ABS lampjes
Moderator: GVN
ABS lampjes
Als ik mijn 1100GS start gaan altijd de ABS lampjes flikkeren maar na een 100 Km. rijden gaan ze uit.
Rijd ik nu met ABS of niet?? Zijn het gewoon de lampjes dat flippen of is er echt iets met de ABS aan de
hand? Heeft hier iemand al hetzelfde voorgehad?
Rijd ik nu met ABS of niet?? Zijn het gewoon de lampjes dat flippen of is er echt iets met de ABS aan de
hand? Heeft hier iemand al hetzelfde voorgehad?
Four 750 '77, R1200R '09
-
Re: ABS lampjes
Zou kunnen zijn dat de spanning van je batterij te laag is (was).
Hoe is oud is ze?
Grtn, Mario
Hoe is oud is ze?
Grtn, Mario
K1600GTL 2011 + R1200GSA 2016 LC
Ik heb er gisteren een tour van 400km mee gereden en zoals gezegd gingen de lichtjes na ong. 100 km uit maar
als ik vandaag start knipperen ze weer. Die spanning zou toch ok moeten zijn na die rit van gisteren?
En moest het de batterij zijn, werkt de ABS dan nog ondanks het knipperen?
als ik vandaag start knipperen ze weer. Die spanning zou toch ok moeten zijn na die rit van gisteren?
En moest het de batterij zijn, werkt de ABS dan nog ondanks het knipperen?
Four 750 '77, R1200R '09
Als ze al rijdend na 100km uitgaan is er een ander probleem, eens in storing moet het systeem terug opstarten om opnieuw zelfdiagnose te stellen.
dus je wil allicht zeggen als ik 100km gereden heb en terug start dan doet het ding normaal, by the way je hebt enkel ABS als er niks blijft branden in je dash, brand er een lamp dan is er een storing...simpel.
Als 't is na contact aan en uit zetten (probeer dat eens na 1 km) dan gaan ze uit dan is je batterij niet super meer, oplossing is (om er voor altijd vanaf te zijn) de ABS pas laten opstarten nadat je de motor al gestart hebt, een beetje aan de bedrading veranderen en dat is gefikst...
dus je wil allicht zeggen als ik 100km gereden heb en terug start dan doet het ding normaal, by the way je hebt enkel ABS als er niks blijft branden in je dash, brand er een lamp dan is er een storing...simpel.
Als 't is na contact aan en uit zetten (probeer dat eens na 1 km) dan gaan ze uit dan is je batterij niet super meer, oplossing is (om er voor altijd vanaf te zijn) de ABS pas laten opstarten nadat je de motor al gestart hebt, een beetje aan de bedrading veranderen en dat is gefikst...

Misschien toch maar eens binnen doen voor nazicht, dan ben ik gerust 

Four 750 '77, R1200R '09
bij de 1100versie worden geen storingen in 't geheugen opgeslagen enkel een aanwezig zijnde storing wordt weergegeven, is je ABS op dat moment oke dan sta je er voor jan lul.
Beschrijf nog eens exact je problemen; lichtjes gaan uit na 100km is dat na een herstart of tijdens rijden??
en waarom bouw je da ABS niet om en zet hem na de ontlastrelais, probleem voor eeuwig van de baan. wil ik wel voor je doen een dealer zal dat niet willen uitvoeren.
Probleem met de eerste 1100derden is dat de dipspanning verkregen door alle energie naar de starter te laten gaan te laag is voor de ABS module, zij ziet dat als een storing en gaat dan in foutmelding (maw start niet op) ook al is de spanning na de start weer oke, bij recentere modellen verhoogde BMW de foutmeldingsspanning om deze problemen te voorkomen. daarom indien de batterij de oorzaak is dan bouw je 't ding beter om = ongeveer anderhalf uur werk
gaan je lichtjes uit na een herstart dan is je batterij de dader
gaan je lichtjes al rijdende plots uit dan is er een ander probleem...
Beschrijf nog eens exact je problemen; lichtjes gaan uit na 100km is dat na een herstart of tijdens rijden??
en waarom bouw je da ABS niet om en zet hem na de ontlastrelais, probleem voor eeuwig van de baan. wil ik wel voor je doen een dealer zal dat niet willen uitvoeren.
Probleem met de eerste 1100derden is dat de dipspanning verkregen door alle energie naar de starter te laten gaan te laag is voor de ABS module, zij ziet dat als een storing en gaat dan in foutmelding (maw start niet op) ook al is de spanning na de start weer oke, bij recentere modellen verhoogde BMW de foutmeldingsspanning om deze problemen te voorkomen. daarom indien de batterij de oorzaak is dan bouw je 't ding beter om = ongeveer anderhalf uur werk

gaan je lichtjes uit na een herstart dan is je batterij de dader
gaan je lichtjes al rijdende plots uit dan is er een ander probleem...

