Ardeche

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
Webby

Ardeche

Bericht door Webby »

Heeft er iemand soms ervaring met de B&B Domaine de l'Amiral in de Ardeche?
Heeft er iemand soms de route gereden aangeboden door deze B&B (http://www.motorrijden.fr" onclick="window.open(this.href);return false;), en zijn deze routes op geasfalteerde weg?

We zouden met een zestal motoren de heen en terugreis willen doen in 2 dagen iemand suggesties qua route en overnachting

Thanks
Hoe ouder de foto, hoe jonger de persoon.
Eddy1966

Re: Ardeche

Bericht door Eddy1966 »

De ardeche is gewoon prachtig....om te rijden maar wat wil je off-road of onroad???
Heb er de laatste 3 jaar heeeeel veel off-road gereden in 1 woord het is daar geweldig :grin:
Maar over de verharde weg is ook gewoon super....
R1200GSA LC 2015
Webby

Bericht door Webby »

Bedankt voor de reactie.
Wij zijn allen onroad rijders dus als het kan geen zand en grind wegen.
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Webby schreef:Bedankt voor de reactie.
Wij zijn allen onroad rijders dus als het kan geen zand en grind wegen.
Grint kan je niet altijd vermijden....in frankrijk heb je het vooral in juni/juli op de gewone geasfalteerde wegen, ze strooien daar altijd een paar cm dik en hopen dan dat dit door de auto's in de smeltende asfalt wordt gereden :grin: ,Ik heb er met de GS weinig last van, maar de baanmachientjes met 17" banden voelen het wel. Dit jaar zelfs 1 keer in de franse pyreneen door de verse asfalt gereden en een leuk spoor getrokken. Bij ons zetten ze dan de baan af tot de boel droog is, in frankrijk niet zenne.... :shock:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
basty

Bericht door basty »

Webby,

Wij zijn met zen 3 in mei naar de Ardeche geweest. 9 dagen, waarvan heen en terug telkens in 2 dagen. We hadden eerst ook interesse in Domaine de l'Amiral maar hebben uiteindelijk voor een andere locatie gekozen. Wij hebben verbleven in Saint-Alban-Auriolles in Mas des Ayres (gevonden via Logeren bij Belgen). Het is misschien niet het soort logement dat jullie zoeken maar ik kan meegeven dat de service dik in orde was, de gastvrouw heeft alle dagen lekker voor ons gekookt (naar mijn mening zelfs op redelijk hoog culinair niveau) en dat de ligging zeer goed was en zeer rustig. Motorfietsen mochten binnen het domein staan (stonden bijna in de kamer). Ik had op voorhand een aantal routes in de omgeving gemaakt maar we hebben deze als leidraad gebruikt omdat de gastvrouw ons dagelijks wel wat tips gaf. Het is een 80 Km zuidelijker gelegen en +/- 15 Km van Vallon Pont d'Arc. De heen en terugritten hebben we wel gereden zoals gepland (enkel snelweg in Belgie). Het was voor ons de eerste kennismaking met de streek maar het is zo goed meegevallen dat we teruggaan. Een paar fotookes bijgevoegd. Indien je wenst stuur ik al de routes wel door. Grzzz Frank

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
basty

Bericht door basty »

Webby,

Routes + info gemaild,

Grzz Frank
RBee

Bericht door RBee »

basty schreef:Webby,

Routes + info gemaild,

Grzz Frank
Als je nog eens een keer wil drukken. :wink:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
basty

Bericht door basty »

Ik heb gedrukt,

Grzzz Frank
Joss

Bericht door Joss »

Misschien nog een keertje voor ritje eind augustus
Alvast dank
basty

Bericht door basty »

Joss, ze zijn verstuurd.
SYS

Bericht door SYS »

Kan je ze ook eens naar hier mailen.

Alvast bedankt.
BMW R 1200 GS (2007 - 2012),Vespa 125 Touring, BMW R 1200 GSA Triple Black (2012 - 2016), BMW R 1200 GSA Lc 2016
GSrijder
Contacteer:

Bericht door GSrijder »

Krijg ik ze ook + de info van de B&B?

Mercikes hee.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
Moto-Pyrénées
Contacteer:

Bericht door Moto-Pyrénées »

Ik heb (nu al járen geleden) met mijn vrouwke de Ardêche gedaan vanuit België. Allemaal via kleine (bochtige) baantjes vanaf België al. 4.000 kms op 12 dagen. Via Luxemburg, Vogezen, enz, ... Alle mooie streken voor motoren uiteraard. Ik vind de gedetailleerde route niet meer. Jammer. Zal nog eens verder kijken. Als ik het terugvind, zet ik het hier op de forum.
Moto-Pyrénées
On-road en Off-road in de Pyreneeën
http://www.moto-pyrenees.com/nl

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
.
Webby

Bericht door Webby »

@ Moto-Pyrénées

Bedankt indien u deze zou terug vinden, altijd welkom

Grtjs
Laatst gewijzigd door Webby op 11 jul 2012, 23:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Webby

Bericht door Webby »

Aan allen die ook graag routes zouden willen hebben ik heb er een 7 tal gevonden op http://www.motorrijden.fr/nl/GPS_motor_routes.htm" onclick="window.open(this.href);return false; deze zien er mij prachtig uit (zie ook filmpjes).
Zoek nog enkel een mooie route zonder snelwegen, snelwegen in België mag. we zijn van plan de heen en terugreis in 2 à 3 dagen te doen. Overnachtingen voor onderweg ook welkom, het zou voor ongeveer 6 rijders waarvan 3 met duo.

Grtjs en bedankt
Plaats reactie