France : fluo stickers verplicht op helm
Moderator: GVN
France : fluo stickers verplicht op helm
Vandaag mijn nieuwe Shoei Neotec helm gaan afhalen.
Daar zitten 4 reflectende stickers bij in de doos, en het is dus echt wel de bedoeling dat je die op je helm plakt.
In Frankrijk riskeer je een boete als die stickers ontbreken.
Tis maar dat jullie het weten !
Groeten,
et bon voyage !
Geert
Daar zitten 4 reflectende stickers bij in de doos, en het is dus echt wel de bedoeling dat je die op je helm plakt.
In Frankrijk riskeer je een boete als die stickers ontbreken.
Tis maar dat jullie het weten !
Groeten,
et bon voyage !
Geert
Re: France : fluo stickers verplicht op helm
Ik ga me toch nie volplakken omdat ik eens een Frans brood ga halen?? ze zijn daar een beetje aan 't doordraaien in Frankrijk

-
Swa Brasschaat
zal wat zijn , afmetingen 8 x 2 cm ? hoe plakken op de voorkant ? Wat met ongeval en scanner met helm op ? waar kopen ? enz...
amaai dan nog reflecterende bandjes rond de arm, fluo vestje bijhebben , 2 blaaspijpen en dan gelijk nog maar een verbanddoos en een uitlaat met een E keuring voor duidsland ?
Swa Brasschaat
amaai dan nog reflecterende bandjes rond de arm, fluo vestje bijhebben , 2 blaaspijpen en dan gelijk nog maar een verbanddoos en een uitlaat met een E keuring voor duidsland ?
Swa Brasschaat
Ik heb er verleden jaar al vijf bijgekregen bij de C3. Helm is wit, stickers ook, dus valt het nog mee.
Ttz. ze vallen niet op.
Ttz. ze vallen niet op.
Leven is het meervoud van lef...
er zaten 4 stickers bij de helm, van ongeveer 10cm op 2cm
maar ze zijn daar wel goed bezig ja
maar ze zijn daar wel goed bezig ja
Die stickers geven ze al jaren bij Schuberth maar wil dat ook zeggen dat ge die dingen op uw hoofd moet hangen he, waarom plakt de fabrikant ze er dan niet ineens op?
-
Werner Von C.
- Contacteer:
In Belgie gaan we een diaree test lanceren, immers rijden met diaree is gevaarlijk, dus dient elke bestuurder van een gemotoriseerd voertuig een digitale, geijkte, thermometer bij zich te hebben om in zijn/ haar kont te steken.
Wat een klucht.
Wat een klucht.
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Voor de veiligheid héDanny schreef:Die stickers geven ze al jaren bij Schuberth maar wil dat ook zeggen dat ge die dingen op uw hoofd moet hangen he, waarom plakt de fabrikant ze er dan niet ineens op?
Ze kunnen moeilijk stickers gaan plakken op al hun helmen als het, bij mijn weten, alleen verplicht is in Frankrijk.
Mij stoort het niet, ze vallen ook niet op.
En dan is mijne geest ook eens verlicht 's avonds
Nen heel goet idee.(s)Campi Di Pampi schreef:In Belgie gaan we een diaree test lanceren, immers rijden met diaree is gevaarlijk, dus dient elke bestuurder van een gemotoriseerd voertuig een digitale, geijkte, thermometer bij zich te hebben om in zijn/ haar kont te steken.
Wat een klucht.
Elio
-
rodenburg
pas op he ook een velletje toiletpapier om nadien uw gat en thermometer af te vegen zijn verplicht 
zonder stickers !
http://www.hln.be/hln/nl/7976/foto/phot ... eeld.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hln.be/hln/nl/7976/foto/phot ... eeld.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat ge 'n helm moet dragen okay, dan vliegen er niet zoveel insecten in uw gezicht.
Verder heeft de helm het voordeel van de Cardo, dus met muziek, je hoort niks anders dan gebulder.
Sticker op de helm plakken, als je helm ophebt zie je ze zelf toch niet, mischien als je goed kijkt in de spiegel.
Maar dan ben je met andere dingen bezig dan met het verkeer, je wil toch anticiperen op andere weggebruikers (is mijn hobby geworden)
Wie kijkt er dan wel naar die sticker
Automobilisten, kijken alleen maar stickers, helaas moeten ze dat dan nog geleerd krijgen, wie ??
Ach in Brussel krijgen ze alles voor elkaar, kunnen we dat niet eerst afwachten i.p.v. 'n maanpak te gaan dragen.
We rijden tenslotte allemaal voor het gemak of plezier en zijn de mindere in het verkeer, geen bumpers, kreukelzone of airbag.
