Ik heb op mijn Black Rockster Metzeler Sportec gehad en Metzeler Roadtec 6, maar het allerbeste gevoel had ik totnutoe met Michelin Pilot Road 2: de band geeft veel vertrouwen in de bochten en bij nat weer en hij laat zich snel leggen in de bochten, lekker!!
Maar nu ben ik aan een nieuwe set toe.
Volgens de Michelin bandensite is de Pilot Power 2CT de aangewezen keuze terwijl ik veel goeds lees over de nieuwe Pilot Road 3. Bij Banden Ronnie in Ham is het prijsverschil miniem: de Pilot Road 3 is 15 euro duurder dan de Pilot Power 2CT.
Ik ben nu geen echte scheurder die de zijkant van de banden wil 'opruwen' maar ik neem toch graag een lekkere bocht.
Welke keuze zou de beste zijn als het prijsverschil miniem is:
de 'oude' Road 2, de nieuwe Road 3 of de Power 2CT die wat meer 'sport' is, en dat zal misschien de levensduur negatief beïnvloeden?
Met de achterste Pilot Road 2 zal ik een 13.000 gedaan hebben en de voorste gaat nog even mee, maar ik laat er toch in elk geval twee nieuwe opleggen.
Iemand al ervaring met deze bandentypes, uit eigen ervaring of van horen zeggen?
Graag jullie advies en opmerkingen, al zal het mijn dilemma natuurlijk niet oplossen, haha.
Thanks!