SENA SMH 10

Hier kan je alle vragen, tips & tricks kwijt over Bike-to-bike, Bluetooth, Intercom systemen, GSM,... kortom alle communicatie perikelen

Moderator: GVN

p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: SENA SMH 10

Bericht door p@rick »

Bob schreef:
p@rick schreef: maar over eventuele inklaringskosten enz... heb ik ook al de meest uiteenlopende verhalen gehoord
Onlangs bij levering van een Laminar Lip die ik via internet rechtstreeks in de USA besteld had : 21% BTW op het betaalde bedrag + 10 euro "administratiekosten" aan Bpost omdat die den BTW aan de douaniers voorgeschoten hebben. Dit alles cash te betalen aan de postbode die het pakje bij je thuis komt afleveren. En als je nog wat geduld hebt : behoudens onvoorziene omstandigheden ga ik tijdens de paasvakantie van volgend jaar wat met ne moto toeren in de VS. Zou dus niet abnormaal lijken moest ik bij terugkomst naast mijnen helm en mijn motopak nog zo'n toestel in mijn valies hebben zitten hé.
Bedankt voor het aanbod Bob, ik zal het in gedachten houden, al bestaat de kans dat ik geen jaar meer ga wachten. Veel,zal,afhangen of een probleempje dat ik nu nog heb met de bekabelde intercom op korte termijn opgelost geraakt of niet.
@ Danny : ik zal eens beginnen met 't boekje dat bij de sys6 zat eens door te nemen ivm de dé- en montage van de binnenstukken van de helm. En morgen mag je van mijn'n mailtje verwachten met daarin nog een paar specifieke vraagjes :wink:
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Danny
Berichten: 6459
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: SENA SMH 10

Bericht door Danny »

de wangstukken zijn gewoon wegplooibaar... en dan komen de openingen vrij waar je flappers nu in passen en waar nog een paar speakers tussen moeten...
Haast je met je vragen want ik trek er voor een weekje op uit :mrgreen:
de Ron
Berichten: 467
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:27
Woonplaats: Wuustwezel
Locatie: Antwerpen - Wuustwezel

Re: SENA SMH 10

Bericht door de Ron »

het amusement Danny, en hopelijk wat geluk met de weergoden ! :wink:
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
S-tijn
Berichten: 167
Lid geworden op: 22 apr 2006, 20:46

Re: SENA SMH 10

Bericht door S-tijn »

Enkele dagen de SMH5 gekocht en keurig kunnen installeren in mijn Laser Monaco systeemhelm.
De microfoon heb ik niet geïnstalleerd, omdat ik toch niet van plan ben te bellen op de moto. Ik gebruik hem dus eigenlijk alleen voor de verbinding met mijn GPS (ter vervanging van de Jabra BT3030).
De eerste grote test is voor nu maandag, dan zal hij zich 3 dagen moeten bewijzen.
Standaard kwam hij met firmware versie 1.1 (de tweede versie dus).

Ik heb ondervonden dat hij blokkeert telkens ik hem een paar keer aan en uit heb gezet. Er is dan geen leven meer in te krijgen. Ik vermoed dat het een softwarefout is (De Zumo zat ook vol fouten toen hij pas uit was zeker?). Als ik dan een reset doe door met een paperclip in het gaatje op de achterkant te steken werkt hij terug normaal... voor even.
Hoe je een reset en harde reset doet vind je op de website van de fabrikant.
Ik hoop dat het bij de volgende update opgelost is, anders gaat hij terug naar de winkel.

