen gewaarschuwd worden vanuit je dash en reageren of moeten reageren na een gewaarwording.
Net dat is voor veel motards een hemelsbreed verschil.
Hoedanook actieve of passieve veiligheid kan ik enkel toejuichen en met passief bedoel ik geen fucking zone 30/50 of 70 :roll:
Ik vind RDC alleszins nuttig want veel motards hebben geen flauw idee van hun bandendruk, ik maak met de motoren die binnenkomen steeds een korte proefrit -tenzij ze kapot zijn- en vaak bemerk ik onmiddelijk dat er wat -banden-loos is, 99% rijd met te platte banden, laatst zelfs ene met nog 600gram erin en hij wist van niks...
Op politiemotoren staat ook geen RDC
das enkel omdat het dan "te" verwarrend zou zijn voor sommige agenten, nog cijferkes Afbeelding
Flat Twin Power

Danny schreef:
als op circuit maar nog nooit, nooit ben ik geconfronteerd geweest met een plots leeglopende band en geen van mijn collega's met mij
Toegegeven 't RDC is geen wondermiddel maar voor jan modaal is 't een handigheid om U tegen te zeggen, 't driehoekje duid snel aan en 't systeem kan inderdaad 't verschil maken tussen gewaarschuwd worden vanuit je dash en reageren of moeten reageren na een gewaarwording.
Net dat is voor veel motards een hemelsbreed verschil.
Hoedanook actieve of passieve veiligheid kan ik enkel toejuichen en met passief bedoel ik geen fucking zone 30/50 of 70 :roll:
Ik vind RDC alleszins nuttig want veel motards hebben geen flauw idee van hun bandendruk, ik maak met de motoren die binnenkomen steeds een korte proefrit -tenzij ze kapot zijn- en vaak bemerk ik onmiddelijk dat er wat -banden-loos is, 99% rijd met te platte banden, laatst zelfs ene met nog 600gram erin en hij wist van niks...
Op politiemotoren staat ook geen RDC
das enkel omdat het dan "te" verwarrend zou zijn voor sommige agenten, nog cijferkes Afbeelding

:lol: :lol: :lol:
Relax

Bericht door Relax »

Bedankt voor de tip.
Relax

Bericht door Relax »

Er zit een oplossing aan te komen: http://www.bmwgsclub.nl/forum/viewtopic ... 9&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;
Werner Von C.
Contacteer:

Via advrider forum dus...

Afbeelding
Afbeelding
Successful battery change reporting... My TPM has resurrected, goodbye yellow warning.
It is standard CMOS battery that computers use. You can find it under code CR2032.

Remove the wheel, mark the direction unit was mounted, Heat the black goo a little carv it off starting from center of the goo.

Stick a tiny screwdriver between the battery and the metal connector. Lift the battery gently a little, do the same for the negative metal. Solder the new battery. Close up with a heated glue gun. Take care to solder the battery really well to the metals.

Your rdc will come back when you hit 30kmh or gs911 reset of errors
Plaats reactie