De rechter verstraler op mijn GSA heeft de geest gegeven, dus ikke (met 2 rechterhanden), zOnder enige technische kennis maar met gezond verstand (??) geprobeerd de oorzaak te vinden. Demontage (met de instrukties in het boekje) is echt poepsimpel, en aan het lampje zelf is niks te zien... - dan maar links en rechts van plaats verwisseld, maar rechts wil nog steeds niet branden, dus zekeringen gezocht (en gevonden) én omgewisseld, steeds zelfde resultaat, rechts wil niet branden, dus zekering OK. Schakelaartje gedemonteerd en open geprutst, maar dat blijkt aan de binnenkant zo'n gegoten exemplaar - dus niet te checken. Alles dan maar terug gemonteerd en even aan de aansluitingen gemorreld, zelfs WD40 opgespoten maar steeds zonder resultaat.
Raar...
Iemand een tip vooraleer ik voor zo'n pruts naar de dealer rij ????
verstralers - denkoefening
Moderator: GVN
Re: verstralers - denkoefening
eerst eens meten of je spanning hebt op de draad die aan je lamp uitkomt en als je geen stroom hebt dan kan 't haast niks anders zijn dan stekker of kabelschade, loop de spanbandjes eens af waarmee de draad van de rechterlamp aan 't frame bevestigd is,als de linker spanning krijgt dan moet de reschter ook krijgen.
dus draad op breuk nakijken en eens meten in de stekker +visuele controle pinnetjes...
dus draad op breuk nakijken en eens meten in de stekker +visuele controle pinnetjes...
Bedankt Danny, jouw raad opgevolgd en eens nauwkeurig naar de draadjes gekeken en de oorzaak al snel gevonden door hier en daar wat aan te frommelen : één draadje aan de stekker over.
Stekker kan wel opengeprutst worden, maar het blokje waar de draadjes uiteindelijk ingaan blijkt zo'n tricky gegoten exemplaar te zijn, dus via de dealer een reeds gebruikte stekker gekregen (recup....), draadjes verbonden, gemonteerd en er was terug stralend licht.
Stekker kan wel opengeprutst worden, maar het blokje waar de draadjes uiteindelijk ingaan blijkt zo'n tricky gegoten exemplaar te zijn, dus via de dealer een reeds gebruikte stekker gekregen (recup....), draadjes verbonden, gemonteerd en er was terug stralend licht.
Is nu wel gerepareerd maar krijg reaktie van tegenliggers, dus ik vrees dat ik bij mijn herstelpogingen beide lampen wat té hoog heb gepositioneerd.
Had natuurlijk vooraf met het nog werkend eksemplaar ergens een merkteken kunnen aanbrengen op de muur om toch enig richtinggevend idee te hebben,
maar dat ben ik in al mijn ijver vergeten...
Kan iemand mij helpen met een vuistregel ? Ik wil wel gezien worden door tegenliggers maar wil ze niet storen....
Had natuurlijk vooraf met het nog werkend eksemplaar ergens een merkteken kunnen aanbrengen op de muur om toch enig richtinggevend idee te hebben,
maar dat ben ik in al mijn ijver vergeten...
Kan iemand mij helpen met een vuistregel ? Ik wil wel gezien worden door tegenliggers maar wil ze niet storen....
-
Proberen met voorligger (iemand die je kent). Als je licht niet storend is op egaal wegdek, maar door stevig optrekken of flinke bulten rechtstreeks in de spiegel komt, dan zit je goed.
Je hindert niemand in normale omstandigheden, maar je kan je aanwezigheid wel 'seinen', wat nogal 'ns pleegt te werken.
Je hindert niemand in normale omstandigheden, maar je kan je aanwezigheid wel 'seinen', wat nogal 'ns pleegt te werken.
I respect your opinion. But I don't give shit.
-
kunt eens proberen met de moto +/- 10 meters voor een poort of muur te zetten, je normale lichtbundel zonder verstr komt als het goed is iets lager dan het hart van je koplamp op de muur, dan verstralers aan en kijken of ze ver boven je normale lichtbundel uit komen en bijregelen.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project