RDC: bezint eer ge begint

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Bob

Re: RDC: bezint eer ge begint

Bericht door Bob »

Relax schreef:Dat wordt zonder link ook wel gelezen.
Ach wat ! En zelfs al is dat zo : dit forum is toch van nul en generlei waarde voor een firma als BMW. Als je er (terecht) ruchtbaarheid wil aan geven, probeer HLN en aanverwante bladen, in deze tijd van 't jaar happen die misschien wel toe.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
blaft

Bericht door blaft »

Het probleem ligt bij onszelf. We willen steeds meer gadgets om ons heen. Voor ik vertrek stamp ik even tegen elke band en ik weet genoeg. Daarbij komt nog dat ik maandelijks de druk controleer. Iets meer werk ok, maar zou doe ik het al meer dan 30 jaar.
En bij het weggetje, 250 euro voor zo'n ding is sowieso extreem duur.
ReeF

Bericht door ReeF »

RDC is maar mijn bescheiden mening toch echt geen Gadget, dat jij vrede hebt met een stamp procedure is prima, maar het lijkt mij persoonlijk fijn dat als de techniek het toestaat dat je ook tussen die stampen door weet of je een aflopende band hebt.

Je rijdt zeker ook met alleen een 1/200.000 michelin kaart in je binnenzak door Europa ? en dan het liefst die van 30 jaar geleden :grin:
I respect your shit. But I don't have an opinion.

Lid enzo bla bla maar fotoke is weg
Stappen

Bericht door Stappen »

Ik kan alleen maar beamen dat het niet alleen maar een gadget is.
Twee weken geleden was ik samen met duo aan het genieten van de prachtige slingerwegen in Noorwegen.
Op een bepaald moment besluiten we, ff te pauzeren bij één van de zeldzame benzinestations.
Na een ijsje en een drankje, starten we de motor voor de laatste 15km kronkelwegen.
Probleem:
Rode driehoek met vermelding RDC bandendruk.
Er rest me nog 0,5bar in de achterband.(spijker in het loopvlak)

Wat was er gebeurd, moest ik tegen 80 km/u mijn eerste bocht zijn ingedoken???
Ik durf er niet aan denken.
Vervolgens de band gerepareert en de rit verder afgemaakt.
Zelfs tijdens de volgende dagen, gaf het systeem me de mogelijkheid om na te gaan of de band op spanning bleef.
Dit gaf mij ook een gerustellend gevoel om niet hopeloos op zoek moeten te gaan achter een nieuwe band in Noorwegen.

Natuurlijk ben ik wel niet te spreken over de hoge kostprijs bij reparatie.....
Geniet vandaag, het is later dan je denkt
Jo De Paepe

Bericht door Jo De Paepe »

rest me nog 0,5bar in de achterband.(spijker in het loopvlak)
een beetje motorrijder voelt dat al vanaf de eerste meter . daarvoor hoef je echt de eerste bocht aan 80 per uur niet in te duiken.
Komt nog bij dat het RDC zeer onnauwkeurig werkt .
Ik heb hier 2 geijkte bandendrukmeters en die geven beide 0.2 bar te weinig aan met de waarde die op het RDC afgelezen wordt .
Komt nog bij dat het een klootsysteem is om je achterband op druk te zetten of te meten , dat ventiel is zeer fragiel en zit te hoog uit de velg om deftig er aan te kunnen.
Een velengstukje van 90° past ook al niet , ik heb zelf een flexibel verlengstukje gemaakt met een oud ventiel
GSrijder
Contacteer:

Bericht door GSrijder »

Ik vind het een goede leidraad. Vorige week in Wales bij dagelijkse controle van de RDC op BC zag ik dat achteraan er 300gr minder op display stond dan dag voordien. Bij controle zag ik een nageltje zitten. Gewoon de band dagelijks bijgepompt en thuis dan eer 2 wiekjes gestoken en nog eentje extra in de voorband. Zat ook een miniem luchtverlies op.

