LAMPF !

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Oswald The Lucky Rabbit

LAMPF !

Bericht door Oswald The Lucky Rabbit »

Verleden jaar mijn GSA'ke gekocht, geleverd eind april 2011. Ondertussen zo'n 20.000 km gebold, maar ook al aan de 3e vervanging van het voorlicht toe. In juni laatstleden werd nog een nieuw exemplaar geplaatst, deze namiddag terug de waarschuwing op mijn display "LAMPF". Waaraan kan dit euvel te wijten zijn? Ik kan toch moeilijk iedere maand een nieuwe lamp gaan steken ??? Heeft hier iemand ook al problemen mee gehad? Thx for the replies !!!
Greetz Os...
...Live to Ride...
st1100

Re: LAMPF !

Bericht door st1100 »

Bij oa RAD kan je lampen voor in de moto kopen , deze gaan iets minder snel stuk
V

Bericht door V »

Heb het ook een tijdje voor gehad. Nu toch al een jaar zonder lampkes te vervangen. Er is al een topic van, je moet maar is op zoeken.
Grtz V
Afbeelding
Supermario

Bericht door Supermario »

Je moet long life lampen kopen hé, uwen dealer zal het u niet wijsmaken, dus elders kopen!

Grtn, Mario
K1600GTL 2011 + R1200GSA 2016 LC
Danny

Bericht door Danny »

een goeie merklamp doet al wonderen en die kosten tegenwoordig al aardig wat :wink:
wolf

Bericht door wolf »

Na 1 jaar en 10 k op GSA 1e maal 'lampf'. Koplamp bij dealer laten vervangen door xenon module. 130 € maar man : verschil overduidelijk bij reacties auto's. Lijkt nu al goed investering en heb nog geen enkele keer in het donker gereden ! :-)
bmwfreakske

Bericht door bmwfreakske »

wolf schreef:Na 1 jaar en 10 k op GSA 1e maal 'lampf'. Koplamp bij dealer laten vervangen door xenon module. 130 € maar man : verschil overduidelijk bij reacties auto's. Lijkt nu al goed investering en heb nog geen enkele keer in het donker gereden ! :-)

"Verschil overduidelijk bij reacties van autos"....zou je dan je lampje ook niet wat regelen?
Ik ben ervoor om gezien te worden...maar als chauffeur verblind te worden door ne kerstboom die je tegemoet rijdt. :cry: :roll:
Andalousie 09/2018
Nascar
Contacteer:

Bericht door Nascar »

Wil niet noodzakelijk zeggen dat het licht dan verkeerd staat afgesteld :!:

Mijn Xenon staat niet te hoog maar ik heb ook meer reactie van auto's. De blauwe schijn in de lamp trekt meer aandacht dan een flauw halogeen pierke die er tot voor kort in zat.
Ik heb wel een probleem gehad met de Xenon die wou niet altijd branden. Ondertussen is het probleem gevonden en dat zat bij de zekering.
Mens Sana In Corpore Sano of was het nu Mens Sana in Vodka Cola

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Vanguard

Bericht door Vanguard »

Bij mijne GT staat er origineel Xenon op, moets ik reacties krijgen van tegenliggers zou ik weten dat er met mijn lamp iets mis zou zijn, zo poepsimpel is het!
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
p@rick

Bericht door p@rick »

Had op mijn RT in't begin ook regelmatig last van kapotte lampjes vooraan. Heb er zeker vier of vijf moeten vervangen op pakweg drie jaar.
Ondertussen - hout vasthouden - al ruim een jaar of twee geen problemen meer, er zitten nu gewone Philips-lampjes van een paar euro's per stuk in.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
st1100

Bericht door st1100 »

Die blauwe nep-xenon lampjes van in den Brico (what's in a the name : heeft voor alle duidelijkheid niets met xenon te maken , ze zijn alleen lichtblauw en verder heel gewone lampjes) , hielden het bij mij langer uit (jaar).
bmwfreakske

