Stilvallen R1100RT
Moderator: GVN
Stilvallen R1100RT
Heeft er iemand een verklaring voor het stilvallen van mijn schoonbroer zijn R1100RT bij warm weer ?
Hij heeft het al een paar keer gehad bij temperaturen rond de 30 gr, en als de motor ook goe warm had .
Als de motor afgekoeld was werkte alles terug normaal .
Hij heeft het al een paar keer gehad bij temperaturen rond de 30 gr, en als de motor ook goe warm had .
Als de motor afgekoeld was werkte alles terug normaal .
In bezit van ; 2X SHADOW 1100 ,3 X K1 , 1X K100LT , 1X K100RS16V , 3X K1100LT .1X K1200LT ,
-
Husafan450
Re: Stilvallen R1100RT
hallo,
Het zouden de hallsensoren wel is kunnen zijn,een frequent voorkomend geval als ze warm worden vallen ze uit eens afgekoeld geven ze terug pulsen voor de ontsteking.Aan je toerenteller kun je het soms ook merken, die begint gekke bokkesprongen te maken op het ogenblik dat ze gaan flippen.
Je zou is moeten proberen met zo een spuitbus om elektronica componenten mee af te koelen.
Als hij uitvalt zou je dan op de sensoren is kunnen spuiten en testen of ze terug gaan.
Of iemand zoeken die een reserveplakket liggen heeft om ze er is een paar dagen in te zetten en te kijken of het probleem weg is.
Grtz ,
luc
Het zouden de hallsensoren wel is kunnen zijn,een frequent voorkomend geval als ze warm worden vallen ze uit eens afgekoeld geven ze terug pulsen voor de ontsteking.Aan je toerenteller kun je het soms ook merken, die begint gekke bokkesprongen te maken op het ogenblik dat ze gaan flippen.
Je zou is moeten proberen met zo een spuitbus om elektronica componenten mee af te koelen.
Als hij uitvalt zou je dan op de sensoren is kunnen spuiten en testen of ze terug gaan.
Of iemand zoeken die een reserveplakket liggen heeft om ze er is een paar dagen in te zetten en te kijken of het probleem weg is.
Grtz ,
luc
sorry mijnheer de agent maar ik was gehaast om te gaan tanken,mijn tank was bijna leeg "100 euro boete"
-R1100RS '98
-Virago XV 750 '87
-Suzuki ZR50 '82
-R1100RS '98
-Virago XV 750 '87
-Suzuki ZR50 '82
Simpele test,
zwarte kap er af, even de haar fohn van moeders lenen.
Motor starten, en de hall sensoren verwarmen.
NIet dusdanig dat ze smelten, maar warm stoken tot een graad of 50 moet wel kunnen.
Daarna eventueel afkoelen met vriesspray (te koop in de lektronica onderdelen handel) en als ie het dan meteen weer doet
Dan weet je zeker dat de hall sensoren stuk zijn.
http://users.rcn.com/dehager/service/oi ... ensors.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
zwarte kap er af, even de haar fohn van moeders lenen.
Motor starten, en de hall sensoren verwarmen.
NIet dusdanig dat ze smelten, maar warm stoken tot een graad of 50 moet wel kunnen.
Daarna eventueel afkoelen met vriesspray (te koop in de lektronica onderdelen handel) en als ie het dan meteen weer doet
Dan weet je zeker dat de hall sensoren stuk zijn.
http://users.rcn.com/dehager/service/oi ... ensors.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Bedankt voor de info .
Hij is ondertussen al binnen bij de BMW dealer ( in duitsland ) .
Die gaat hem eens aan de PC hangen , want zo vertelde hij iets dat er niet altijd is kan je moeilijk vinden .
Heb aan mijn schoonbroer gevraagd of die dealer wel ervaring had met BMW's ( hij is officiel dealer ).
Mijn schoonbroer gaat nu het geval met de hallgevers daar eens uitleggen , dus ik hou jullie nog op de hoogte .
Hij is ondertussen al binnen bij de BMW dealer ( in duitsland ) .
Die gaat hem eens aan de PC hangen , want zo vertelde hij iets dat er niet altijd is kan je moeilijk vinden .
Heb aan mijn schoonbroer gevraagd of die dealer wel ervaring had met BMW's ( hij is officiel dealer ).
Mijn schoonbroer gaat nu het geval met de hallgevers daar eens uitleggen , dus ik hou jullie nog op de hoogte .
In bezit van ; 2X SHADOW 1100 ,3 X K1 , 1X K100LT , 1X K100RS16V , 3X K1100LT .1X K1200LT ,
Hall gevers zijn niet te zien via de ecu.
Dit omdat deze "klok pulsen" leidend zijn voor de ecu. Hierop wordt alles gebaseerd.
Verder kun je ze wel meten met een oscilloscoop omdat je dan de puls daadwerkelijk kunt zien.
Dit omdat deze "klok pulsen" leidend zijn voor de ecu. Hierop wordt alles gebaseerd.
