TRRRRR...

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
S.

TRRRRR...

Bericht door S. »

Grrr... wil de S na een paar maand stil opnieuw aan de praat krijgen en al wat er uit komt is "TRRRRR....". Wel licht & claxon, batterij netje aan de Optimate en alles "groen". Heb morgen 500km+ ritje op de agenda staan dus alle hulp welkom.
tweecilinderke

Re: TRRRRR...

Bericht door tweecilinderke »

diene trrr is waarschijnlijk uwe relais die je hoort door dat er te weinig spanning is!
Baterij vervangen denk ik zo :wink:
Even proberen met externe batterij en startkabels.
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
Danny

Bericht door Danny »

Yep, ik gok op batterij naar de kl... je kan ze er uit halen en proberen eens flink te laden maar ik denk -net al tweecilinderke- dat een nieuwe de oplossing gaat zijn...
je kan hem altijd effe aan de praat lopen of startkabels gebruiken :wink:
S.

Bericht door S. »

Vreesde ook al zoiets... vertrek sebiet naar een feestje dus ga mijn hoop moeten vestigen op de oplader. In combinatie met een schietgebedje... Things we do om morgen een hele dag in de regen te gaan rijden :-)
Relax

Bericht door Relax »

Vanmorgen bij mij hetzelfde. Tiktiktiktiktiktik en niet starten. Shit, batterij. Ik probeer nog 'ns en het ding start alsof ie nooit wat anders gedaan heeft.
De laatste weken deed ie dat al een paar keer, altijd op maandag. Hij heeft ook weet van werkweek en weekend, blijkbaar.
't Is de tweede batterij. Motor 3 jaar oud. 95.000 km.

Wat staat me te doen? Weer een nieuwe batterij kopen? Waarom loopt het ding zo snel af? Zit wel een Autocom (met iPod, GPS en zender) op, maar voor zover ik weet geen verlies. Ik moet een switch omgooien om die aan te zetten.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Bruno

Bericht door Bruno »

Uwe moto kuisen. Neen, even ernstig, steek een Odessy batterij.
BMW Motor Club Vlaanderen lid
Danny

Bericht door Danny »

maar voor zover ik weet geen verlies. Ik moet een switch omgooien om die aan te zetten.
Als ze na een weekend plat is en dat met deze temperaturen dan is ze ofwel niet voldoende terug opgeladen of je hebt ergens een lekstroompje...
zijn die dingen die je opnoemt wel effectief geschakeld en waarom niet automatisch schakelen via een relais?

Steek je een andere batterij dan is een Hawker een goed alternatief maar van 3 jaar gebruiken en 95000km mag een batterij nie weten(en 't is al je tweede??) integendeel ze zou er beter moeten voorstaan dan een brommer die altijd stil staat. Een batterij kan wel plots overlijden :mrgreen:
Relax

Bericht door Relax »

Die switch kwam er op doordat de dealer de Autocom rechtstreeks aan m'n batterij koppelde, waardoor ik de dag nadat ik de nieuwe motor afhaalde al een platte batterij had. Hun oplossing was, ipv het goed te doen, er een schakelaartje tussen te zetten. Heb sinds het begin problemen gehad met intercom en storingen, elke keer dat ie van onderhoud komt. Kabel over blok leggen, ontstoorder tussenuit knippen, permanentie (zachte) ruis in luidsprekers in helm (zonder dat de intercom 'aan' staat - misschien is dat wel het probleem?), .....
Danny

Bericht door Danny »

Als ge iets hoort dan is er iets in werking, ik haalde die schakelaar er tussenuit en plaatste een relais die je laat schakelen door bv 't achterlicht.
heb je meerdere voedingen nodig dan is zo'n kant en klaar doosje zoals bij TT 't makkelijkste omdat je dan netjes verschillende dingen stroom kan voorzien met één relais en ineens afgezekerd en slechts één stuurdraad (lees relais schakeldraad) nodig hebt :mrgreen:

Als ge 't nie kunt dan weet ge mij wonen he :clown:
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

De enigste relais die Dirk kent is Le-relais-de-salle-moto :lol:
Dat wordt arbeiten Danny...
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Relax

Bericht door Relax »

In je mand, jij.

Danny, ik kan niks. Vraag Fred maar. En Reef. En de rest.
Ik stuur straks wel pm.
jakke

Bericht door jakke »

Relax schreef: Danny, ik kan niks.
Zelfs, niet onthouden!! :lol:

Moet enorm eenzaam zijn in dat kopke! :mrgreen:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Relax

Bericht door Relax »

Maar altijd gelukkig.

Ben ik iets vergeten dan?
jakke

Bericht door jakke »

Relax schreef:Maar altijd gelukkig. Ben ik iets vergeten dan?
Nu niet onmiddelijk nee! Enkel toen je destijd het schermpje wou komen afhalen heb je wel drie keer gebeld waar je juist moest zijn, je was het telkens vergeten. :lol: :lol:

O ja, een Scampi is geen Zeebodemondier omdat het in zoet en brak water leeft! :bom:
Maar 't is wel lekker. :mrgreen:
Soort vis :
Schaaldieren
Andere talen :
Macrobrachium rosenbergii, Crevette géante, Scampi
Beschrijving :
-Voorkomen en aanvoer
Plaats van herkomst is Zuid-Oost Azië. Tegenwoordig vindt men ze in de meeste inlandse zoet water regionen zoals meren, moerassen, irrigatiekanalen en vijvers, alsook in estuaria. De zoetwatergarnaal kent vandaag de dag dus ook een grote verspreiding zowel in Azië, het Midden-Oosten, Amerika, Afrika, de Caraïbische eilanden en eilanden in de Grote en Indische Oceaan. Macrobrachium rosenbergii is één van de meest commercieel gekweekte soorten van het geslacht Macrobrachium sp.

- biologische kenmerken
Hoewel zoetwater garnaal genoemd, spenderen ze toch een deel van hun leven in brak water. Na de paring in zoet water migreren de wijfjes immers naar een brakwaterzone waar de eitjes uitkomen tot vrijzwemmende larven. De wijfjes zijn geslachtsrijp vanaf 5-6 maand, in natuurlijke omstandigheden komt paring voor gedurende gans het jaar. Volwassen mannetjes kunnen tot meer dan 30 cm groot worden, en onderscheiden zich onder andere van elkaar door de kleur van hun klauwen, die zowel helder, blauw als oranje kunnen zijn.
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Relax

Bericht door Relax »

:-) Klopt

Ben blij dat je al het andere niet weet, maar ik ken er ééntje die nooit z'n zijstandaard dichtklapt voor ie 'm in eerste zet. Plof.
ReeF

Bericht door ReeF »

Rot op, en t is al heeeel lang geleden :smile:
I respect your shit. But I don't have an opinion.

Lid enzo bla bla maar fotoke is weg
RBee

Bericht door RBee »

Nu kennen wij er ook één. :lol:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie