Naar Zuid-Frankrijk in 1 rit, en verder ...

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
Geert B

Naar Zuid-Frankrijk in 1 rit, en verder ...

Bericht door Geert B »

In augustus rij ik naar Zuid-Frankrijk met de motor, buurt van Bordeaux. Ik was van plan om die rit in 1 keer te doen.
Bedoeling is om daar gedurende 14 dagen de buurt te verkennen per motor, dus ik schat dat 5000 km makkelijk zal gehaald worden.
Als moto heb ik een K1600gt, dus dat moet volgens mij perfect kunnen (dagtrips van 600km zijn alvast geen probleem).
Zijn er nog tips over wat ik best kan meepakken ? (bandenreparatieset, slot ...) of aandachtspunten in het algemeen ?
alvast bedankt.
Geert
Danny

Re: Naar Zuid-Frankrijk in 1 rit, en verder ...

Bericht door Danny »

snap niet dat je jezelf trips van 600km per dag wil op leggen? je ziet zeker niks meer dan op bv 200km, op den duur is 't maar rijden om te rijden he...

en ja Europ assistance en een bandenset kan interassant zijn...
Wiedewa

Bericht door Wiedewa »

Als ik al zou gaan, de eerste dag 600km om in de sfeer te komen.
Tripjes dan van 200 a 350 per dag zou leuk zijn, of je ziet te veel dus niks, of ge bent alleen aan't sturen.
Rijden moet leuk blijven, daar is het toch om te doen, afstand teld dan niet meer.

ieder z'n ding, wens je veel plezier toe

mvg Nico
MG Breva 850
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Trips ter plaatse zou ik max 350 a 400km doen, afhankelijk vh weer, anders zit je 10 uur op je moto en heb je nog niets gezien..... Hou rekening met het feit dat de rijtijden daar wel iets anders uitvallen dan bij ons...
Heen en terugrit kan (zeker met een K1600) in 1 keer, maar als je onderweg ook nog iets wil zien, bv de champagnestreek, de gironde etc dan doe je het beste met een overnachting. Persoonlijk haat ik autostrade en dan vooral die middeleeuwse peage toestanden, waar je als motard vaak nog eens niet met credit card kan betalen....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Frans

Bericht door Frans »

Parijs Bordeaux deden ze vroeger op ene dag met de velo ,dus met uw slagschip mag dat geen probleem zijn :grin:
lekkerweg

Bericht door lekkerweg »

waar je als motard vaak nog eens niet met credit card kan betalen....[/quote]

Nee, met een Lidlcard kom je niet ver. In Frankrijk worden alle gangbare creditcards geaccepteerd, en automatisch de tweewiel-categorie (5) aangegeven. In tegenstelling tot Portugal, daar worden internationale Visa en Maestro kaarten niet geaccepteerd bij de tolpoorten. Als je die routes neemt, zorgen voor enige contanten.
poestexas

Bericht door poestexas »

Ik heb steeds een bepaalde streek gekozen die ik wilde bezoeken. Om de transfert van huis naar die bepaalde streek te doen, beschik ik niet over de nodige tijd om met ritten van een goeie 300 km/dag naar ginder te rijden; dus moet er zo snel mogelijk heen en terug gereden worden. Op dit ogenblik zit ik in Bretagnië. De tocht van 800km werd in 2 delen gedaan (ik verloor 3 uur in Parijs). De terugreis gaat steeds in 1 keer en ook met deze motor (1600Gtl) mag dit zeker geen probleem worden.
Probeer zeker Parijs te vermijden want bij files rijden ze daar echt als gekken tussen de auto's door).
Je motor is echter te breed om die gekken aan 70 à 80 km/u te volgen, dus kan je mooi braaf aanschuiven zoals de wagens. Tenzij je echter je verstand op nul zijt en meedoet met die gekken maar dan wel te hopen dat je nooit geen spiegel of ieders anders raakt met die brede bakken. Ik wil er gewoon niet aan denken aan zo'n snelheid.
Voor de trippen ter plaatse houd ik het steeds op een 150km. Nooit meer dan 200km, anders zit je een ganse dag op je motor en ik loop nog eens graag rond en doe eens graag ter plaatse een tarrasje.
Mijn madam zou dat trouwens rap moe worden om alle dagen een ganse dag kilometers te wreten.
Maar tenslotte maakt iedereen voor zichzelf uit op welke manier hij wil "toeren".
Ik doorkruis ieder jaar verschillende malen Frankrijk en mijn betaalaart werd nog nooit geweigerd aan de péage. Wel al door verschillende hoteliers die dan beweren dat hun machiene kapot is. Larie natuurlijk, want de echte reden is dan altijd dat ze graag ook eens in 't zwart werken;
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
danny riemis