Verder kun je ze wel meten met een oscilloscoop omdat je dan de puls daadwerkelijk kunt zien.
-
frits-motaar
jep,
die dingen moeten vervangen worden rond de 70k,ik heb deze bij mijne 1100rt bj2000 vroegtijdig vv voor er iets mis was
,want de originele hallgevers konden niet goed tegen de warmte,en ook hun bedrading verduurde,wat dan weer problemen gaf bij overvloedige regen. 
die dingen moeten vervangen worden rond de 70k,ik heb deze bij mijne 1100rt bj2000 vroegtijdig vv voor er iets mis was
sommigen hebben er last van, anderen niet... 't is een vervelend probleem. gelukkig kost een revisieset niet zoveel 
Is hersteld , het waren de hallsensoren .
Prijs van de herstelling een dikke 440€ .
Prijs van de herstelling een dikke 440€ .
waarom vraag je geen revisiestje, opgestuurd 75€ en plaatsen anderhalf uurke werk. kan je makkelijk zelf 
Een dikke 600Km is een beetje ver om dat bij mijn schoonbroer efkes te gaan fiksen .
En mijn schoonbroer die heeft 2 linker handen die ze dan ook nog achterstevoor verkeerd gezet hebben ;
Zal nog iets straffers vertellen , heb zo nog een schoonbroer langs mijn vrouw haar kant .
En mijn schoonbroer die heeft 2 linker handen die ze dan ook nog achterstevoor verkeerd gezet hebben ;
Zal nog iets straffers vertellen , heb zo nog een schoonbroer langs mijn vrouw haar kant .
René ik heb altijd al gezegd da ge ne chanceur waart he 
Danny , Chance omdat ik er ni mee getrouwd ben .Danny schreef:René ik heb altijd al gezegd da ge ne chanceur waart he
Mijn zus dat is ne chanceur omdat ze ne duitse
Hallo,
Zou dit hetzelfde euvel kunnen zijn :
Gisteren had ik een 110 km gereden met mijn R1100RT van jaartal 2000 met 19.000 km (pas gekocht).
Na een stop van een kwartier startte ik de motor, geen enkel probleem.
In tweede versnelling moest ik eventjes remmen en deed dit voor een deel op de motor.
Het toerental zakte echter zo ver terug dat hij volledig stilviel.
In eerste instantie kon ik hem niet starten, maar na eventjes wachten sloeg hij terug aan.
Bedankt voor de reactie,
Bonsai
Zou dit hetzelfde euvel kunnen zijn :
Gisteren had ik een 110 km gereden met mijn R1100RT van jaartal 2000 met 19.000 km (pas gekocht).
Na een stop van een kwartier startte ik de motor, geen enkel probleem.
In tweede versnelling moest ik eventjes remmen en deed dit voor een deel op de motor.
Het toerental zakte echter zo ver terug dat hij volledig stilviel.
In eerste instantie kon ik hem niet starten, maar na eventjes wachten sloeg hij terug aan.
Bedankt voor de reactie,
Bonsai
Kan zijn.
Het probleem met de hallsensor is dat deze zijn gemaakt met een plaatje silicium en daar kan een scheurtje in ontstaan wat alleen open gaat staan als hij warm wordt.
Dus geen contact meer. Even laten staan ding koelt weer af en krimpt, maakt weer contact en... rijden weer.
Het probleem met de hallsensor is dat deze zijn gemaakt met een plaatje silicium en daar kan een scheurtje in ontstaan wat alleen open gaat staan als hij warm wordt.
Dus geen contact meer. Even laten staan ding koelt weer af en krimpt, maakt weer contact en... rijden weer.
Kan dat ook voorvallen bij 1200RT ?
Vorige week dinsdag rond 15:30 in Mechelen vertrokken, 10 minuutjes later - honderd meter voor het inrijden van de Craeybeckxtunnel - valt motor uit tijdens linkerrijstrook-rijden tegen 120 à 130 km... Gelukkig veilig tot op de pechstrook kunnen "uitbollen"...
Moto naar huis laten takelen, daar startte hij weer... 's Anderendaags nog eens geprobeerd, werkte nog steeds "normaal" maar toch riskeer ik het nog niet om er weer mee over de snelweg te gaan rijden. Donderdag is Ludwig terug open, dan ga ik 'm (= de moto
)toch eens eerst efkes laten checken...
Vorige week dinsdag rond 15:30 in Mechelen vertrokken, 10 minuutjes later - honderd meter voor het inrijden van de Craeybeckxtunnel - valt motor uit tijdens linkerrijstrook-rijden tegen 120 à 130 km... Gelukkig veilig tot op de pechstrook kunnen "uitbollen"...
