servo

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
demarcel

servo

Bericht door demarcel »

Weer iets nieuw.
Ik heb de indruk dat mijn servo sneller in werking treed als vroeger..
de minste aanraking van de hendel en de servo begint te werken.
Een paar keer blijven werken na het loslaten van de hendel..
Is daar een regeling voorzien OF ????
GR..M.. :drunken: :drunken: 8-)
Danny

Re: servo

Bericht door Danny »

werkt op druk dus eens kijken of de zuiger wel helemaal terug komt, heeft hij 't zowel met de pedaal als de hendel aan 't stuur???
skyronny

Bericht door skyronny »

Heb dat ook voorgehad toen ik mijn moto (R1100s) tweedehands had gekocht. Nadat ik de remolie (zag redelijk zwart) verwisseld had remt hij nu als een nieuwe.
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Remolie neemt water op, een gevolg van niet tijdig verversen is ehhh mayonnaise...zou dus best kunnen dat daardoor je remzuiger in je ehhh rempotje blijft hangen...check je remolie en neem géén risico's met slecht werkende remmen...
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
demarcel

Bericht door demarcel »

De remolie zit er nog maar 10.000 in..
GR..M.. 8-)
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

10.000km over welke periode ?
2-jaarlijks verversen is een must (uiterlijk)
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Wiedewa

Bericht door Wiedewa »

Da zegt niks.

Op het Nederlandse forum staat 'n K1200rs, en die zou ik toch wel zo graag kopen uit 1999.
De goeie man schrijft dat hij hernia heeft en nooit meer zal kunnen rijden, vandaar de verkoop.
De motor heeft 18.000km gelopen, dus bijna nieuw zou je zeggen.
Als de rem-olie dan ook al zo oud is, zijn de leidingen en cupjes gecorrodeerd, en start je 'n heel nieuw project.
Kan je als het tegen zit alles vervangen, het zit dan gewoon allemaal vastgerot.

Het zelf bij m'n K1100rs vorig jaar en 2jaar geleden de rem-olie vervangen, de eerste keer kwam er alleen maar van die zwarte prut uit.
De tweede keer dan ook maar de leidingen laten vervangen, zit nu stahlfix op, en dat is wel weer duidelijk merkbaar in het bedienen ervan.
Olie ziet uit als thee dan is dat spul overjarig en verzadigd met water, zeer licht geel dan is het perfect en op tijd gebeurd.

Iedere 2jaar vervangen van rem-olie is geen luxe, het moet gewoon gedaan worden, of je bent levensmoe.

mvg Nico
demarcel schreef:De remolie zit er nog maar 10.000 in..
GR..M.. 8-)
MG Breva 850
Danny

Bericht door Danny »

Bwaah remolie werkt na 10 jaar nog hoor, 't is wel zo dat de moderne systemen liever knalheldere vloeistof zonder enig bezinksel hebben en natuurlijk niemand wil water in zijn remolie al moet je die dingen ook relativeren.
Met eens een gewoon ritje te maken heeft er nog niemand stoom in zijn leidingen gehad, ga je eens flink knallen dan -kan het al anders aflopen, getuige daarvan een vriend van me en ik reed er achter... :roll: Nu lachen we er nog wel eens om (he Peter) gelukkig kon ie toen aan 't einde van die afdaling een parking opbollen zonder iemand te rammen op de dwarsende straat die hij zonder te kijken maar vooral zonder remmen overstak :clown:

't Rare is dat de uitvoeringsolieën van de servoremmen in verbinding staan met lucht -ontluchting- en eigenlijk a volonté water kunnen opslorpen al moet je dat ook weer relativeren want er zit een erg groot werkingsreservoir in, dat wordt wel een beetje warm maar nooit heet...de eontluchting is ook maar een flinterdun slangetje of je moest de Everest afdalen met -allicht- je remmen ingeknepen.

Hoedanook 't is de besparing niet waard en 't kost maar een beetje tijd om gelijk welk remsysteem te spoelen, de K1200RS en LT vind ik wel meer klote om doen want dan blijken mijn handen plots buitenaards groot :clown:

Je motto moet dus zijn, jaarlijks effe spoelen en je moderne systeem zal je dankbaar zijn en gebruik ook af en toe je ABS eens om beweging in al die zaken te houden 't is een kleintje eens aan 100 per uur op kletsnatte weg alles dicht te knallen :twisted: :mrgreen:
willy

Bericht door willy »

(s)Campi Di Pampi schreef:2-jaarlijks verversen is een must (uiterlijk)
volgens de dealer wel ja :roll:
Voor een deel is het gewoon verkoopspraat, het is ook niet moeilijk om de klant bang te maken met zo'n onderwerp.
Een dealer kan makkelijk investeren in het nodige om de remvloeistof te bemonsteren, vast te stellen hoe groot het
vochtgehalte is en op basis daarvan de vloeistof al dan niet te vervangen. Dat zou hem echter van inkomsten beroven
en daarom doet hij dat niet. Ik ben het wel eens met de stelling dat het niet veel kost en niet lang duurt om te spoelen
en dat je het daarom beter vroeger dan later kan doen. Dit geldt echter hoofzakelijk als je het zelf doet.
demarcel

Bericht door demarcel »

10.000 km en 1 jaar..
dus dat zit wel goed..
GR..M.. :grin: 8-)
Danny

Bericht door Danny »

maar is 't nu al opgelost en wat was het...?
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

demarcel schreef:....Een paar keer blijven werken na het loslaten van de hendel..
Is daar een regeling voorzien OF ????
GR..M.. :drunken: :drunken: 8-)
1. Is er eigenlijk nog iets dat wel goed werkt aan die moto van jou?
2. toevallig toch niet de rechtse handkap die tegen de remhendel komt, waardoor je servomotor constant bediend wordt?
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
demarcel

Bericht door demarcel »

Welke handkap ???
Nog niet gezien bij een RT.. :grin: 8-)

Ik meld gewoon de mankementjes die ik tegen kom.
vertel me niet dat zoiets bij mij alleen voorkomt want dan moet ik dringend van merk veranderen...
Danny

Bericht door Danny »

demarcel schreef:Welke handkap ???

vertel me niet dat zoiets bij mij alleen voorkomt want dan moet ik dringend van merk veranderen...
Oke de mankementen maar is 't nu al uitgespit? Wij (oa ik) ben/zijn dus benieuwd wat de eventuele oorzaak was of is en of er eigenlijk wel "iets" aan de hand is en je niet gewoon je hendel in een andere stand hebt afgesteld zonder 't te weten en daardoor "denkdaterietis" hebt
Ik heb 't idee dat als alles werkt er dus geen mankement is ? ! :clown:
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

demarcel schreef:Welke handkap ???

Kan da nie rieken dat het ne RT is, staat er nie bij hé..... :-P
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
demarcel

Bericht door demarcel »

ook just...sorry.. :grin: :grin: 8-)
demarcel

Bericht door demarcel »

Zelfde verhaal als bij de cardan
WB40 inde hendelscharnier
paar honderd km en geen enkele hapering

en nee ! ik heb geen aandelen bij wb 40...

GR.M.. :grin: :grin: 8-)

Bike'ske bolde als nieuw..
Plaats reactie