Bericht door danny riemis »

ik begrijp ni da ge over parijs naar bretagne wilt rijden daar ge over normandie helemaal gratis naar ginder kunt zonder file en nog geen 50km langer rijden
Chris Wils

Bericht door Chris Wils »

Hallo.
Ik ben vorig week-end nog in Chateaudun geweest(wel met de Harley) en rij NOOIT langs Parijs.
Mijn route is altjd:
A1 tot Compiegne (afrit nr 10)( 5.40 € peage)
N31 tot in Beauvais
D981 richting Gisors
Mantes-la-Jolie
Houdan
Dreux
N154 Chartres
N10 Bonneval,Chateaudun,en dan kunt ge daarop de N10 blijven tot in Bordeaux.
Mooie rit en vanalles wat,snelweg,Nationals en D wegen.
Salu.
Chris.
Pol

Bericht door Pol »

Geert B schreef:In augustus rij ik naar Zuid-Frankrijk met de motor, buurt van Bordeaux. Ik was van plan om die rit in 1 keer te doen.
Bedoeling is om daar gedurende 14 dagen de buurt te verkennen per motor, dus ik schat dat 5000 km makkelijk zal gehaald worden.
Als moto heb ik een K1600gt, dus dat moet volgens mij perfect kunnen (dagtrips van 600km zijn alvast geen probleem).
Zijn er nog tips over wat ik best kan meepakken ? (bandenreparatieset, slot ...) of aandachtspunten in het algemeen ?
alvast bedankt.
Geert
Op 4 maanden dit jaar 10.700km op Franse wegen gereden met den otto waaronder 3 maal naar Bordeaux en 1 keer naar de Var.
De broeders van liefde liggen overal op de loer en iedereen kent de taktiek wel maar als ge in uw spiegel drie motards ziet aankomen kan den eerste ne brave banale burger zijn die uw streken overmaakt aan zijn officiele collega's die zich wat op de achtergrond houden maar in een sprintje rap bij u zijn.Ge voelt dat wel in hun rijgedrag,laat u ni vangen. Let op op de N10 na Poitiers ,ge hebt vast prijs!(110 km/h)
Dagtrips van 600 km in augustus dans le Bordelais ? Allé,goeie moed zenne!
Geert B

Bericht door Geert B »

bedankt, mannen, voor de feedback.
de heen en terugrit doe ik in 1 keer omdat de rest van het gezin daar al zit dan.
Ter plaatse doe ik het rustig aan, beetje cruisen, en aantal kms zijn dan niet belangrijk meer, maar ik geef toe, als ik aan het rijden ben, vind ik het moeilijk om te stoppen :-)...dus rijden om te rijden, is soms wel het geval.
Ik ga wel eens over Parijs moeten nadenken...misschien is die alternatieve route wel de moeite waard (zolang het geen uren extra kost)
Groeten, Geert
lucsa
Contacteer:

Bericht door lucsa »

Reeds enkele keren gebruik gemaakt van volgende route omheen Parijs. A1 - A3 - A86 - A6 - A10.
Ging telkens op de heen- en terugreis een stuk vlotter (filevrij) dan op de ring van Parijs.
Hier vind je de GPS-Route (garmin).
Groetjes Sabien & Luc
Afbeelding
de Ron

Bericht door de Ron »

Tja, een rit van 600 km, daar ga je nu ook niet van doodvallen. Als we op reis gaan met de moto is de eerste en de laatste dag een rit van 600 tot 900 km niet ongewoon. Ge voelt het s'avonds wel aan de billekes natuurlijk, maar met een toerbuffel best te doen ...
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
Supermario

Bericht door Supermario »

Als je daar 14 dagen met je gezin zit en je wenst 600 kms per dag te rijden zal je dikwijls dezelfde af en aan route rijden naar je vakantieverblijfplaats.
Langs de ene kant heb je al de At Oceaan en de Gironde, dus moet je al de andere kanten op. Heb je geen schrik om veel langs de zelfde banen te rijden?
Op de lange duur zal je al verplicht zijn om 600km te rijden om eens iets anders te zien.

In augustus kan het daar ook ferm warm zijn, dit kan je uitputten.

Prettig verlof.

Grtn, Mario
K1600GTL 2011 + R1200GSA 2016 LC
poestexas

Bericht door poestexas »

danny riemis schreef:ik begrijp ni da ge over parijs naar bretagne wilt rijden daar ge over normandie helemaal gratis naar ginder kunt zonder file en nog geen 50km langer rijden
Ik ga je zeker niet tegenspreken maar ik moest de eerste avond nog in LE MANS zijn, dus was de keuze beperkt en moest ik de francilienne nemen; normaal gaat dit redelijk goed en toch beter als de périférique maar vrijdag ll. was het huilen met de pet (helm) op
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
Plaats reactie