Filmen op de moto

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Eddy K
Contacteer:

Filmen op de moto

Bericht door Eddy K »

Gisteren me na maanden van twijfelen en lezen op internet me een sportcamera aangeschaft.
Alex van Starcom1 uit Tessenderlo ontving me speciaal op zondagmorgen bij hem thuis en toonde me de 2 modellen waar tussen ik nog twijfelde. De Gopro Hero2 en de Drift HD, beide geven mooie resultaten en ook Alex vond het moeilijk om er één echt aan te bevelen. De Drift is heeft wel een afstandsbediening en een klein LCD schermpje en is ook wat goedkoper. De Gopro heeft dan momenteel een actie waarbij er heel wat extra's meegeleverd worden. Na een uurtje uitleg en afwegen van voor en nadelen, beeldkwaliteit en ervaring van problemen heb ik gekozen voor de Gopro Hero 2.
Afbeelding
Het doel is natuurlijk filmen van de mooie stukken als we gaan rijden. Maar ook de techniek van het rijden, 't vrouwke, dat ook zelf rijd, is daar al lang een vragende partij van. Als ik haar op foutjes wijs, zoals bv. te laat insturen, zal dat met beeld makkelijker toonbaar zijn. Enfin, weer een leuk speeltje bij voor onze hobby. :lol:
Dus binnenkort hier de premiere van de eerste beelden. 8)

Eddy
Proud to be a Biker
janneman
Contacteer:

Re: Filmen op de moto

Bericht door janneman »

Je gaat daar geen spijt van hebben.
Is een fantastisch toestel met idem beeldkwaliteiten. Heb ik al 2 jaar, maar dan wel de GOPRO HERO HD.
Veel plezier ermee !
j.
K75 / GS1100 / GS1200 / GSA1200 • ROOD / GSA1200 • TRIPLE BLACK / GSA1200 LC • WIT (model 2017)
Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt
https://www.instagram.com/janmarchandphotography/
tommeken

Re: Filmen op de moto

Bericht door tommeken »

Inderdaad je zal er geen spijt van hebben heb deze ook, enig nadeel is dat wanneer je de volledig waterdichte behuizing gebruikt, de lens soms durft aan te dampen met als gevolg dat uw filmpje naar de botten is. Kan makkelijk opgelost worden door a: verluchte behuizing te gebruiken, b: wc papier langs de zijkant (binnenkant) te steken (zie youtube anti fog gopro DIY) .

Tevens is 1 à 2 extra batterijen zeker geen overbodige luxe. Want wanneer je een LCD schermpje hebt, vreet dit batterijen.

Qua beeldkwaliteit is deze camera echt een topper.
[b]"I generally avoid temptation unless I can't resist it."
BMW 1200 GSA LC + + HUSQVARNA TE310 R + + YAMAHA Scorpa 250[/b]
Plaats reactie