Greetz
R1100S '04 > R1200GS '09 Alpine > R1200GSA '10
KB
Berichten: 29
Lid geworden op: 17 mar 2012, 15:15
Locatie: Genk

Re: SENA SMH 10

Bericht door KB »

:grin: Joepie !
net duo-setje Sena SMH10 binnengekregen.
prijs = 359 EUR via Motoblog aktie (PvdK) besteld bij Alex van Starcom1 te Tessenderlo.
prima service ! ( mag ook gezegd worden als de boel goed verzorgd wordt, vind ik )
ik kan foutloos mijn BB9900 BT-pairen met de set. voice-dial / telefoon aannemen / muziek afspelen ( forward/backward door de tracks gaan ) ... en goed geluid !
't is geen HiFi he, maar gerelateerd naar de speakertjes mag het er zijn.
reuze content, echte aanrader.
:wink:
Limburger en toch lid van BMW MCL VL
Yamaha Virago 750, BMW R 1200 GS
R-robin
Berichten: 18
Lid geworden op: 02 jan 2011, 19:49
Woonplaats: Zomergem
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: SENA SMH 10

Bericht door R-robin »

wat mij wel stoort is dat ik de gps (ik heb oordoppen -35db) zeer goed hoor maar dat de duo stil hoor in vergelijk met 660.Mss iemand die mij daar in kan helpen
als je de Zumo 660 opstart en dan op het ikoontje volume tikt opent het venster waar men het volume kan regelen, als je daar op mixer tikt kan je 3 verschillende volumes instellen ( master , media & navigatie ).
misschien kan je daar het storend probleem oplossen.
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: SENA SMH 10

Bericht door p@rick »

Je kan bij de Sena het volume instellen per geluidsbron. Al eens aan de volumeknop gedraaid tijdens een intercomgesprek ?
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
wooter
Berichten: 420
Lid geworden op: 28 jan 2010, 16:51
Woonplaats: 3730
Contacteer:

Re: SENA SMH 10

Bericht door wooter »

Tijdens het gesprek?

Heb vorige week mijn Sena ontvangen en bevalt goed, maar ik gebruik 'm dan ook niet als intercom.

Telkens een ander BT-apparaat prioriteit heeft, werkt de volumeknop voor die specifieke verbinding. Dus als je bijvoorbeeld naar muziek van je GSM luistert, kan je het volume via de draaiknop op je helm aanpassen. Als je dan plots een melding van je GPS erdoor krijgt en de muziek onderbroken wordt, dan gebruikt je Sena het volumeprofiel van de verbinding met je GPS, en moet je dus daar ook het volume aanpassen terwijl je GPS iets zegt. De Sena onthoud het volume, dus de volgende keer dat je GPS erdoor komt zal ie met hetzelfde volume spelen. En dit is ook idem voor alle andere BT-verbindingen, zoals bij intercom.

Ik ben er erg tevreden van, muziek komt er met veel betere kwaliteit door dan mijn oude bekabelde systeem. Enkel met bellen zit ik nog een beetje mijn weg te zoeken; als ik de Zumo bypass en rechtstreeks van Sena naar telefoon een BT-verbinding heb en bel is het geluid fenomenaal goed. Als ik via de Zumo bel, dan hoor ik mijn correspondent nog altijd beter dan vroeger, maar men hoort mij blijkbaar slechter door geluid dat vermoedelijk door het elektrische systeem wordt veroorzaakt. Ik plan binnenkort de Zumo aan te sluiten langs de verbinding aan het stuur ipv nu rechtstreeks op de accu, misschien helpt dat wat het storen voorkomen. Maar nog beter zou zijn dat audio van de Zumo recht de ingebouwde radio in gaat, en telefonie ik kan regelen via de Zumo maar de eigenlijke audio toch rechtstreeks van SMH10 naar telefoon gaat. Nog wat zoeken dus.

