Rijdersverslag R1150GS 200.000 km
Moderator: GVN
Rijdersverslag R1150GS 200.000 km
Eerst wil ik speciale dank uitbrengen aan mijn vriend voor zijn toewijding bij het uitvoeren van de "grosse plege"op 200.000 km.
Rijdersverslag : 200.000 km met de R1150GS single spark (Marsi)
Daar ik gaandeweg door m'n 26 jarige motorcarrière neigde naar avontuurlijke motortrips had ik besloten de toen in mijn bezit zijnde 15 jarige K100RT om te wisselen tegen de toen populaire R1150GS die eind 1999 op de markt kwam.De reden van de aankoop waren ; het all round karakter; de goede stuureigenschappen,de ruime plaatsen die men had voor bestuurder én duo,het comfort (vering) en hij mocht al eens omvallen zonder veel erg.
Een nieuwe was nogal een hap uit het budget,dus zocht ik naar een zo goed als nieuwe 2de hands. Uiteindelijk vond ik een 'gele' bij de toenmalige BMW dealer F.Soete,allicht bekend bij de ..tja...al iets oudere rijders onder ons.
Op 15/12/2000 reed ik dus buiten met een 10 maand jonge R 1150 GS/abs met 3500 km op de klok,met nog een half jaar garantie.Dat moest ruimschoots volstaan om eventuele fabrieksfouten aan't licht te brengen.Een paar maanden later stond immers al een 3 maand durende roadtrip geplant,dus km's zou ie wel doen. Het verschil met een nieuwe bedroeg omgerekend ongeveer een 2400 eur.Voor een deel van dat bedrag monteerde ik aluminium koffers van touratech,hepco & becker valbeugels,een harder bestuurderszadel en een tanktas van wunderlich.daar zou ik het wel mee doen...blijkbaar een goede keuze daar het nog steeds de dienst uitmaakt.
In de begin periode was het toch vooral wennen aan de overstap van een 4 naar een 2 cilinder,maar telkens kwamen die sublieme rijeigenschappen naar boven,en door de reizen dat ik er mee beleefde werd ie meer en meer "mijn moto". Nu zoveel jaren en km later is ie dat nog steeds...hij maakt deel uit van m'n leven en hem wegdoen zou voor mij een spijtige zaak worden,vandaar dat hij tijdig z'n onderhoud krijgt en niet afgebeuld wordt...een nieuwe is zo wie zo al moeilijk financieel bij elkaar te harken...en moet dat nu eigenlijk ? Bmw claimt allang over z'n kwaliteit en met dat in m'n achterhoofd bleef ik maar rijden,rijden en rijden.Daar ik weinig personen ken met op zo'n motor hoge km stand en toch uitsluitsel wou hebben op een aantal slijtage gevoelige onderdelen zou ie op 200.000 km een extra verwenbeurt krijgen.Dat is ondertussen gebeurd en kan ik nu een verslagje neerschrijven van hoe hij het er vanaf brengt.
Bij deze wil ik nog vermelde dat 'snel,en gauw' niet aan mij besteed zijn en dat zal ook zo wel z'n weerslag hebben op't resultaat.Ik ben eerder het type take your time,al verlaat ik wel 's graag de verharde wegen met z'n bewoners.
Gebruik: Een of meerdaagse uitstappen
Reizen (veel met duo,zware bepakking,tent enz..)
Dus veel warme km
Off road wandelingen
Rijstijl : Langzaam warm rijden,max 2500 tr/min
Rustig tot vlot toeristisch
Onderhoud : Elke 10.000 km respectievelijk een klein (10 eur) en een groot (100 eur)
De onderhouden doe ik zelf,de grotere herstellingen,een vriend
Elke 50.000 km ;lucht - benzine filter,alternatorriem
Gebruikte olie : Belco semi synthetisch
Olie verbruik op 200.000km:
In de zomer bij lange afstanden:ong 1L / 9000 km
In de winter bij de kortere afstanden : ong 1 L / 5000 km
Benzine verbruik :
Zomer : 5,7 - 6 L
Winter : 6 - 6,5 L
Bijzondere reparaties ; 3500 - 200.000 km :
45.000 km : vervanging oliedrukcontact ; 12 eur
55.000 km : speling wegnemen scharnierpunt lagers pon ;0 eur
100.000 km : nieuwe scharnierpunt lagers pon ; 40 eur
110.000 km : hoofdlager achterwiel ; 150 eur
112.000 km : keerringen voorvork,fusé (preventief) ;120 eur
138.000 km : storingen abs (in Noorwegen,dealer); 125 eur
140.000 km : poging tot herstelling abs (dealer ); 150 eur
140.600 km : deffecte abs,zelf verwijderen en aanpassen remleidingen; 0 eur
150.000 km : vervangen benzine leidingen ; 14 eur
155.000 km : KM telleroverbrenging 46 eur,km tellerkabel (? eur) +dichting 16 eur
voorwiellagers (preventief) 60 eur
192.000 km :demontage starter nazicht / reinigen 0 eur
De eerste batterij (nat) ging een 4 jaar mee.
