Vanmiddag eindelijk nog eens in het zonnetje kunnen toeren
Maar ... opeens gemerkt dat het rubberen beschermkapje (dat over de contactpunten van de gps komt als die gps er niet op staat) .... verdwenen is. Het rubberen beschermstripje is gewoon over. Ondanks het feit dat het kapje een magneet heeft waardoor dit eigenlijk niet zou mogen gebeuren, kijk ik nu op een mini fakirbedje
Iemand een idee hoe we de contactpunten alsnog kunnen afschermen?
grtz
Marc
2008 - R 1200 GS
2006 - R 1150 RT
2002 - Suzuki GSXF 750
2001 - Suzuki Savage 650
Uit je probleemomschrijving denk ik te mogen afleiden dat je een Zumo 550 hebt.
Ikzelf heb destijds hetzelfde aan de hand gehad met mijn toenmalige 550, daarvoor toen een mailtje gestuurd naar de invoerder Formar (kontaktmogelijkheden kan je terugvinden op http://www.formar.be" onclick="window.open(this.href);return false;), kort daarna kreeg ik van hen een volledig nieuw rubberen afdekkapje toegestuurd.
Weet niet of die service nu nog geldt, maar het is het proberen waard...
Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Hetzelfde maar toch anders. Ik heb een Garmin Streetpilot 2610 en die heeft een blokje op het einde vd kabel wat je op de GPS schuift. Daar zit zo'n plastic dopje op dat de contactpunten (tegen vocht en kortsluiting) beschermt. .... En dat is gaan vliegen. Heeft er eventueel iemand nog eentje op overschot liggen van een kapot toestel ofzo. Want anders moet ik een voedingskabel kopen om een nieuw afdekdopje te hebben. (omdat daar altijd spanning opzit)
Je kan die idd in de houder schuiven. Dat is al een bescherming tegen kortsluiting (kan niets meer raken) maar dan moet je die houder er altijd op laten zitten en vocht kan er nog altijd bij. Dat beschermdopje is veel eleganter en toch al een beetje waterdicht als het toestel er niet op zit.
Het is inderdaad een Zumo 550.
Dank je (en ook Joannes) voor de tips. Ik ga contact opnemen (want de houder heb ik weliswaar 2de hands gekocht maar hij staat nog maar een paar maand op de moto).
grtz
Marc
2008 - R 1200 GS
2006 - R 1150 RT
2002 - Suzuki GSXF 750
2001 - Suzuki Savage 650
De eerste afdekkapjes waren van bedenkelijke kwaliteit. Ik heb van de leverancier eentje in garantie gekregen en dat houdt het na 5jaar nog steeds.
De kwaliteit van de nieuwe is dus beter.
Ik heb hetzelfde voor gehad. Waypoint (Paal) gecontacteerd, zij bestelden gewoon een nieuw afdekkapje en ik kreeg onder garantie (toestel was toen 5 jaar)
gewoon een nieuw.
Grtz
Ed
st1100 schreef:Hetzelfde maar toch anders. Ik heb een Garmin Streetpilot 2610 en die heeft een blokje op het einde vd kabel wat je op de GPS schuift. Daar zit zo'n plastic dopje op dat de contactpunten (tegen vocht en kortsluiting) beschermt. .... En dat is gaan vliegen. Heeft er eventueel iemand nog eentje op overschot liggen van een kapot toestel ofzo. Want anders moet ik een voedingskabel kopen om een nieuw afdekdopje te hebben. (omdat daar altijd spanning opzit)