Enige minpuntje is dat de volumeknop op mijn stuur niks meer doet, hoewel die wel functioneel is als je een BMW bluetooth-headset koopt. Dat volumedraaien al rijdende op de helm is toch iets minder praktisch dan gewoon op je stuur.
wooter
Berichten: 420
Lid geworden op: 28 jan 2010, 16:51
Woonplaats: 3730
Contacteer:

Re: SENA SMH 10

Bericht door wooter »

Er is sinds gisteren een nieuwe update 4.1 voor de SMH10, en de SM10 voor stereo muziek te verzenden is ook beschikbaar.

http://senabluetooth.com/contact/notice_20120712.php" onclick="window.open(this.href);return false;

http://senabluetooth.com/contact/notice_20120710.php" onclick="window.open(this.href);return false;
http://senabluetooth.com/products/sm10. ... u=overview" onclick="window.open(this.href);return false;

Met de SM10 is het nu mogelijk om twee bluetooth-headsets te voorzien van muziek van één muziekbron.
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: SENA SMH 10

Bericht door p@rick »

wooter schreef:Er is sinds gisteren een nieuwe update 4.1 voor de SMH10, en de SM10 voor stereo muziek te verzenden is ook beschikbaar.

http://senabluetooth.com/contact/notice_20120712.php" onclick="window.open(this.href);return false;

http://senabluetooth.com/contact/notice_20120710.php" onclick="window.open(this.href);return false;
http://senabluetooth.com/products/sm10. ... u=overview" onclick="window.open(this.href);return false;

Met de SM10 is het nu mogelijk om twee bluetooth-headsets te voorzien van muziek van één muziekbron.
Heb ook al een mail gekregen van Sena om de release van de langverwachte SM10 te melden. Alex (van Starcom) verwacht deze maand nog de levering van een eerste partij SM10.
Prijs : 149,00 US $. Niet goedkoop maar als het ding doet wat het belooft is gaat het wellicht voor velen (ook voor mezelf) een goeie oplossing zijn om van het laatste draadje tussen moto en helm verlost te zijn.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
wooter
Berichten: 420
Lid geworden op: 28 jan 2010, 16:51
Woonplaats: 3730
Contacteer:

Re: SENA SMH 10

Bericht door wooter »

Ik heb momenteel een heel netwerk hangen tussen de af-fabriek Bluetooth op de BMW radio, een SR-10 waarop de Zumo 660, Mini Coyote en PMR gemonteerd zijn en mijn iPhone. Ik kan muziek luisteren via de radio, en krijg navigatie-instructies en flitsmeldingen van mijn Zumo én iPhone én kan ook nog eens bellen en een PMR gebruiken.

Ik heb overigens ook een waterdichte behuizing gevonden voor mijn iPhone, en moet zeggen dat de Zumo enkel nog nuttig is voor grote trajecten met meer waypoints, want op de iPhone kan ik even goed navigeren met de gratis Waze applicatie, waar ik ook allerhande file- en flitsmeldingen op krijg.

Al in al heel erg tevreden, en enkel jammer dat ik niet veel vroeger Sena heb gekozen, in plaats van eerst me in Starcom te kopen die nog binnen garantie defect ging.
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: SENA SMH 10

Bericht door p@rick »

wooter schreef:Al in al heel erg tevreden, en enkel jammer dat ik niet veel vroeger Sena heb gekozen, in plaats van eerst me in Starcom te kopen die nog binnen garantie defect ging.
Ik heb ook de Starcom Digital vervangen door de Sena SMH10. Maar als hij binnen waarborg defect is gegaan, dan heb je 'm toch laten herstellen, of niet ?
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
wooter
Berichten: 420
Lid geworden op: 28 jan 2010, 16:51
Woonplaats: 3730
Contacteer:

Re: SENA SMH 10

Bericht door wooter »

Dat was een optie, maar de geluidskwaliteit bij het bellen via de Zumo was altijd ondermaats (eigenlijk niet bruikbaar), de kabeltjes vlogen er bij 150 al uit hun stekkers en je hing altijd al aan die kabel vast. Toen dan ook nog mijn Starcom defect ging was de keuze ofwel een nieuwe Starcom onder garantie, of geld terug en een Sena kopen.
Plaats reactie