De tweede (gel) een 7 jaar.
De derde,(zit er nog geen jaar in) is een occasie gekregen exemplaar (gel) van 3 jaar.
Groot nazicht 200.000 km
komplete koppelingsgroep (was nog binnen de tolerantie) , - pomp ,- leiding
krukas keerringen
alle dichtingen boite
nieuwe scharnierpuntlagers pon
nieuwe handvatten (enkel het rubber)
nieuwe gaskabels
groot onderhoud
tig van kleinigheden allerhande
Het totaal van het 200.000 km nazicht bedraagt een 1200 eur
Wat het meeste aan slijtage geleden heeft,dat bij deze werkzaamheden
aan't licht kwam is vertanding van de ingaande as van de boite,deze heeft dan
ook massa's kracht moeten overbrengen. Vervangen werd hij niet.
Daar de motor nog steeds mooi ronddraait (zelfs beter dan vroeger op 20.000 km) en
geen abnormale geluiden teweegbrengt werd daar ook niets aan gedaan.
De R 1150 GS ziet er desondanks zijn km's nog goed uit en voelt zo ook aan.
Vervangingen in de toekomst : remleidingen
Zo,hopelijk zijn sommige mensen hier iets mee...
Nu is de volgende trip al geplant en mag ie weer's lekker ronken,via de Jura,Zwitserland,Italië,naar Elba
Allang versleten ???....ik dacht het niet..
Motogroeten,
Rijdersverslag : 200.000 km met de R1150GS single spark (Marsi)
Daar ik gaandeweg door m'n 26 jarige motorcarrière neigde naar avontuurlijke motortrips had ik besloten de toen in mijn bezit zijnde 15 jarige K100RT om te wisselen tegen de toen populaire R1150GS die eind 1999 op de markt kwam.De reden van de aankoop waren ; het all round karakter; de goede stuureigenschappen,de ruime plaatsen die men had voor bestuurder én duo,het comfort (vering) en hij mocht al eens omvallen zonder veel erg.
Een nieuwe was nogal een hap uit het budget,dus zocht ik naar een zo goed als nieuwe 2de hands. Uiteindelijk vond ik een 'gele' bij de toenmalige BMW dealer F.Soete,allicht bekend bij de ..tja...al iets oudere rijders onder ons.
Op 15/12/2000 reed ik dus buiten met een 10 maand jonge R 1150 GS/abs met 3500 km op de klok,met nog een half jaar garantie.Dat moest ruimschoots volstaan om eventuele fabrieksfouten aan't licht te brengen.Een paar maanden later stond immers al een 3 maand durende roadtrip geplant,dus km's zou ie wel doen. Het verschil met een nieuwe bedroeg omgerekend ongeveer een 2400 eur.Voor een deel van dat bedrag monteerde ik aluminium koffers van touratech,hepco & becker valbeugels,een harder bestuurderszadel en een tanktas van wunderlich.daar zou ik het wel mee doen...blijkbaar een goede keuze daar het nog steeds de dienst uitmaakt.
In de begin periode was het toch vooral wennen aan de overstap van een 4 naar een 2 cilinder,maar telkens kwamen die sublieme rijeigenschappen naar boven,en door de reizen dat ik er mee beleefde werd ie meer en meer "mijn moto". Nu zoveel jaren en km later is ie dat nog steeds...hij maakt deel uit van m'n leven en hem wegdoen zou voor mij een spijtige zaak worden,vandaar dat hij tijdig z'n onderhoud krijgt en niet afgebeuld wordt...een nieuwe is zo wie zo al moeilijk financieel bij elkaar te harken...en moet dat nu eigenlijk ? Bmw claimt allang over z'n kwaliteit en met dat in m'n achterhoofd bleef ik maar rijden,rijden en rijden.Daar ik weinig personen ken met op zo'n motor hoge km stand en toch uitsluitsel wou hebben op een aantal slijtage gevoelige onderdelen zou ie op 200.000 km een extra verwenbeurt krijgen.Dat is ondertussen gebeurd en kan ik nu een verslagje neerschrijven van hoe hij het er vanaf brengt.