Het is godgeklaagd maar ik heb nog geen enkele bandenset versleten zonder wiek in. Moet er bijbestellen bij RAD.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
willy

Bericht door willy »

Jo De Paepe schreef:
rest me nog 0,5bar in de achterband.(spijker in het loopvlak)
een beetje motorrijder voelt dat al vanaf de eerste meter . daarvoor hoef je echt de eerste bocht aan 80 per uur niet in te duiken.
Komt nog bij dat het RDC zeer onnauwkeurig werkt .
Tja, ik voelde het niet en had inderdaad die bocht nodig om tot het besef te komen dat er wat loos was.
Ik denk niet dat ik de enige ben. Mogelijk ben ik maar een heel klein beetje motorrijder.
RDC is naar mijn ervaring nauwkeurig genoeg om als indicatie te dienen of er een band aan het leeglopen is.
Relax

Bericht door Relax »

Elk z'n zin, maar ik rij +30.000 km/jaar en ben er blij mee. Vooral voor wat GSRijder stelt: het zachtjes aflopen van een band. Ik merk snel drukverlies op, maar in die situatie niet altijd (warm weer en band goed op temperatuur). Flink drukverlies merk je snel, maar één keer wist ik het ook pas toen het rode uitroepteken mij verwittigde: bij het oprijden van de autoweg en flink gassen om mee te zijn met het verkeer. Relax blij.
Tegen een harde band schoppen staat trouwens zo lullig.

Maar deze discussie is al 'ns gevoerd. Hier gaat het 'm om het falen van Herr BMW en z'n dealer. Of zij dit topic nu lezen of niet, ik maak me geen illusies. Ze kregen allebei trouwens het schrijven en zijn te beroerd om te antwoorden. Wat zou ik me nog gaan opwinden?
I respect your opinion. But I don't give shit.
st1100

Bericht door st1100 »

Jij hebt nu herstelde en terug dichtgemaakte RDC sensoren. En de besparing is idd imens. Gaan ze hun tijd mee : perfect , geven ze sneller de geest dan heb je een poging gedaan en kan je nog altijd zien wat je ermee gaat aanvangen.

Maar zowel BMW als een officiele BMW dealer kan het niet maken , een ondeugdelijke (of minder betrouwbare) herstelling te doen. De fout zit in het ontwerp want ze hadden dat vanzelf kunnen maken dat de batterij te vervangen was. Maar ze hebben dat of een of andere reden niet gedaan..... waarom geen idee maar er zal waarschijnlijk wel meer dan alleen kassa kassa achter zitten.
willy

Bericht door willy »

bigfoot46 schreef:Hoe zit dat dan met de sensoren in de vierwielers van bvb BMW gaan die langer mee of is het een deugdelijker systeem?
Ik weet niet of er daar wel inzitten. Geeft het systeem bij de auto's misschien enkel alarm?
Als dat zo is dan kan het zijn dat het om geluidssensoren in de wielkasten gaat die drukgolven opnemen
en kunnen merken wanneer er een platte band ronddraait.
Er bestaan ook systemen die zich baseren op kleine verschillen in de omwenteling van wielen tov elkaar via de ABS sensoren.
Jo De Paepe

Bericht door Jo De Paepe »

in de X6 duiden ze wel degelijk de bandenspanning aan .
Daar wordt geadviseerd om de ventielen te vervangen bij een bandenwissel van run-flat tires
op het bedrag van de bandjes zijn de sensoren maar peanuts meer :mrgreen:
Relax

Bericht door Relax »

st1100 schreef: Maar zowel BMW als een officiele BMW dealer kan het niet maken , een ondeugdelijke (of minder betrouwbare) herstelling te doen. De fout zit in het ontwerp want ze hadden dat vanzelf kunnen maken dat de batterij te vervangen was. Maar ze hebben dat of een of andere reden niet gedaan..... waarom geen idee maar er zal waarschijnlijk wel meer dan alleen kassa kassa achter zitten.
Ik vraag niet naar een ondeugdelijke of minder betrouwbare herstelling. Ik vraag naar een fatsoenlijke herstelling (dus gewoon nieuwe of recente tweedehandse), op basis van misleidende verkoop.
Grote Smurf

Bericht door Grote Smurf »

we zijn ondertussen bijna 3 maanden verder ?
Hoe is die soap afgelopen ?

