TomTom Rider 2 - R 1200 RT

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Grote Smurf

TomTom Rider 2 - R 1200 RT

Bericht door Grote Smurf »

ik zou mijn Tomtom RIder 2 graag meer centraal monteren op mijn RT, dus niet met de bijgeleverde montagekit ergens op het stuur.
Iemand een idee of voorstel :?: :?: :?:
Honda XR 125 - Honda CX 500 C - Kawasaki 454 LTD - BMW F 650 - BMW R 1150 R - BMW R 1200 RT - BMW R 1200 RT
John
Contacteer:

Re: TomTom Rider 2 - R 1200 RT

Bericht door John »

Nie moeilijk doen hé makker! :mrgreen:
Effekes goe nadenken in dan :idea: Een beugeltje maken (of kopen) net onder je ruit tegen je dash.
Iets anders is er nie zelle! :wink:
p@rick

Bericht door p@rick »

Zo staat bij mij de gps (eerst een Zumo 550, sinds een paar jaar de 660) al vijf jaar op de 1200RT, en da's na lang en veel try and error voor mij nog steeds de beste montage.

Afbeelding
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Grote Smurf

Er is dus wel degelijk iets anders !!!

@P@rick :

heb je er een idee van hoe lang die bout mag/moet zijn ?
Ik veronderstel dat je een (internet?)adres kent waar ze dergelijke bouten verkopen ?

Dat vind ik nu een propere en simpele oplossing :razz:
Honda XR 125 - Honda CX 500 C - Kawasaki 454 LTD - BMW F 650 - BMW R 1150 R - BMW R 1200 RT - BMW R 1200 RT
Mil

Bericht door Mil »

Grote Smurf schreef:Er is dus wel degelijk iets anders !!!

@P@rick :

Ik veronderstel dat je een (internet?)adres kent waar ze dergelijke bouten verkopen ?

In die motorwinkel in kessel-lo vind je die. Ze hebben 2 soorten: een goedkope en een duurdere... :lol:
Leven is het meervoud van lef...
Mil

Bericht door Mil »

Mil schreef:
Grote Smurf schreef:Er is dus wel degelijk iets anders !!!

@P@rick :

In die motorwinkel in kessel-lo vind je die. Ze hebben 2 soorten: een goedkope en een duurdere... :lol:
Bij mij is de plaatsing identiek, en ben hem daar ook gaan halen. Die zetten hem ernog gratis op ook.
Mil

Bericht door Mil »

Ik heb het even opgezocht voor u.
Winkel is WAY-POINT Diestsesteenweg 35 kessel-lo. Op een hoek.
Het is een vijs met een bol op, die perfect past op één van de vijzen van uw stuur.
En vanop die bol is het simpel hé. Alle verdere onderdelen zijn bij uw rider bijgeleverd.
Mil
Grote Smurf

Bedankt Mil :!: :!: :!:

Als het goed weer is en ik mijn nieuwe RT heb, rij ik er eens naartoe.

Grtz,
John
Contacteer:

Bericht door John »

Om geen afbreuk te doen aan Patrick zijn opstelling...deze is niet optimaal. De beste plaats om dat ding te zetten is nog altijd zo hoog mogelijk in je gezichtsveld.
En dat is deze opstelling al zeker niet! Dus...beugeltje op je dash schroeven.
Ik wil niet steeds mijn oogjes naar beneden laten kijken om een route te volgen. Dus zo hoog mogelijk met dat ding! :wink:
p@rick

Bericht door p@rick »