Bericht door bmwfreakske »

Nascar schreef:Wil niet noodzakelijk zeggen dat het licht dan verkeerd staat afgesteld :!:

Mijn Xenon staat niet te hoog maar ik heb ook meer reactie van auto's. De blauwe schijn in de lamp trekt meer aandacht dan een flauw halogeen pierke die er tot voor kort in zat.
Ik heb wel een probleem gehad met de Xenon die wou niet altijd branden. Ondertussen is het probleem gevonden en dat zat bij de zekering.
Als je tegenligger reageert ...ligt het aan je afstelling,ik kom elke morgen eentje tegen (Jap) waar er twee inzitten...het rechtse staat overduidelijk paraplu en hindert enorm.
Andalousie 09/2018
Relax

Bericht door Relax »

Niet akkoord. Het kán wel, maar hoeft niet zo te zijn.

Als mijn tegenliggers reageren zijn het ofwel Johnny's die hun zetel zowat horizontaal gekieperd hebben, "cool" weet je wel, en die dan in m'n lichten kijken of waarbij m'n lichten via het glitter van hun klakske in hun ogen terecht komt.

De normale tegenliggers reageren alleen als ik stevig optrek of over bulten klapper. Dat laatste is trouwens ook zo bij een flink deel auto's.
I respect your opinion. But I don't give shit.
RBee

Bericht door RBee »

Relax schreef: De normale tegenliggers reageren alleen als ik stevig optrek of over bulten klapper.
Constant dus. :lol:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Relax

Bericht door Relax »

Nee.

Na 6 versnellingen houdt het op.
barbancourt

Bericht door barbancourt »

Zou ook graag Xenon inbouwen. Alleen weet ik niet of dat geen problemen geeft met het Canbussysteem. Iemand die hier iets meer over weet?
Danny

Bericht door Danny »

geeft geen problemen, althans niet altijd...sommige -na 2010 modellen- reageren nogal eens op goedkoop spul -raar- spreek uit ondervinding en niet van één keer te ondervinden.

kies voor een goeie lamp met goeie ballast, kost een ietsiepietsie meer maar 't loont zich. :mrgreen:
willy

Bericht door willy »

Relax schreef:Niet akkoord. Het kán wel, maar hoeft niet zo te zijn.

Als mijn tegenliggers reageren zijn het ofwel Johnny's die hun zetel zowat horizontaal gekieperd hebben, "cool" weet je wel, en die dan in m'n lichten kijken of waarbij m'n lichten via het glitter van hun klakske in hun ogen terecht komt.

De normale tegenliggers reageren alleen als ik stevig optrek of over bulten klapper. Dat laatste is trouwens ook zo bij een flink deel auto's.
Er is al een tijdlang onderzoek uitgevoerd naar HID verlichting, het blijkt dat wat oudere ogen (vanaf ca. 50 jaar)
hinder (kunnen) ondervinden van de intensiteit op zich, ook al is de lichtbundel niet direct op hun ogen gericht.
Maw, ook al staan de lichten goed afgesteld kan het HID licht toch nog hinderlijk zijn. Men kan zich zelfs de vraag
stellen of de verhoogde zichtbaarheid van de bestuurder met HID's wel opweegt tegen de verminderde zichtbaarheid
van de tegenliggers, en of het gebruik van HID niet leidt tot sneller rijden dan de situatie (of de regel) eigenlijk rechtvaardigt.
Uiteraard zullen fout afgestelde lichten niet helpen, in mijn buurt rijdt er iemand rond die me in het donker zelfs
via de spiegels weet te verblinden als hij (of zij) achter me rijdt (toegegeven, mijn ogen zijn ook oud :oops: )
Voor de liefhebbers: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1771460/" onclick="window.open(this.href);return false;
Relax

Bericht door Relax »

Na je link te hebben bekeken, neem ik je korte uitleg volledig voor waar aan.
Plaats reactie