'k Heb net een RT gekocht waarop RDC :-?
Honda XR 125 - Honda CX 500 C - Kawasaki 454 LTD - BMW F 650 - BMW R 1150 R - BMW R 1200 RT - BMW R 1200 RT
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Dan zijt ge gesmurfd hé :clown:
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
ReeF

Bericht door ReeF »

(s)Campi Di Pampi schreef:Dan zijt ge gesmurfd hé :clown:
Rofl :lol:
I respect your shit. But I don't have an opinion.

Lid enzo bla bla maar fotoke is weg
jakke

Bericht door jakke »

:lol: :lol: :lol: :thumleft: :thumleft:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Relax

Bericht door Relax »

Afbeelding

Als je het topic rustig herleest, zal je zien dat BMW geen poot heeft uitgestoken om er iets aan te doen, behalve na het incasseren van een dikke €250.
BMW Bornem ontkent, naar goede gewoonte, enige schuld. De dealer geeft ook niet thuis en vindt het perfect kunnen dat ze bij aankoop de gevolgen voor de koper verzwijgen. Goor volk. 'k Word er weer pissed van. Of blauw, om het in jouw leefwereld te houden.
Grote Smurf

Bericht door Grote Smurf »

en ondanks alles blijf je dan toch maar met BMW rijden ?
Denk je dat je bij een ander merk meer gehoor zou gekregen hebben ?
:bigsmurf:
Honda XR 125 - Honda CX 500 C - Kawasaki 454 LTD - BMW F 650 - BMW R 1150 R - BMW R 1200 RT - BMW R 1200 RT
willy

Bericht door willy »

Relax schiet op hen die het product waar hij voor gekozen heeft niet volgens de regels van het goed fatsoen ondersteunen.
Over het product zelf klaagt hij niet. Trouwens, een alternatief voor een BMW, dat verzin je niet op één twee drie :lol: :lol:
Laatst gewijzigd door willy op 18 aug 2012, 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Relax

Bericht door Relax »

Grote Smurf schreef:en ondanks alles blijf je dan toch maar met BMW rijden ?
Denk je dat je bij een ander merk meer gehoor zou gekregen hebben ?
:bigsmurf:
Ik kan aardig wat afschrijven van dat ding, maar met geld gooien doe ik niet, dus blijft ie nog even. Omwille van zoiets een merk afzweren zou trouwens meer over mezelf dan over het merk zeggen. Verder is het een motor die op alle vlakken aan mijn eisen voldoet, dus waarom zou ik 'm weg doen? De dag dat er een evenwaardige motor op de markt komt, zal ik die wel 'ns testen. Ik hoef niet per definitie een BMW.

Met andere merken heb ik geen ervaring, maar zoals men pleegt te zeggen:'Niet geschoten is altijd mis'. Enerzijds kan het echt geen kwaad moest iedereen 'ns wat meer op z'n strepen gaan staan en anderzijds zijn jullie nu ook gewaarschuwd.
Pol

Bericht door Pol »

blaft schreef:Het probleem ligt bij onszelf. We willen steeds meer gadgets om ons heen. Voor ik vertrek stamp ik even tegen elke band en ik weet genoeg. Daarbij komt nog dat ik maandelijks de druk controleer. Iets meer werk ok, maar zou doe ik het al meer dan 30 jaar.
En bij het weggetje, 250 euro voor zo'n ding is sowieso extreem duur.
:wink:
Relax

Bericht door Relax »

Geweldig, zit ik hier een gans bericht te typen, weigert dat kreng om het te plaatsen en kan ik herbeginnen.
Ralph

Bericht door Ralph »

wou je quoten?
want dat lukt tegenwoordig niet meer...
Relax

Bericht door Relax »

Gewoon posten evenmin.

Van dat quoten is doorgegeven gisteren.
Relax

Bericht door Relax »

Nu ja, soms toch niet.

'k Heb een grote post in Word staan, maar als ik 'm hier neerzet, lukt het niet.
Plaats reactie