Bij deze wil ik nog vermelde dat 'snel,en gauw' niet aan mij besteed zijn en dat zal ook zo wel z'n weerslag hebben op't resultaat.Ik ben eerder het type take your time,al verlaat ik wel 's graag de verharde wegen met z'n bewoners.
Gebruik: Een of meerdaagse uitstappen
Reizen (veel met duo,zware bepakking,tent enz..)
Dus veel warme km
Off road wandelingen
Rijstijl : Langzaam warm rijden,max 2500 tr/min
Rustig tot vlot toeristisch
Onderhoud : Elke 10.000 km respectievelijk een klein (10 eur) en een groot (100 eur)
De onderhouden doe ik zelf,de grotere herstellingen,een vriend
Elke 50.000 km ;lucht - benzine filter,alternatorriem
Gebruikte olie : Belco semi synthetisch
Olie verbruik op 200.000km:
In de zomer bij lange afstanden:ong 1L / 9000 km
In de winter bij de kortere afstanden : ong 1 L / 5000 km
Benzine verbruik :
Zomer : 5,7 - 6 L
Winter : 6 - 6,5 L
Bijzondere reparaties ; 3500 - 200.000 km :
45.000 km : vervanging oliedrukcontact ; 12 eur
55.000 km : speling wegnemen scharnierpunt lagers pon ;0 eur
100.000 km : nieuwe scharnierpunt lagers pon ; 40 eur
110.000 km : hoofdlager achterwiel ; 150 eur
112.000 km : keerringen voorvork,fusé (preventief) ;120 eur
138.000 km : storingen abs (in Noorwegen,dealer); 125 eur
140.000 km : poging tot herstelling abs (dealer ); 150 eur
140.600 km : deffecte abs,zelf verwijderen en aanpassen remleidingen; 0 eur
150.000 km : vervangen benzine leidingen ; 14 eur
155.000 km : KM telleroverbrenging 46 eur,km tellerkabel (? eur) +dichting 16 eur
voorwiellagers (preventief) 60 eur
192.000 km :demontage starter nazicht / reinigen 0 eur
De eerste batterij (nat) ging een 4 jaar mee.
De tweede (gel) een 7 jaar.
De derde,(zit er nog geen jaar in) is een occasie gekregen exemplaar (gel) van 3 jaar.
Groot nazicht 200.000 km
komplete koppelingsgroep (was nog binnen de tolerantie) , - pomp ,- leiding
krukas keerringen
alle dichtingen boite
nieuwe scharnierpuntlagers pon
nieuwe handvatten (enkel het rubber)
nieuwe gaskabels
groot onderhoud
tig van kleinigheden allerhande
Het totaal van het 200.000 km nazicht bedraagt een 1200 eur
Wat het meeste aan slijtage geleden heeft,dat bij deze werkzaamheden
aan't licht kwam is vertanding van de ingaande as van de boite,deze heeft dan
ook massa's kracht moeten overbrengen. Vervangen werd hij niet.
Daar de motor nog steeds mooi ronddraait (zelfs beter dan vroeger op 20.000 km) en
geen abnormale geluiden teweegbrengt werd daar ook niets aan gedaan.
De R 1150 GS ziet er desondanks zijn km's nog goed uit en voelt zo ook aan.
Vervangingen in de toekomst : remleidingen
Zo,hopelijk zijn sommige mensen hier iets mee...
Nu is de volgende trip al geplant en mag ie weer's lekker ronken,via de Jura,Zwitserland,Italië,naar Elba
Allang versleten ???....ik dacht het niet..
Motogroeten,
Peter GS 1100
-
- Berichten: 5688
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
- Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
- Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.
Re: Rijdersverslag R1150GS 200.000 km
Ik meen Marsi te hebben gezien bij je vriend. Hebben het er nog over gehad.
