Terug via Route des Grandes Alpes of Route Napoleon

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
Petrik
Berichten: 206
Lid geworden op: 28 dec 2005, 16:46
Woonplaats: Zolder
Locatie: Limburg

Terug via Route des Grandes Alpes of Route Napoleon

Bericht door Petrik »

Begin juli doe ik de Route des Grandes Alpes en mijn vraag is of ik best terugkeer via dezelfde weg en dus de cols omgekeerd doe. Of doe ik beter de Route Napoleon en wat mag ik van deze weg verwachten? Beschikbare tijd is geen probleem en het is mij vooral te doen om rustige wegjes met mooie natuur en liefst ook lekkere bochten.
Graag uw raad.
Petrik
K1200GT
Berichten: 994
Lid geworden op: 19 mar 2007, 17:36
Woonplaats: Heverlee

Re: Terug via Route des Grandes Alpes of Route Napoleon

Bericht door K1200GT »

Is intussen ook alweer tien jaar geleden, maar wat ik me herinner: inderdaad plenty bochten op de Route Napoleon, maar ook iets teveel verkeer dat de peages tracht te ontwijken (was wel in Augustus).
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
Polopol
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 jun 2010, 19:47
Woonplaats: Antwerpen

Re: Terug via Route des Grandes Alpes of Route Napoleon

Bericht door Polopol »

Vorig jaar heb ik eind Augustus de route Napoleon richting Cannes gedaan. Zeker de moeite om eens te doen. Je komt wel wat verkeer tegen maar het was toen niet te druk.
BMW R 1100 GS '97
Luc K75RT
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 apr 2012, 22:01

Re: Terug via Route des Grandes Alpes of Route Napoleon

Bericht door Luc K75RT »

Dag Petrik,

Heb dat twee jaar geleden ook gedaan, RdGA. en wederom terug in omgekeerde richting, en het is en blijft genieten.

Wij gaan het volgende week nog eens overdoen ,route des Grandes Alpes, en een stuk omgekeerd terug, om dan via Zwitserland, Italië, Oostenrijk, Duitsland (Zwarte Woud), terug naar huis naar huis te keren.

Alvast goede reis gewenst, Luc.
Plaats reactie