John schreef:Om geen afbreuk te doen aan Patrick zijn opstelling...deze is niet optimaal. De beste plaats om dat ding te zetten is nog altijd zo hoog mogelijk in je gezichtsveld.
En dat is deze opstelling al zeker niet! Dus...beugeltje op je dash schroeven.
Ik wil niet steeds mijn oogjes naar beneden laten kijken om een route te volgen. Dus zo hoog mogelijk met dat ding! :wink:
Met alle respect John, maar hier zijn in't verleden al tig discussies over geweest...
Ik kan hier alleen maar voor mezelf spreken, maar als ik een route rij op gps kijk ik eigenlijk maar weinig naar 't scherm, ik volg hoofdzakelijk de instructies die tante Truus me in het oor fluistert. En pas als dat niet helemaal duidelijk is, kijk ik eens vluchtig naar het scherm waar de situatie ook wordt getoond. En als ik dan al die seconden zou optellen die ik tijdens een rit naar het scherm kijk, en die zou vergelijken met de zovele minuten dat ik onderweg naar vrouwelijk schoon en ander loslopend wild kijk, dan valt héél dat gps-gedoe nog best mee hoor... En véél minder gevaarlijk :-/
En zeg nu zelf, er is toch geen enkele motard - jij ook niet - die paardekleppen op zijn helm heeft en alleen recht voor zich uit kijkt...
Trouwens, een keer naar de klok kijken op de display van de moto, of naar de buitentemperatuur, benzinepeil, radiozender... Je moet voor dat alles even naar beneden kijken, is zelfde beweging met hoofd en/of ogen, en daar heb ik nog geen enkele kritiek over gelezen. En zeg nu zelf, ik zag ooit één van jouw werkpaarden, daarop kom je toch ook ogen te kort om alles in de gaten te houden :wink:
Ik heb op mijn vorige moto (1150RT) geëxperimenteerd met vanalles en nog wat om mijn gps boven, onder, naast... de klokken te monteren, en ook nadien, toen ik allang die bout in't stuur had (eerst op 1150RT, daarna op 1200RT) heb ik uit nieuwsgierigheid eens een zo'n alomgeprezen (tweedehandse) MIGSEL-steun gekocht voor op de 1200. Stond erg mooi op de RT, maar niettegenstaande dat alles volgens de regels der kunst gemonteerd was, vond ik dat de gps toch wat teveel naar mijn goesting op en neer danste tijdens het rijden. En als je dan je scherm wil aflezen tijdens het rijden, amai hoor, niet goed voor mijn nekspierkes. Die steun was dus even vlug terug vérkocht dan gekocht, en sindsdien hou ik het bij mijn bolleke op't stuur.
Héél soms krijg ik de indruk dat die manier van monteren te eenvoudig, te goedkoop is om goed bevonden te worden :-(
Maar kom, dat allemaal gezegd zijnde, ik hoop dat hier niet wéér een ellenlange discussie uit gaat volgen, je hebt voor- en tegenstanders van elke manier van gps-montage. Jij, ik, iedereen vindt zijn manier van monteren de goeie, 't is dan toch plezant dat we allemaal gelukkig zijn zeker :thumright:
Greetz,

P@trick
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

:bsstupid:

Hier zelfde opstelling als P@t !
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

Vraag maar is aan Frank wat de gevolgen van een laag geplaatste GPS kunne zijn :roll:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
p@rick

Bericht door p@rick »

Koppel!! schreef:Vraag maar is aan Frank wat de gevolgen van een laag geplaatste GPS kunne zijn :roll:

Grtz, Philip!
Weet niet welke Frank je bedoelt en wat er met hem gebeurd zou zijn (hoop van harte dat alles nogal meeviel), ik wil me daar dan ook uitdrukkelijk NIET over uitspreken, maar ALGEMEEN GESPROKEN : er zullen er ook al wel met de gps boven de klokken een farce zijn tegengekomen zeker... En nog veel meer die geen gps op de moto hadden ...

Even :bsofftopic:

Een ongelukje is altijd een combinatie van verschillende factoren, en we zouden geen mensen zijn als we niet eerst de fout op iets of iemand anders zouden proberen te steken in plaats van bij onszelf. Heb het zelf eens meegemaakt dat ik nog net kon remmen voor de auto voor mij die stopt voor een zebrapad, terwijl ik even naar twee losse :albino: :albino: op het voetpad aan't kijken was. Moest ik dan kwaad worden op die chauffeur voor me die gewoon deed wat ie moest ? Nee toch ? En ja, er wilden wel degelijk mensen oversteken op dat zebrapad :roll:
Greetz,

P@trick
John
Contacteer:

Bericht door John »

Ach Patrick, ieder zijn idee over waar of hoe je dat ding plaatst. Maar de ondervinding heeft (mij althans) geleerd van die GPS zo goed mogelijk in je gezichtsveld te plaatsen.
Zeker als je met begeleiding of dergelijke bezig bent. Het leerde me dat het soms op een fractie van een seconde durft aankomen. Tel maar eens de seconden dat je op dat scherm zit te kijken.
Als je naar beneden moet kijken ben je eigenlijk fout bezig. Maar nogmaals, ieder zijn ding. :wink:
Grote Smurf

Hey iedereen,

als ik bekijk welke reacties (discuties ?) mijn onderwerp op dit forum teweeg heeft gebracht, vraag ik me af of ik me bijna moet beginnen verontschuldigen voor het plaatsen ervan :?:

't Is zeker niet mijn bedoeling geweest om eender wie tegen eender wie in 't harnas te jagen.