Nog 'ns zoveel km's gewenst.
Nog 'ns zoveel km's gewenst.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Re: Rijdersverslag R1150GS 200.000 km
Inderdaad de motor ziet er nog steeds goed uit , kon je dat van het baasje ook maar zeggen
greetz
Paul
![Very Happy :grin:](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
greetz
Paul
Your heart is free, have the courage to follow it!
Highlandbrother 2005
Scotland rider 2006
Italy 2007
Provence 2008
Zwarte Woud 2009
Ierland 2010
Nergens 2011 + 2012
R1100RT,R1150GS,R1200GSA
Highlandbrother 2005
Scotland rider 2006
Italy 2007
Provence 2008
Zwarte Woud 2009
Ierland 2010
Nergens 2011 + 2012
R1100RT,R1150GS,R1200GSA
Re: Rijdersverslag R1150GS 200.000 km
Knap verslag, bedankt om dit met ons te delen.
Re: Rijdersverslag R1150GS 200.000 km
Ik wacht op 't verslag van 300.000 kms vooraleer ik overtuigd ben.....
ik zit nopg maar aan 36.000 kms op 5 jaar, ik hoop dat ik lang genoeg leef om de 200.000 rond te maken...( nog 24 jaar bollen..., dan ben ik hééél oud...
, 't moet dus lukken voor m'n 80ste!!!))
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
ik zit nopg maar aan 36.000 kms op 5 jaar, ik hoop dat ik lang genoeg leef om de 200.000 rond te maken...( nog 24 jaar bollen..., dan ben ik hééél oud...
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Confused :-?](./images/smilies/icon_confused.gif)
I like my bike!!
-
- Berichten: 4703
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Re: Rijdersverslag R1150GS 200.000 km
Mooi verslag. Rijstijl maakt idd op de lange duur veel verschil uit, denk niet dat de mijne de 200.000 haalt zonder grote brokken
Maar dat hoeft van mij ook niet, het rijplezier bij mijn rijstijl compenseert voor een deel de extra kosten
Maar hoe jij er in slaagt om een klein onderhoud te doen voor 10 euro dat moet je es uitleggen, olie en filter van de baas?
bv, een klein onderhoud. 4 l olie, de goedkoopste (ik gebruik meestal iets duurdere olie), 4 euro = 16 euro, filter niet origineel, mahle of zo, 10 euro. totaal 26 euro
groot onderhoud met niet originele stukken zou wel kunnen voor 100 euro, maar dan koop je de onderdelen wel in het groot in wss.
dit gezegd zijnde, nog veel probleemloze en veilige kms gewenst![thumright :thumright:](./images/smilies/icon_thumright.gif)
![Very Happy :grin:](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :grin:](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Maar hoe jij er in slaagt om een klein onderhoud te doen voor 10 euro dat moet je es uitleggen, olie en filter van de baas?
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
bv, een klein onderhoud. 4 l olie, de goedkoopste (ik gebruik meestal iets duurdere olie), 4 euro = 16 euro, filter niet origineel, mahle of zo, 10 euro. totaal 26 euro
groot onderhoud met niet originele stukken zou wel kunnen voor 100 euro, maar dan koop je de onderdelen wel in het groot in wss.
dit gezegd zijnde, nog veel probleemloze en veilige kms gewenst
![thumright :thumright:](./images/smilies/icon_thumright.gif)
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Re: Rijdersverslag R1150GS 200.000 km
Hoi
Motorolie betaal ik 10 eur / 5 l . (groothandel)
Oliefilter (mahle)...om de 20.000 km
olie boite,pon enz van de heftruchbranche (en die kunnen tegen een stootje )
Ik geraak nog niet aan 100 eur voor een groot onderhoud denk ik
Groeten,
Motorolie betaal ik 10 eur / 5 l . (groothandel)
Oliefilter (mahle)...om de 20.000 km
olie boite,pon enz van de heftruchbranche (en die kunnen tegen een stootje )
Ik geraak nog niet aan 100 eur voor een groot onderhoud denk ik
Groeten,
Peter GS 1100
Re: Rijdersverslag R1150GS 200.000 km
1150 is BMW's beste blok ...
Re: Rijdersverslag R1150GS 200.000 km
aan je been...eens je 't hebt wil je 't niet meer kwijt-Fred- schreef:1150 is BMW's beste blok ...