Zou ik nog doorgaan over het fluo-vestje of verder afwachten hoe het hier verdere gaat ?
mvg Nico
Verder heeft de helm het voordeel van de Cardo, dus met muziek, je hoort niks anders dan gebulder.
Sticker op de helm plakken, als je helm ophebt zie je ze zelf toch niet, mischien als je goed kijkt in de spiegel.
Maar dan ben je met andere dingen bezig dan met het verkeer, je wil toch anticiperen op andere weggebruikers (is mijn hobby geworden)
Wie kijkt er dan wel naar die sticker
Automobilisten, kijken alleen maar stickers, helaas moeten ze dat dan nog geleerd krijgen, wie ??
Ach in Brussel krijgen ze alles voor elkaar, kunnen we dat niet eerst afwachten i.p.v. 'n maanpak te gaan dragen.
We rijden tenslotte allemaal voor het gemak of plezier en zijn de mindere in het verkeer, geen bumpers, kreukelzone of airbag.
Zou ik nog doorgaan over het fluo-vestje of verder afwachten hoe het hier verdere gaat ?
mvg Nico
MG Breva 850
Die " reflecterende " stickers , zijn al enkele jaren verplicht in Frankrijk.
Onlangs een nieuwe Schuberth C3 gekocht bij Rad Drongen. Ik heb daar geen stickers bij gekregen. Wat mij wel opvalt is dat de belettering C3 fluoricerend is.
Moet ik nu terug bij Rad om die stickers te gaan vragen?
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
-
Jo De Paepe
Alleen voor de Fransen dacht ik .Die " reflecterende " stickers , zijn al enkele jaren verplicht in Frankrijk.
Zie het zelf niet goed zitten om mijn matzwarte helm te ontsieren met reflectoren
Ik zou dat zeker doen.poestexas schreef:Onlangs een nieuwe Schuberth C3 gekocht bij Rad Drongen. Ik heb daar geen stickers bij gekregen. Wat mij wel opvalt is dat de belettering C3 fluoricerend is.
Er bestaan ook zwarte reflecterende stickers.
Ikzelf heb ook een Neotec gekocht (en heb de stickers erop plakken maar eerder omdat ik dat zelf wou en zeker niet voor die f***ing fransen) en ben voorlopig zeer tevereden. Hij heeft alle voordelen van de multitec alleen veel stiller , een zonneklep (en ze komt laag genoeg) , ook de verluchting is een pak beter. Een voordeel bij 25°C.
Ikzelf heb ook een Neotec gekocht (en heb de stickers erop plakken maar eerder omdat ik dat zelf wou en zeker niet voor die f***ing fransen) en ben voorlopig zeer tevereden. Hij heeft alle voordelen van de multitec alleen veel stiller , een zonneklep (en ze komt laag genoeg) , ook de verluchting is een pak beter. Een voordeel bij 25°C.
-
Dirk Pauwels
franse automibie rijdt motard van zijn sokken - verklaring: ik heb hem nie gezien, kwas verblind door de reflectoren..... 
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
Jo De Paepe
daarom dat ik altijd in Stealth modus rijkwas verblind door de reflectoren.....
zwart pak ,zwarte helm , zwarte moto's omdat ik zwart zo'n schone kleur vindt
komt nog bij dat ik een fluo - allergie heb
Ben ik blij dat ik ni de enige met die afwijking benJo De Paepe schreef:daarom dat ik altijd in Stealth modus rijkwas verblind door de reflectoren.....![]()
zwart pak ,zwarte helm , zwarte moto's omdat ik zwart zo'n schone kleur vindt![]()
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
-
Dirk Pauwels
Hier nog eneVanguard schreef:Ben ik blij dat ik ni de enige met die afwijking benJo De Paepe schreef:daarom dat ik altijd in Stealth modus rijkwas verblind door de reflectoren.....![]()
zwart pak ,zwarte helm , zwarte moto's omdat ik zwart zo'n schone kleur vindt![]()
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
GS1995
.
Laatst gewijzigd door GS1995 op 21 okt 2015, 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Beter oprechte subjectiviteit dan schijnbare objectiviteit
En ik blijf erbij....
als je de dag van vandaag nog wil opvallen in het verkeer; ga voor naakt.
Dat hebben ze allemaal gezien.
als je de dag van vandaag nog wil opvallen in het verkeer; ga voor naakt.
Dat hebben ze allemaal gezien.
-
Chris Wils
Hallo.
Voor naakt gaan? OK, maar waar laat je dan je sleutels,als je afstapt?
Salu.
Chris.
Salu.
Chris.
-
Beemerke Beem
Aan het haakje boven je b....
Chris Wils schreef:Hallo.
Salu.
Chris.