Ik rij (ook) al vele jaren met de moto en al enkele jaren met mijn Tomtommeke (tot nu toe steeds met bijhorende montagekit op het stuur geplaats) en was die opstelling eigenlijk beu. Dan ga je maar op zoek naar andere mogelijkheden en waarom dan niet langs dit forum :?:

Waarschijnlijk zal ik dinsdag mijn nieuwe RT mogen gaan afhalen en één van de eerste zaken die ik zal kopen is zo'n 'bolleke op 't stuur' :!:

Voor de rest wil ik iedereen gewoon bedanken voor zijn goeie raad :!:
John
Contacteer:

Bericht door John »

Oh! Maar daar kunnen we tegen zelle! En die ander gasten hier ook zelle! Dat houd leven in de brouwerij! :lol:
fronteradriver

Bericht door fronteradriver »

Kan je op een migsel-steun geen TomTom plaatsen?

http://www.migsel.com/store/index.php?_ ... oductId=69

Ik heb geen audio in mijn helm zitten....ik word gek van truus haar gezaag.... :drunken:
Gl1800 (2002)
Swt 400 (2010)
Django 50 (2016)
p@rick

Bericht door p@rick »

John schreef:Oh! Maar daar kunnen we tegen zelle! En die ander gasten hier ook zelle! Dat houd leven in de brouwerij! :lol:
Ben het volledig met je eens John (althans : voor wat betreft jouw uitspraak hierboven hé :wink: ).
Greetz,

P@trick
Grote Smurf

ondertussen heb ik zo'n RAM-bolletje gekocht (bij MOTO 2000 voor 16 euro) en geplaatst.
Na enkele 'oefenritten' kan ik enkel maar vaststellen en bevestigen dat ik persoonlijk die opstelling OPTIMAAL vind.

Bedankt P@t voor de goeie tip !!!

Grtz,

Grote Smurf

A Propos : de nieuwe RT rijdt niet alleen maar remt ook vlotter dan mijn vorige exemplaar
jakke

Bericht door jakke »

Grote Smurf schreef:ondertussen heb ik zo'n RAM-bolletje gekocht (bij MOTO 2000 voor 16 euro) en geplaatst.
Bedankt P@t voor de goeie tip.
Van die verkoper dat zal zeker geen tip van P@rick geweest zijn!! :lol: :lol:
Da's zijnen beste maat nie! :mrgreen:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
p@rick

Bericht door p@rick »

jakke schreef:
Grote Smurf schreef:ondertussen heb ik zo'n RAM-bolletje gekocht (bij MOTO 2000 voor 16 euro) en geplaatst.
Bedankt P@t voor de goeie tip.
Van die verkoper dat zal zeker geen tip van P@rick geweest zijn!! :lol: :lol:
Da's zijnen beste maat nie! :mrgreen:
Dat had ik grote :smurf: wel al laten weten :wink:
Laatst gewijzigd door p@rick op 18 aug 2012, 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Greetz,

P@trick
p@rick

Bericht door p@rick »

Na enkele 'oefenritten' kan ik enkel maar vaststellen en bevestigen dat ik persoonlijk die opstelling OPTIMAAL vind.

Bedankt P@t voor de goeie tip !!!

= + 1 :grin:
Greetz,

P@trick
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

John schreef:Oh! Maar daar kunnen we tegen zelle! En die ander gasten hier ook zelle! Dat houd leven in de brouwerij! :lol:
Nonkel, ik heb er toch van wakker gelegen zenne, a zoe ruzie maken jong :clown:
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
John
Contacteer:

Bericht door John »

(s)Campi Di Pampi schreef:
Nonkel, ik heb er toch van wakker gelegen zenne, a zoe ruzie maken jong :clown:
Onnozel manneke! :clown:
Plaats reactie