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Re: Rijdersverslag R1150GS 200.000 km
Niet helemaal mee eens omdat de R1100 'n beter type lijkt, die zou ik dus aanschaffen.-Fred- schreef:1150 is BMW's beste blok ...
Zie de berichten van JvanSoelen.
Veel leesplezier gewenst.
mvg Nico
MG Breva 850
-
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 21:31
- Locatie: Hofstade
Re: Rijdersverslag R1150GS 200.000 km
Het blok van mijn 1200GSA draait na 210.000 km nog steeds héél goed!-Fred- schreef:1150 is BMW's beste blok ...
R1200GS ADV 2016
K1600 GTL 2013
K1600 GTL 2013
-
- Berichten: 4703
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Re: Rijdersverslag R1150GS 200.000 km
Ook met olie van 2 euro/ltr?herbertroelandt schreef:Het blok van mijn 1200GSA draait na 210.000 km nog steeds héél goed!-Fred- schreef:1150 is BMW's beste blok ...
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
- Berichten: 4703
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Re: Rijdersverslag R1150GS 200.000 km
olie van 2euro/liter en om de 20k oliefilter...het is niet iets dat ik zou doen, maar blijkbaar en gelukkig voor jou, heeft het blok daar geen last van.MARSI schreef:Hoi
Motorolie betaal ik 10 eur / 5 l . (groothandel)
Oliefilter (mahle)...om de 20.000 km
olie boite,pon enz van de heftruchbranche (en die kunnen tegen een stootje )
Ik geraak nog niet aan 100 eur voor een groot onderhoud denk ik
Groeten,
![Very Happy :grin:](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
- Berichten: 524
- Lid geworden op: 29 jul 2005, 21:21
- Woonplaats: Gierle
- Locatie: Antwerpen,Gierle
Re: Rijdersverslag R1150GS 200.000 km
Hallo.
Zoals ik de Peter ken,en zijn rijstijl,zal er ook wel mee te maken hebben.
Mijn eerste BMW,een R 100CS, heeft bij mij 200.000 km gedraaid,dan via
Peter Van Mol,nog eens 100.000km,en dan via z,n schoonbroer,nog eens
50.000 km,dus 350.000 km.
Zoveel km,s is met elke motor te doen,als ge op tijd onderhoud doet,en er niet
te zot mee vlamt,als de motor nog koud is.(En dat doet de Peter zeker niet)In Amerika zijn er motoren met
400.000 miles,en Herbert Roelandt deed meer dan 500.000 km met een K 100.
IK zou zeggen: Op naar de volgende 200.000 km,en dan nog eens een verslagje,en ondertussen,
geniet ervan Maat.(maar dat zal geen probleem zijn he?)
Salu.
Chris.
Zoals ik de Peter ken,en zijn rijstijl,zal er ook wel mee te maken hebben.
Mijn eerste BMW,een R 100CS, heeft bij mij 200.000 km gedraaid,dan via
Peter Van Mol,nog eens 100.000km,en dan via z,n schoonbroer,nog eens
50.000 km,dus 350.000 km.
Zoveel km,s is met elke motor te doen,als ge op tijd onderhoud doet,en er niet
te zot mee vlamt,als de motor nog koud is.(En dat doet de Peter zeker niet)In Amerika zijn er motoren met
400.000 miles,en Herbert Roelandt deed meer dan 500.000 km met een K 100.
IK zou zeggen: Op naar de volgende 200.000 km,en dan nog eens een verslagje,en ondertussen,
geniet ervan Maat.(maar dat zal geen probleem zijn he?)
Salu.
Chris.
Re: Rijdersverslag R1150GS 200.000 km
Heel interessant verslag. Ik hoop namelijk dat mijn 1150 dit ook haalt want ik ben er aan gehecht. Heb beetje dezelfde rijstijl en meeste km'rs zijn ook met duo en zware bepakking. Olie- en benzineverbruik zijn gelijk. Alleen mijn onderhoud (bij de dealer) is héééél wat prijziger.
b@RT, koning der velgen,
GS 1150 Adventure 2004
http://sites.google.com/site/motorreizenbc" onclick="window.open(this.href);return false;
"Born to be mild"
GS 1150 Adventure 2004
http://sites.google.com/site/motorreizenbc" onclick="window.open(this.href);return false;
"Born to be mild"
-
- Berichten: 2545
- Lid geworden op: 11 mar 2007, 10:59
- Locatie: gentbrugge
Re: Rijdersverslag R1150GS 200.000 km
heb nog 100000km te goed dan als ik dit hier zo lees!