-
bij mijn 1100gs '97 nooit meer abs problemen gehad nadienDanny schreef:oplossing is (om er voor altijd vanaf te zijn) de ABS pas laten opstarten nadat je de motor al gestart hebt, een beetje aan de bedrading veranderen en dat is gefikst...

kijk ook eens op http://www.bmwgsclub.nl/schematics/ABS_modificatie.pdf

Marnix.

Er wordt steeds verwezen naar "spannigsprobleem"
maar kijk toch maar eens naar het oliepeil in elk reservoir..
Bij mij zat het probleem daar...

Nog simpeler, ik had 'n vlieg tussen de sensor
Poetsdoek erlangs gevreven, schoon en geen meldingen meer.
mvg Nico

Poetsdoek erlangs gevreven, schoon en geen meldingen meer.
mvg Nico
demarcel schreef:Er wordt steeds verwezen naar "spannigsprobleem"
![]()
![]()
MG Breva 850
Inderdaad....
veel simpelder kan het niet..
Maar bewijst wel: beginnen aan de basis..
M..

veel simpelder kan het niet..
Maar bewijst wel: beginnen aan de basis..
M..

sensor vuil of proper 't mag niet uitmaken, de huidige sensoren zijn zo gevoelig dat je er al een klodder vet mag aansmeren eer ze een storing detecteren...
Aan de basis beginnen is eerst juiste diagnose stellen aan de hand van de opgesomde symptomen en die zijn om 't zacht uit te drukken niet duidelijk... een duidelijk antwoord lijkt ook niet te komen anders kan je al voor 99% zeggen in wellke richting je moet kijken.
Aan de basis beginnen is eerst juiste diagnose stellen aan de hand van de opgesomde symptomen en die zijn om 't zacht uit te drukken niet duidelijk... een duidelijk antwoord lijkt ook niet te komen anders kan je al voor 99% zeggen in wellke richting je moet kijken.

De lichjes gaan uit na een 100 km en bleven na herstart uit maar de dag nadien was het probleem er weer.
de sensors heb ik al eens proper gemaakt dus daar ligt het niet denk ik.
Het grootste probleem is dat ik technisch een 0 ben
anders zou ik jullie raad wel willen opvolgen met die
veranderingen te doen maar daar begin ik echt niet aan.
Dit weekend ga ik terug een toer doen en ik zal dan eens exact beschrijven wat er allemaal gebeurd kwestie van
wat duidelijker te zijn. Alvast heel erg bedankt voor de reacties!!!
de sensors heb ik al eens proper gemaakt dus daar ligt het niet denk ik.
Het grootste probleem is dat ik technisch een 0 ben

veranderingen te doen maar daar begin ik echt niet aan.
Dit weekend ga ik terug een toer doen en ik zal dan eens exact beschrijven wat er allemaal gebeurd kwestie van
wat duidelijker te zijn. Alvast heel erg bedankt voor de reacties!!!
Four 750 '77, R1200R '09
als ge hier passeert zal ik da varkentje eens gauw wassen, laat je je varkentje door de dealer wassen dan zal 't wasbeurtje eerder op een wellnessweekendprijsje lijken 

Een aanbod dat ik niet kan weigerenDanny schreef:als ge hier passeert zal ik da varkentje eens gauw wassen, laat je je varkentje door de dealer wassen dan zal 't wasbeurtje eerder op een wellnessweekendprijsje lijken

Four 750 '77, R1200R '09
Geef me maar een PBke om te zeggen vanwaar je komt en wat je ongeveer uitkomt van timing dan regelen we wel wat

De ABS daarjuist eens getest en hij doet wat hij moet doen, mercie Danny 

Four 750 '77, R1200R '09
effe wennen aan de koppeling zeker? enneh de bedrading daar ben ik ook uit, was een kleine modificatie 

Die koppeling gaat heel wat soepelderDanny schreef:effe wennen aan de koppeling zeker? enneh de bedrading daar ben ik ook uit, was een kleine modificatie

Four 750 '77, R1200R '09
Hey Danny,
Wat is de tip of truuk om de koppeling wat soepeler te krijgen?
Ik ben curieus
Groetjes Ward
Wat is de tip of truuk om de koppeling wat soepeler te krijgen?
Ik ben curieus

Groetjes Ward
100GS & R 1150 GS
Is eigenlijk geen truuk, gewoon afregelen op de juiste speling en dat voelt beter aan,er rijden heel wat 850 tigers en 1100derdjes rond met slecht afgeregelde koppeling, alles moet natuurlijk ook goed gesmeerd zijn, scharnierpuntjes 

@Danny
is er ergens een procedure of schema ergens te vinden voor die ABS modificatie ?
Met duidelijke aanwijzingen geraak ik er wel uit ...heb die van de GS1100 wel gezien maar zit alles indentiek in de RS ?
alvast dank
grtz
dirk
is er ergens een procedure of schema ergens te vinden voor die ABS modificatie ?
Met duidelijke aanwijzingen geraak ik er wel uit ...heb die van de GS1100 wel gezien maar zit alles indentiek in de RS ?
alvast dank
grtz
dirk
R1100RS
ondertussen zijn er al nen hoop youtubers te vinden die 't voordoen...