Moto naar huis laten takelen, daar startte hij weer... 's Anderendaags nog eens geprobeerd, werkte nog steeds "normaal" maar toch riskeer ik het nog niet om er weer mee over de snelweg te gaan rijden. Donderdag is Ludwig terug open, dan ga ik 'm (= de moto
Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
-
Dirk Pauwels
Hoi Danny,Danny schreef:waarom vraag je geen revisiestje, opgestuurd 75€ en plaatsen anderhalf uurke werk. kan je makkelijk zelf
Heeft dat revisiekitje ook een BMW partnr? Ik weet wel dat je honeywell 2A54v hall sensors kunt gebruiken als revisie, maar het is wel wat knoeien. Ik meen mij te herinneren dat iemand op het NL forum gereviseerde hall sensors aanbood, gemonteerd op het plaatje voor weinig geld, maar kan het niet meer vinden.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
tweecilinderke
even Freek contacteren van het nl. forumHoi Danny,
Heeft dat revisiekitje ook een BMW partnr? Ik weet wel dat je honeywell 2A54v hall sensors kunt gebruiken als revisie, maar het is wel wat knoeien. Ik meen mij te herinneren dat iemand op het NL forum gereviseerde hall sensors aanbood, gemonteerd op het plaatje voor weinig geld, maar kan het niet meer vinden.Dirk Pauwels
PrivéberichtE-mail
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
Dag,
Vandaag terug prijs, ditmaal niet in het afkomen van versnelling, maar gewoon in derde versnelling viel de motor compleet stil.
Hij startte direct terug op, verder geen problemen, ik heb onder het rijden de dodemansknop "getest", maar alles bleek normaal.
Kan men de Hall-sensoren testen ?
Bedankt,
Henk
Vandaag terug prijs, ditmaal niet in het afkomen van versnelling, maar gewoon in derde versnelling viel de motor compleet stil.
Hij startte direct terug op, verder geen problemen, ik heb onder het rijden de dodemansknop "getest", maar alles bleek normaal.
Bedankt,
Henk
Dag,
Ik heb ook eens rondgekeken op een r1100 forum in Nederland,
daarin heeft een zekere Freek, iemand die revisie doet van Hall-sensoren volgende indicaties die zich voordoen bij Hall-sensor defect, bij mij is dit dus niet het geval want ik kan direct terug opstarten, waar Freek spreekt van 10 minuten wachten :
" En hoe bemerk je dit euvel dan?
Ook daar wordt op geantwoord;
's Avonds goed rijdend weg zetten en de volgende morgen niet meer aan de gang te krijgen.
Stil vallen tijdens het rijden en niet meer aan de gang te krijgen.
Stilvallen tijdens het rijden en na een minuut of 10 gewoon weer rijden of er niets aan de hand is en weer dagen/weken geen storing.
Stilvallen tijdens het rijden en na 10 minuten weer rijden en even later weer stilvallen en na 10 minuten weer rijden enz.
Tijdens het stilvallen slaat de naald van de toerenteller heen en weer.
Als je het contact aanzet hoor je de benzine pomp, in de tank, aan en uit schakelen.
Dit zijn zo ongeveer de meest voorkomende. "
Wat zou dan bij mij het probleem kunnen zijn ?
Bedankt,
Henk
Ik heb ook eens rondgekeken op een r1100 forum in Nederland,
daarin heeft een zekere Freek, iemand die revisie doet van Hall-sensoren volgende indicaties die zich voordoen bij Hall-sensor defect, bij mij is dit dus niet het geval want ik kan direct terug opstarten, waar Freek spreekt van 10 minuten wachten :
" En hoe bemerk je dit euvel dan?
Ook daar wordt op geantwoord;
's Avonds goed rijdend weg zetten en de volgende morgen niet meer aan de gang te krijgen.
Stil vallen tijdens het rijden en niet meer aan de gang te krijgen.
Stilvallen tijdens het rijden en na een minuut of 10 gewoon weer rijden of er niets aan de hand is en weer dagen/weken geen storing.
Stilvallen tijdens het rijden en na 10 minuten weer rijden en even later weer stilvallen en na 10 minuten weer rijden enz.
Tijdens het stilvallen slaat de naald van de toerenteller heen en weer.
Als je het contact aanzet hoor je de benzine pomp, in de tank, aan en uit schakelen.
Dit zijn zo ongeveer de meest voorkomende. "
Wat zou dan bij mij het probleem kunnen zijn ?
Bedankt,
Henk
http://users.rcn.com/dehager/service/oi ... ensors.pdfBONSAI schreef:Dag,
Bedankt,
Henk
Misschien heb je er wat aan.
Dag Pol,
bedankt voor de reactie, maar ik heb ondertussen een mail gekregen van de persoon uit Nederland die ik hierboven aanhaalde, volgens hem kunnen het absoluut de Hall sensoren NIET zijn.
Henk
bedankt voor de reactie, maar ik heb ondertussen een mail gekregen van de persoon uit Nederland die ik hierboven aanhaalde, volgens hem kunnen het absoluut de Hall sensoren NIET zijn.
Henk
Oei,ni gezien maar 'k ben hier een maand te laat met dezelfde infoIBONSAI schreef:Dag Pol,
Henk