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets![Happy :)](./images/smilies/gear_grin.gif)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
![Happy :)](./images/smilies/gear_grin.gif)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
Re: Rijdersverslag R1150GS 200.000 km
Interessante lectuur! Wil ik een Triumph Explorer of anders crosstourers, etc nog wel eens zien doen ![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Grtz
Marc
Success Only Comes With Failure
Marc
Success Only Comes With Failure
Re: Rijdersverslag R1150GS 200.000 km
Ik vind het wel knap dat er nog de orginele remleidingen op zitten.
Als ik u was zou ik ze vervangen voor je de volgende grote trip gaat doen. Die op mijn LT knapten na 10 jaar spontaan. Gelukkig niet al te ver van huis af. Is eigenlijk ook al veel te lang voor rubberen remleidigen.
Als ik u was zou ik ze vervangen voor je de volgende grote trip gaat doen. Die op mijn LT knapten na 10 jaar spontaan. Gelukkig niet al te ver van huis af. Is eigenlijk ook al veel te lang voor rubberen remleidigen.
K1600 GT - 2012 - 215.000 km
Re: Rijdersverslag R1150GS 200.000 km
...wordt inderdaad moeilijk om zo een lijst defecten te evenaren...Kmax schreef:Interessante lectuur! Wil ik een Triumph Explorer of anders crosstourers, etc nog wel eens zien doen
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
-
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 20:20
- Woonplaats: Orp
- Locatie: Waals-Brabant.
Re: Rijdersverslag R1150GS 200.000 km
Elke 50.000 luchtfilter vind ik nogal lang...toch niet onbelangrijk.
Luchtfilter kijk ik elke 10.000 na, soms nog vroeger.
Zelf zit ik nu op 172.000 zonder abnormale kosten.
Interessant verslag.![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Luchtfilter kijk ik elke 10.000 na, soms nog vroeger.
Zelf zit ik nu op 172.000 zonder abnormale kosten.
Interessant verslag.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
-
- Berichten: 4703
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Re: Rijdersverslag R1150GS 200.000 km
Vooral omdat zaken zoals luchtflter, oliefilter niet echt duur zijn, zeker niet als je geen originele stukken gebruikt. ik zou het risisco niet lopen om te besparen op dergelijke stukken en grotere motorschade te hebben, maar langs de andere kant bewijst de poster wel weer dat je niet hoeft te overdrijven in onderhoud en dat met een minimaal onderhoud de motor ook heel blijft.mecapuet schreef:Elke 50.000 luchtfilter vind ik nogal lang...toch niet onbelangrijk.
Luchtfilter kijk ik elke 10.000 na, soms nog vroeger.
Zelf zit ik nu op 172.000 zonder abnormale kosten.
Interessant verslag.
idd interessant verslag.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Re: Rijdersverslag R1150GS 200.000 km
gij zijt wel heel oud heZelf zit ik nu op 172.000 zonder abnormale kosten.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Re: Rijdersverslag R1150GS 200.000 km
Inderdaad, want die gaan nooit aan dat aantal kilometers gerakenstefke2 schreef:...wordt inderdaad moeilijk om zo een lijst defecten te evenaren...Kmax schreef:Interessante lectuur! Wil ik een Triumph Explorer of anders crosstourers, etc nog wel eens zien doen![]()
![]()
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Grtz
Marc
Success Only Comes With Failure
Marc
Success Only Comes With Failure
-
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 20:20
- Woonplaats: Orp
- Locatie: Waals-Brabant.
Re: Rijdersverslag R1150GS 200.000 km
Danny schreef:gij zijt wel heel oud heZelf zit ik nu op 172.000 zonder abnormale kosten.![]()
Dat is er aan te zien ook...
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
In ieder geval, prima moto...beste die ik al gehad heb.
Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
Re: Rijdersverslag R1150GS 200.000 km
Klinkt goed, hoop om dit binnen enkele jaren ook te kunnen claimen, m'n R1150GSA gaat in ieder geval nooit meer weg, is een deel van mezelf geworden door de jaren heen.
Grtz, Philip!
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)