k&n filters

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
wilsoneke

k&n filters

Bericht door wilsoneke »

dag mannen,

heeft er iemand ervaring met k&n filters( of andere) rechtstreeks op de carbus(of gaskleppen). vooral bij hevige regenval vraag ik me dan af,?.
het moet dienen voor mijne oude gs80,die luchtfilterkast neemt wel heel veel plaats in, en als je ziet wat je daar allemaal in terugvind is dat spul toch
ook niet 100%.
tips meer dan welkom,grtz hugo
Jo De Paepe

Re: k&n filters

Bericht door Jo De Paepe »

Ik heb met filters (waren geen K&N) op mijn racer gerden. Bij regen was het constant inhouden wegens te weinig doorlaat.
met kelken idem dito.
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Het geeft wat extra vermogen, in combinatie met andere sproeiers en uitlaat. OOk een mooi aanzuiggeluid. Helaas zuigt hij ook het nat binnen, met filters blijft dit grotendeels in de filter hangen en krijgt hij dus te weinig lucht, met kelken zuigt hij water binnen en loopt hij ook niet goed meer. ook altijd plastiek zakje overtrekken als de moto buiten in de regen staat.
Voor dagdagelijks gebruik is de luchtfilter box helaas aangewezen, voor caferacers verkies ik K&N's, met het nadeel moet je dan maar leren leven.

Op de bonneville zitten de K&N's achter de zijpanelen, dus valt het nog redelijk goed mee in de regen.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Kurt Steyaert

Bericht door Kurt Steyaert »

Kortere aanzuigbuis vermindert ook je koppel!
Ik denk dat de luchtfilterbox met gepast sportfilter de betere oplossing is.
Plaats reactie