vandaag een 300 km lange rit gedaan en na 150 km beginnen de aanwijzigslampjes van abs ineens te knipperen afwisselend. Motor stilgelegd en na een minuut heropgestart zelfde probleem. Nieuwe gelbatterij sinds januari. Wie kan mij helpen
k1200lt
abs k 1200lt
Moderator: GVN
-
mario
- Contacteer:
Hoi Zarraken,
weet niet of ik het juist heb ,maar inderdaad is normaal omdat je te wenig stroom hebt ,kan ook zijn dat er een fout in je elekt circuit is op getreden,je kan de battery even afleggen (de negatief) zodat hij zelf een reset kan doen,helpt dit niet dan best even bij dealer langs gaan om op computer aan te sluiten en fout code uit te halen ,.
Mcg Mario
weet niet of ik het juist heb ,maar inderdaad is normaal omdat je te wenig stroom hebt ,kan ook zijn dat er een fout in je elekt circuit is op getreden,je kan de battery even afleggen (de negatief) zodat hij zelf een reset kan doen,helpt dit niet dan best even bij dealer langs gaan om op computer aan te sluiten en fout code uit te halen ,.
Heb ik gelijk; of heb ik gelijk ???,
R1200RT BMW MOTOR CLUB VLAANDEREN LID , ONTHAALMEDEWERKER
R1200RT BMW MOTOR CLUB VLAANDEREN LID , ONTHAALMEDEWERKER
-
®win
- Contacteer:
Mogelijk is het vloeistofniveau in het reservoir onder de passagierszit te laag. Doordat remblokken slijten, blijven de drukcilinders in de remklauwen verder naar buiten staan. Daardoor daalt het vloeistofniveau in het achterste reservoir. Als het niveau bij nieuwe blokken al aan de lage kant is, dan zal bij slijtage van de blokken op gegeven moment het minimumniveu bereikt worden, waarop het systeem een foutmelding geeft.
Vloeistofniveau bijvullen en oppassen bij vervangen van de remblokken is dan de remedie.
Vloeistofniveau bijvullen en oppassen bij vervangen van de remblokken is dan de remedie.
Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
-
-Wim-
Erwin heeft hier vermoedelijk gelijk. Je kan reservoir terugvinden onder het zadel van de bijrijder langs de rechter kant.
Kijk zeker ook de remvoering van de achterste remblokken na.
Als je LT reeds in het bezit is van EVO remmen, heeft het geen zin olie bij te kappen aan het reservoir van de voorrem. Er is een hele procedure om dit correct uit te voeren.
Als je interesse zou hebben om de procedure te kennen hoe je de olie moet vervangen geef je maar een seintje.
Mvg,
Wim
Kijk zeker ook de remvoering van de achterste remblokken na.
Als je LT reeds in het bezit is van EVO remmen, heeft het geen zin olie bij te kappen aan het reservoir van de voorrem. Er is een hele procedure om dit correct uit te voeren.
Als je interesse zou hebben om de procedure te kennen hoe je de olie moet vervangen geef je maar een seintje.
Mvg,
Wim
K1200LT -> K1200GT -> F650 GS + R1200 GSa -> Honda GL1800L + KTM 990R -> K1600GTL -> R1200GSa LC